Træt af ledningsrodet.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8340 Malling
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Malling (ASK)
Træt af ledningsrodet.
Jeg er efterhånden godt træt af mit ledningsrod. Derfor lavede jeg i går en tavle med afbrydere til hver del, sammen med en kammerat med forstand på den slags.
Så næste gang jeg skal afbryde returpumpen behøver jeg ikke først at komme til at slukke lyset, skummeren, blæserne (Ups), osmolatoren, eller bare det hele.
Det bliver sat til i weekenden når jeg har fået lavet en kasse tavlen passer i.
Gæt hvor hovedafbryderen sidder?
Så næste gang jeg skal afbryde returpumpen behøver jeg ikke først at komme til at slukke lyset, skummeren, blæserne (Ups), osmolatoren, eller bare det hele.
Det bliver sat til i weekenden når jeg har fået lavet en kasse tavlen passer i.
Gæt hvor hovedafbryderen sidder?
- Vedhæftede filer
-
- Bagsiden af pladen. Der er konstant strøm på udtagene og hovedafbryderen.
- DSC01631 (Small).JPG (52.29 KiB) Vist 2220 gange
-
- på med en dymo strimmel og så ved man hvad det er man slukker for!
- DSC01630 (Small).JPG (39.43 KiB) Vist 2220 gange
-
- Sådan ser det ud nu. Når man roder lidt i det kan man risikere at slå strømmen fra til hele skidtet fordi det hele er bundet sammen i en forlængerledning med afbryder!
- DSC01632 (Small).JPG (54.43 KiB) Vist 2220 gange
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Geografisk sted: Høje Tåstrup ved KBH
det ser nice nok ud 

Senest rettet af karinapeter fre 24. aug 2007 13:35, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Karina
360l ( L:100x60x60 ) +160 l sump 1x 250 w hqi og 2x 39w t5 og 1 tunze 6060 og 1x ocean 3500 ( retur ) + SCHURAN Skummer (JETSKIM 150)
360l ( L:100x60x60 ) +160 l sump 1x 250 w hqi og 2x 39w t5 og 1 tunze 6060 og 1x ocean 3500 ( retur ) + SCHURAN Skummer (JETSKIM 150)
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Randers
hov er der ikke en fejl på de der store kontakter
eller er det mig der ser forkert
når du trykker på knappen set for mig
så laver du forbindelse mellem den blå og brune og derved kortslutning
der er 3 terminaler og for mig set ,så skal der power på den ene terminal og så gør kontakten det at den kan skifte mellem de 2 andre
altså en kospondance kontakt
mvh snogen
eller er det mig der ser forkert
når du trykker på knappen set for mig
så laver du forbindelse mellem den blå og brune og derved kortslutning
der er 3 terminaler og for mig set ,så skal der power på den ene terminal og så gør kontakten det at den kan skifte mellem de 2 andre
altså en kospondance kontakt
mvh snogen
det er altså kun cobraer der vilde med blok fløjter....
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8340 Malling
- Geografisk sted: Malling (ASK)
Den er testet og afprøvet uden kortslutninger til følge. Det tredje ben er blot til at få lys i kontakterne, så det er altså ikke med kospondance.
De orginale stik klipper jeg bare over og tilslutter kontakterne i klemrækkerne. Hvis der er en trafo i stikket forbinder jeg det med en hun-stikprop, da det umiddelbart var det billigste jeg kunne finde på.
Det kan sikkert laves meget smartere, men det var en øjebliksbeslutning og skulle skrues sammen af noget man kunne finde i silvan til billige penge.

De orginale stik klipper jeg bare over og tilslutter kontakterne i klemrækkerne. Hvis der er en trafo i stikket forbinder jeg det med en hun-stikprop, da det umiddelbart var det billigste jeg kunne finde på.
Det kan sikkert laves meget smartere, men det var en øjebliksbeslutning og skulle skrues sammen af noget man kunne finde i silvan til billige penge.
Den forstår jeg ikke lige, det gør jeg jo på mine nye smarte kontakter.og hvordan tænder og slukker du

Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Randers
ja oki det så bare ud til at man lavede forbindelse mellem de brune og de blå så det er nok fint nok
inden du nu klipper alle dine stik af var det så ikke at overveje at købe nogle stilkontakter i fx harald nyborg de er vandtætte og koster 32 kr stykket
tænd sluk trykker du bare på pæren
eller er pære og ex pumpe i serie ~ -------(x)-----( M)----/ --- ~230v
mvh snogen
inden du nu klipper alle dine stik af var det så ikke at overveje at købe nogle stilkontakter i fx harald nyborg de er vandtætte og koster 32 kr stykket
tænd sluk trykker du bare på pæren
eller er pære og ex pumpe i serie ~ -------(x)-----( M)----/ --- ~230v
mvh snogen
det er altså kun cobraer der vilde med blok fløjter....
- ravnox
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8381 Tilst
- Geografisk sted: 8381 Tilst DK
Jeps ser godt ud dog et lille forslag fra en gammel elektriker.
De ledningsender du skal sætte i samlemufferne (altså dem du får når du klipper stikket af) bør du lige lodde engang, så kommer de små tråde ikke til at stritte til højre og venstre når du har haft dem pillet af et par gange
De ledningsender du skal sætte i samlemufferne (altså dem du får når du klipper stikket af) bør du lige lodde engang, så kommer de små tråde ikke til at stritte til højre og venstre når du har haft dem pillet af et par gange

--- Niels som ikke har en smart quote,
250L Akvastabil + 60 L sump DIY 6*39W T5D org. armatur - nu også med IKS
250L Akvastabil + 60 L sump DIY 6*39W T5D org. armatur - nu også med IKS
- -Bagger-
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 7400 Herning
Ser rigtig godt ud, men pas på hvor du montere det.. det ville ikke være rart at få fugt i det, når der ikke er jord forbundet nogen steder!
Du kan for relativt få penge lave et setup som det jeg har gjort her.. mener det rendte op i små 400kr. ialt, og så har du også mulighed for at sætte små timerure ind i.
Du kan for relativt få penge lave et setup som det jeg har gjort her.. mener det rendte op i små 400kr. ialt, og så har du også mulighed for at sætte små timerure ind i.
- Vedhæftede filer
-
- album_pic.php.jpg (45.21 KiB) Vist 2046 gange
Open mind for a different view..
- -Bagger-
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
BatLuder: Jo i selvsamme kiosk.. Harald nyborg er alle delene købt, jeg vil hellere end gerne hjælpe dig med at lave det hvis du har tid at kigge forbi en dag, det tager ikke meget mere end en times tid og samle det. Man forbinder først alle jord-ledningerne. Derefter kører man nul, og fase parrallelt rundt til alle stikkene. Så er man ellers klar, så forbinder man bare sit udstyr på udgangen af alle kontakterne og timerne..
Vil gerne lave en detaljeret vejledning til dig hvis det er? Du må bare lige sige til hvad du skal have sat på? Jeg har i øvrigt 2 extra ubrugte timere, som du kan få billigt hvis det er?
Vil gerne lave en detaljeret vejledning til dig hvis det er? Du må bare lige sige til hvad du skal have sat på? Jeg har i øvrigt 2 extra ubrugte timere, som du kan få billigt hvis det er?
- BatLuder
- Kejser fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Jamen, det lyder nice med en detaljeret vejledning.
...jeg kommer nok desværre ikke lige forbi Holstebro dog.
Og jeg vil da gerne have de to timere billigt, jeg skal bruge netop to.
Jeg skal have koblet 2 gange T5 lys på over en timer, en luftpumpe, to måske senere 3 pumper, et varmelegme, og så 12V til osmolator, månelys og blæser. Det er vist det.

Og jeg vil da gerne have de to timere billigt, jeg skal bruge netop to.

Jeg skal have koblet 2 gange T5 lys på over en timer, en luftpumpe, to måske senere 3 pumper, et varmelegme, og så 12V til osmolator, månelys og blæser. Det er vist det.
- -Bagger-
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
Skal jeg finde en pris, og bestille og samle for dig? Så skal du bare selv indtille timerne og sætte de forskellige moduler på, skal nok skrive hvor..
ellers kan du lige skrive en PB med de ting du skal bruge og så skal jeg nok lave et wirediagram til dig.. så er det til at gå til
ellers kan du lige skrive en PB med de ting du skal bruge og så skal jeg nok lave et wirediagram til dig.. så er det til at gå til

- akemedes
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 3230 Græsted
- Geografisk sted: Græsted
-Bagger- Er det bare automat sikringer du har brugt i den tavle eller er det decideres afbrydere?
Det er en nem måde at holde styr på tingene...
Men der er ikke så mange andre muligheder end de ting du bruger tavlen til. Man kan selvfølgelig udvide med en PLC eller IHC. Men så løber det også lidt op med pengene...
Det er en nem måde at holde styr på tingene...
Men der er ikke så mange andre muligheder end de ting du bruger tavlen til. Man kan selvfølgelig udvide med en PLC eller IHC. Men så løber det også lidt op med pengene...
Intet vand til mig lige pt.
Det er ingen skam at spørge..
Det er ingen skam at spørge..

- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
Hvad har "tyller" nu gjort? 1000 gange hurtigere end at lodde, koster stort set ikke noget.ravnox skrev:Jeps ser godt ud dog et lille forslag fra en gammel elektriker.
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: 7000
http://da.wikipedia.org/wiki/Programmab ... controllerBatLuder skrev:
Hvad er PLC og IHC?
http://www.bolius.dk/viden/fakta/instal ... ihc-anleg/
“One man's insanity is another man's genius; someday the world will recognize the genius in my insanity.”
- -Bagger-
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
Tak fordi du kunne svare for mig Batluder..
nu jeg ikke selv fik fuldt med, men ja IHC kunne være rigtig cool, og så et netværksmodul i.. ved faktisk ikke om prisen er så uoverkommelig i forhold til de andre moduler man kan købe til akvarie som advarer hvis der har været strømafbrydelse..? Det var måske værd at arbejde i..? Og måske med mulighed for at få sunrise funktion på sine HQI og T5? Ved faktisk ikke om de moduler ikke kan fås til IHC eller PLC også? Det er jo i realiteten bare en lysdæmper der skal være beregnet til SMPS...

- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8210 Århus V
Nej, jeg synes nu ikke jeg er træt af ledninger. Var det returpumpen der skulle slåes fra? 

- Vedhæftede filer
-
- DSC_0369.JPG (79.21 KiB) Vist 2029 gange
Senest rettet af Mikkel E tirs 28. aug 2007 16:05, rettet i alt 1 gang.