Tror du får meget svært ved at finde et færdigt sæt som ikke støjer.
Jeg startede med en 45L nano og den støjede også en hel del når lyset var tændt (blæserne) og endnu værre da jeg fik en skummer med luftpumpe flikket sammen.. Gem pumpen af vejen.. Det hjælper rigtig meget.
Hvis du vil have det meget lydløst, så skal du nok satse på at selv sætte det sammen.
Jeg er gået ret specifikt efter at få noget der ikke larmede for meget og mener egenligt det er lykkes meget godt med min 250L - Mit oldtidsfund af en linux PC larmer meget mere end akvariet.
Det larmer dog stadig lidt for meget til at jeg ville sove i samme rum som det, men jeg satser på at få dæmpet det endnu mere.
Her er hvad jeg har gjort og hvad jeg mangler:
- Underskab hvor sumpen står er dæmpet med liggeunderlags matriale, hehe. Jaja det var hvad jeg havde i gemmeren. Vil nok købe noget rigtigt dæmpe matriale, såsom:
http://www.studiedata.dk/shop/lyddaempn ... -55c1.html
- En skummer der ikke larmer meget (ATI 160). - Den kan jeg ikke høre når lågen er lukket.
- Igen en lyskasse på, så jeg har kun brug for blæser på de varme dage.
- Cirkulation består af Tunze 6045 og en Hydor Koralia som efter min mening begge er ret lydløse.
- Mangler en ny returpumpe - Det er klart den der støjer mest i mit nuværende setup. Den nye koster omkring 2500 til 3000,- (Red Dragon) - Så det venter lige lidt og prøver sikkert med bedre dæmpende måtter
/henrik