hej med jer!
jeg har i længere tid leget med tanken med at starte et saltvands akvarie op og har selvfølig læst meget om emnet så nu er det mere de tekniske
spørsmål der er afgørene såsom sumpen
hvad er minimum str. til et 325 L ??? havde håbet på at et 50 L sump kunne gøre det da jeg ikke har mere plads under bordret men ved man også kan køre med indvendig skummer men det er vil bedst med en udvendig sump
hilsen michael
sump
- Mathias_C
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9330 Dronninglund
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Nordjylland
Man kan som sådan ikke sige en størrelse på en sump som er rigtig til et akvarie på 325 L
Sumpen skal være så stor som overhovedet muligt, til dine behov, jo større den er jo mere plads har du til; udstyr, refugium og ferskvandskammer
Sumpen skal være så stor som overhovedet muligt, til dine behov, jo større den er jo mere plads har du til; udstyr, refugium og ferskvandskammer
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
- måkael
- Rev hummer
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Svinninge
Mathias_C skrev:Man kan som sådan ikke sige en størrelse på en sump som er rigtig til et akvarie på 325 L
godt så 50L sump er værdiløst eller kan det bruges hva der angår ferskvandskammer havde jeg tænk at lave det et andet sted hvor div. teknik også skulle være
- måkael
- Rev hummer
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Svinninge
okey ja så er det da ikke helt håbløst med 50 L kan dog godt snige den til 60 LBoris skrev:Jeg har 54L på mit 250L, dette synes jeg er tilstrækkeligt.
Ferskvand kan du evt. opbevare i en dunk som kan placeres hvor du ønsker.
da jeg skal have boret huller i akvariet i overløbet så skal jeg vil have lavet tre huller ikke???
to til sumpen og et til retur og er det sådan at det ene skal helt op til overfladen og det andet halv nede i overløbet