Symbiont pillen
- hellfish
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Odense c
Symbiont pillen
korallen har lige anonceret dem. de skulle eftersigende kunne gøre det samme sm levende sten ..
Er der hold i det ?
Er der hold i det ?
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Det er nok ikke lige det jeg vil forsøge at få et akvarie igang med!
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
Som der skrives i annoncen, så er det godt, billigt og effektivt at supplerer med. Der er jo mange andre gode grunde til at have levende sten i akvariet. Fx at der kommer en masse spændende liv ud af dem.
Det er jo også lige meget hvilket der har den højeste overflade. Easy-Life som har lavet produktet har vundet så meget hæder efterhånden, og de har jo været grundige i deres udvikling. Her angives det at en pose med 300 gram kan skabe biologi til 450L saltvand.
Hvis vi biologisk kigger på hvorfor vi har levende sten i akvariet? Så er det jo pga de aerobe og anarobe egenskaber. Disse egenskaber har Symbiont også.
Det er jo også lige meget hvilket der har den højeste overflade. Easy-Life som har lavet produktet har vundet så meget hæder efterhånden, og de har jo været grundige i deres udvikling. Her angives det at en pose med 300 gram kan skabe biologi til 450L saltvand.
Hvis vi biologisk kigger på hvorfor vi har levende sten i akvariet? Så er det jo pga de aerobe og anarobe egenskaber. Disse egenskaber har Symbiont også.
Husk at besøge butikken
Korallen, Håndværkervej 2, 4720 Præstø
Tlf. 55985585 (Giver gerne rådgivning på tlf og e-mail)
Kontakt@korallen.dk
Kontakt@korallen.dk
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 18
Du kan bruge det som du har lyst til. Du skal bare sørge for at der er noget cirkulation så vandet passerer pillerne. Men du kan i princippet:Nolan skrev: Hvordan vil man typisk bruge produktet ?
I et bypass-filter eller hvordan ? Hvilket flow skal der, i givet fald, være gennem filteret ?
Kunne man fylde det ind i sin basis-konstruktion (jeg bruger plastik net-kurve til at skabe luft i stensætningen) og få fuld effekt af det ?
/Kim
Smide dem i en bunke lige som levende sten et sted hvor der er cirkulation. Det kan være mellem de levende sten, det kan være i et overløb, det kan være bag en baggrund.
Det kan være i et spandfilter eller hvilket som helst andet filter som vandet cirkulerer igennem herunder et invendigt filter.
Jeg så en på cichlids.dk der har skabt denne konstruktion:
Men mulighederne er utallige. Der skal blot være noget cirkulation. Der er ikke fra producentens side angivet et bestemt flow, blot at der skal være cirkulation. Den burde således kunne være både langsom og hurtig. Men jeg kan godt prøve at forhøre mig.
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 18
Så vendte Easy-Life tilbage. Hastigheden på gennemstrømningen er ikke vigtig, høj som lav, men det er vigtigt at der er en cirkulation omkring Symbiont for at de virker.
Husk at besøge butikken
Kontakt@korallen.dk
Kontakt@korallen.dk
- Christian
- Palet kirurg
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: NORGE BERGEN
Dette produktet virker veldig intressant men det mangler litt hardcore facts....
750liter 114liter sump2x250W HQI.14.5K Giesemann. Deltec-KM500.FR509.PF601.AP703.P1000A-SanderC100.IKS.TS48-MerlinFSBF.
Christian
Christian
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 18
Det er svært at komme med hardcore facts. Det er jo blot et faktum at de anarobe bakterier kan trænge ind i sintret glas, og det er et faktum at Symbiont er det eneste filtermateriale der er massivt bestående af sintret glas så det får en stor anarob zone. 600 m2 pr. L.Christian skrev:Dette produktet virker veldig intressant men det mangler litt hardcore facts....
Hvis du har konkrete spørgsmål til produktet, så vil jeg gerne forsøge at få dem besvaret.
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 18
Da vi jo før har set der er ordkløvere her på siden, så må jeg lige korigerer min udtalelse som nok blev skrevet lidt for tidligt om morgenen. De fleste fejl begår man jo på tom mavekorallen skrev:Det er jo blot et faktum at de anarobe bakterier kan trænge ind i sintret glas

Der kan trænge vand ind i sintret glas og inde i selve Symbiont pillen bevæger vandet sig meget langsomt og er depleteret (udtømt) for oxygen. Her lever de anarobe bakterier Pseudomonas denitrificans som nedbryder vores alle sammens fjende - nitrat.
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 18
Da Symbiont er et relativt nyt produkt kan det være en årsag.
Husk at besøge butikken
Kontakt@korallen.dk
Kontakt@korallen.dk
- Christian
- Palet kirurg
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: NORGE BERGEN
Nu skal det sies at det er ikke alt som blir påstått/vurdert på RC er dermed 100% korrekt, de har sine blemmer der borte både når det gjelder nye produkter og annet.Chris2500DK skrev:Interessant er der slet intet er at finde om produktet på Reef Central.
Viste du at en del på RC sitter konstant og følger med på EU forums og snapper opp nyheter og tricks..
Viste du at en del av guruene på RC og en del amerikanere mener at Europeerene er noe besserwissere og at Europa ikke skal behandles som annet en en god NR2 etter USA når det komer til saltvandsakvaristikk...
Det er avsindigt mye bra på RC, men litt kritisk skal man altid være og RC som reference,,, not!
Se bare på de første MiracelMud Trådene som fremdeles er tilbake, de var super positive og plutselig over natten så var MiracelMud bare fjas....
(nu bliver jeg vel halshugget for dette...)
750liter 114liter sump2x250W HQI.14.5K Giesemann. Deltec-KM500.FR509.PF601.AP703.P1000A-SanderC100.IKS.TS48-MerlinFSBF.
Christian
Christian
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: Hvidovre
Hvorfor halshuggetChristian skrev:
Nu skal det sies at det er ikke alt som blir påstått/vurdert på RC er dermed 100% korrekt, de har sine blemmer der borte både når det gjelder nye produkter og annet.
Viste du at en del på RC sitter konstant og følger med på EU forums og snapper opp nyheter og tricks..
Viste du at en del av guruene på RC og en del amerikanere mener at Europeerene er noe besserwissere og at Europa ikke skal behandles som annet en en god NR2 etter USA når det komer til saltvandsakvaristikk...
Det er avsindigt mye bra på RC, men litt kritisk skal man altid være og RC som reference,,, not!
Se bare på de første MiracelMud Trådene som fremdeles er tilbake, de var super positive og plutselig over natten så var MiracelMud bare fjas....
(nu bliver jeg vel halshugget for dette...)

Min opfattelse af US og befolkninger er at:
Alt/alle fra US skal man vurderer ud fra sund fornuft og ikke bare tro på.
Det er amerikanerne der for det meste er bedre videne og antager at alle andre er lusede amatører og bonderøve.
Prøv at se dem i udsendelserne søndag morgen hvor de lovpriser tilfældige vækkelsesprædikanter der prædker ydmyghed og simpel livsstil for alle andre end dem selv...tsk...tsk...

Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Helt enig, jeg tager intet fra internettet som 100% sandhed, hverken på RC eller her. Når det er sagt har RC et aktivitetsniveau som vi slet slet ikke kan matche og dedikerede dele af deres forum til forskellige producenter, så det undrer mig alligvel at hvis et produkt er så banebrydende, hvorfor det så ikke har været fremme på nogle af de store messer eller præsenteret på anden vis.
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
- Thomas
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6705 Esbjerg Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg, Andrup
Ja vi er ved at teste 300g i vores 130L RSM akvarie. håber det kan give et lille boost i nedbrydningen af de affaldsstoffer. men vil lave en kontrolmåling her på søndag ca. 1 uge efter det er komme i for at se om de er på vej ned, altså NH3 og NO2, det har vi døjet lidt med på det sidste.
men krydser finger for at det virker
men krydser finger for at det virker

Mvh. Kia og Thomas
130L RSM med Tunze doc 9002, kul og Rowaphos i "sumpen". Nitratfilter externt. kørt siden 2007
130L RSM med Tunze doc 9002, kul og Rowaphos i "sumpen". Nitratfilter externt. kørt siden 2007
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Lyder ikke usandsynligt, og er formentligt det samme som Sera siporaxLars M skrev:Sintret glas, ligner det ikke det produkt som Eheim har haft på markedet i tja 10 år. Jeg kan ikke huske hvad det hedder, men da jeg havde 600l Malawier, klarede det største Eheim spandfilter fyldt med ???? alle problemer.
Ku det hedde Eheim Synth???
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Jeg kender godt nok ikke lige til et produkt fra Eheim lavet af sintret glas - dermed ikke sagt, at det ikke eksisterer!, men der findes så mange forskellige biomedier, der har været på markedet i rigtig mange år - bl.a. Eheims keramikrør, og kan på ingen måde se, hvor dette skiller sig ud. Af produkter, der har været på markedet længere tid end dette, der også er lavet af sintret glas, kan nævnes MicroMec fra JBL, der desuden oplyses til at have en overflade på 1500 kvm. pr. liter!
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK