sikkerheds rør larmer i overløb
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
sikkerheds rør larmer i overløb
nogle der har nogle ideer til hvordan man får stoppet kloak lyden i mit sikkerheds rør?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Geografisk sted: Høje Tåstrup ved KBH
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
prøver det lige når jeg kommer hjem.
selv om min alm rør står fuldt åbent kommer der så meget vand fra retur pumpen at sikkerheds røret skal bruges... det er fordi de rør der var med vist kun er 2,5cm i diameteren.. og efter som huller osv er lavet til at passe de rør er det ikke bare lige sådan et skifte.. (og så er akvariet jo oppe og køre)
selv om min alm rør står fuldt åbent kommer der så meget vand fra retur pumpen at sikkerheds røret skal bruges... det er fordi de rør der var med vist kun er 2,5cm i diameteren.. og efter som huller osv er lavet til at passe de rør er det ikke bare lige sådan et skifte.. (og så er akvariet jo oppe og køre)
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
Jeg har justeret mit overløb så vandet står ca 2-3 cm under sikkerhedsrøret og med ca 20 cm ned til hovedrøret - Så er der ikke en lyd. Jeg har to haner på hovedrøret, en der sidder inden T-Stykket (Den jeg har justeret vandhøjden i overløbet med) og en der sidder efter T-Stykket som bestemmer hvor meget der løber til skummer.
Jeg har sat en lille tusch streg der hvor vandstanden skal være (Min sump bliver nemlig fyldt til renden i værste tilfælde
Så er det også meget nemmere at indstille hanen fordi det er lettere at se om vandsøjlen stiger eller falder i højden.
Det er meget små ændringer der afgør hvordan vandstanden ender.
Jeg eksperimenterede lidt med en durso, men jeg kunne heller ikke få det helt så stille som det er nu.
/Henrik
Jeg har sat en lille tusch streg der hvor vandstanden skal være (Min sump bliver nemlig fyldt til renden i værste tilfælde

Så er det også meget nemmere at indstille hanen fordi det er lettere at se om vandsøjlen stiger eller falder i højden.
Det er meget små ændringer der afgør hvordan vandstanden ender.
Jeg eksperimenterede lidt med en durso, men jeg kunne heller ikke få det helt så stille som det er nu.
/Henrik
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
Hov så ikke lige din post inden jeg skrev min.
Hvis din retur pumpe er for kraftig kan du måske sætte en hane og et T-stykke på og lade noget af vandet tage en ekstra tur i sumpen..
Lige nu løber røret til at føde skummeren også bare ned i sumpen.
Se det her billede af min sump som den ser ud lige nu:

/henrik
Hvis din retur pumpe er for kraftig kan du måske sætte en hane og et T-stykke på og lade noget af vandet tage en ekstra tur i sumpen..
Lige nu løber røret til at føde skummeren også bare ned i sumpen.
Se det her billede af min sump som den ser ud lige nu:

/henrik