T5 compact ikke særligt blåt?
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
T5 compact ikke særligt blåt?
Er det bare mig eller er T5 compact ikke blåt nok?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Blue moon, vel!
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
Kig på "rigtig" T5, altså T5 High Output. Det er noget lidt andet end T5 compact lamperne.thyme skrev:lige præcis! Det er nærmest en hvidlig grøn farve det giver. Har heldigvis også en blå T8'er over og den giver langt mere blåt lys.seadooman skrev:Blue moon, vel!
Ville ellers gerne ha skaffet mig af med T8'eren og gå over på ren T5 og HQI, men det biver vist ikke til noget med den compact
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
thyme skrev:ja men jeg har allerede interpet controller så ville gerne hvis jeg kunne nøjes med at invistere 200-300 i stedet for 1500-2000kr.
Hvor får du det opskruede niveau fra???
formoder at du har en lampe over allerede.
En forkobling enkelt eller dobelt samme pris 300,- i planteimporten.
Stænktætte fatninger 39,- pr. stk.
Reflektorere 60-70 kroner
Rør 120-130 kroner pr stk
Pris for 2 rør incl det hele ca 830 kroner dertil kommer ca 20 minutters arbejde og et par meter instalation ledning
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
Og hvis du ikke vil rode med det selv. 2x39W T5 grundarmatur incl reflektorer til 649 kroner http://www.cichlidecentret.biz/product. ... =16&page=3
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
fra de priser jeg har set på nettet
Carsten snakker du også sådan til folk du møder på gaden? Syntes godt nok du tit er noget irrettesættende. Men det var vel min tur denne gang
Kan man ombygge sin interpet controller?
Controlleren jeg har er til 36 watt, kan man lave om på det? Hvis ikke bliver det vist for langt til mit akvarium. 60 cm
Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen forkobling (og det er hvad for en?) på planteimportens side
Grunden til at jeg spørger specifikt til shinmao's rør er at de koster 120 kr. stykket jeg skal bruge 2. Hvis de er udemærkede er det stadig en besparelse på 340% i forhold til dit foreslag, og det kan min SU godt lide i første omgang
Det skal bruges sammen med en HQI.
Carsten snakker du også sådan til folk du møder på gaden? Syntes godt nok du tit er noget irrettesættende. Men det var vel min tur denne gang

Kan man ombygge sin interpet controller?
Controlleren jeg har er til 36 watt, kan man lave om på det? Hvis ikke bliver det vist for langt til mit akvarium. 60 cm
Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen forkobling (og det er hvad for en?) på planteimportens side
Grunden til at jeg spørger specifikt til shinmao's rør er at de koster 120 kr. stykket jeg skal bruge 2. Hvis de er udemærkede er det stadig en besparelse på 340% i forhold til dit foreslag, og det kan min SU godt lide i første omgang
Det skal bruges sammen med en HQI.
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Kontakt:
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Det T8 jeg har nu er faktisk sådan et standard køkkenarmatur som tidligere foreslået. Det er ikke fordi at det ikke kan bruges. Det er bare at spole og det hele sidder inde i lyskassen og det bliver ret så varmt.
Så nu at jeg alligevel har interpet controllerne ville det jo være ret så nemt bare lige at udskifte lystofrørerne i i stedet for at skulle skifte hele lysudstyret. Hvis det var sådan at shin mao's lys var udemærkede.
Så nu at jeg alligevel har interpet controllerne ville det jo være ret så nemt bare lige at udskifte lystofrørerne i i stedet for at skulle skifte hele lysudstyret. Hvis det var sådan at shin mao's lys var udemærkede.
- krebs36
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 3480 Fredensborg
- Geografisk sted: Fredensborg -Nordsjælland
Hej.
Ser lige I diskuterer for lidt månelys, og jeg har samme problem i mit RSM, og ville meget gerne have mere blåt lys i, men kan man det??
Kunne man evt. sætte nogle flere blå diodelys i, eller skal man skifte de blå rør ud med nogle andre.? Der sidder jo T5 lys i nu.
Har nogle her, evt. nogle andre forslag, da dette jo er en ret så færdig pakke, og jeg ønsker ikke at tage låget af, og montere et eller andet, der skal hænge hen over, eller sådan noget.?
Men nogen der har fundet en bedre løsning, til disse Red Sea Max akvarie månelys.?
Ser lige I diskuterer for lidt månelys, og jeg har samme problem i mit RSM, og ville meget gerne have mere blåt lys i, men kan man det??
Kunne man evt. sætte nogle flere blå diodelys i, eller skal man skifte de blå rør ud med nogle andre.? Der sidder jo T5 lys i nu.
Har nogle her, evt. nogle andre forslag, da dette jo er en ret så færdig pakke, og jeg ønsker ikke at tage låget af, og montere et eller andet, der skal hænge hen over, eller sådan noget.?
Men nogen der har fundet en bedre løsning, til disse Red Sea Max akvarie månelys.?

Nu med kun 160L vand, og LED lys.
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Interpets T5 Compact er jo altså T5.......
Inde i de Interpet controllere jeg har, er der en ganske alm. elektronisk 2x55W T5 forkobling (den kører med garanti fint med 54W også...). Jeg ville ikke tøve med at skille dem ad, hvis jeg skulle lave noget 54W T5. På forkoblingen er der endda en tegning, der fint viser hvordan de skal trådes op på rørene.
/Kim
Inde i de Interpet controllere jeg har, er der en ganske alm. elektronisk 2x55W T5 forkobling (den kører med garanti fint med 54W også...). Jeg ville ikke tøve med at skille dem ad, hvis jeg skulle lave noget 54W T5. På forkoblingen er der endda en tegning, der fint viser hvordan de skal trådes op på rørene.
/Kim