I kontrakten til at få mig til Fyn imellem mig selv og konen havde jeg at vi skulle have et indbygget ca 500L ´s saltvandsakvarie med tilhørende teknik rum bagved...
Det har været en tid med stærke abstinenser og jeg kunne godt se at tiden før at huset var i en stand, hvor et sådan akvarie projekt kunne komme på tale ville vare op til nogle år

Derfor måtte jeg grædende og med foden bestemt i gulvet kræve at vi skulle have et akvarie og det skulle være NUUUUUUUUUU

Her forleden fik jeg startet mit Red Sea Max akvarie op bestilt igennem Korallen.dk. Det har nu været oppe og stå med sten og vand i, så nu er det bare at vente til indkørsel perioden er overstået...

Jeg har haft planer om at bygge min levende sten op med pvc rør, så det stod i tårne og ikke rørte bunden af akvariet, deraf titlen "det opstyltede Red Sea Max"... Det blev gjort med at købe lidt 16mm pvc rør og en pvc rist, som rørene kunne monteres på.
Det endte med fire tårne på ca 15-30cm i højden og pladens kanter blev dækket med PU skum, som med tiden forhåbentlig skulle dækkes med kalk alger samt lidt polypper m.m.
Billederne er taget er skal lige hakkes i orden... men har ikke meget fritid i disse dage, så nu må vi se. Men det var da en start