fireworm
- moby
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2600 Glostrup
- Saltvand siden?: 2000
- Geografisk sted: Glostrup
fireworm
Hej. Jeg har håndteret nogle sten fra et andet akvarie jeg skulle tømme. Og har fået nogle bitte små sår. Smerten kom først efter nogle timer. Dette var i går og idag gør det bare mere ondt. Nogle af mine fingre er hævet en smule og jeg kan ikke bøje mine mine fingre uden det gør skideondt. Er det en fireworm jeg er stukket af og hvad kan der gøres? Nogen råd?
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Ja gå til lægen. Mads-fisk kan fremvise en hånd som er slemt betændt efter at have brændt sig på noget i akvariet.
Billederne ligger på forum et eller andet sted.
Billederne ligger på forum et eller andet sted.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det kan være en fireworm, men der kommer smerten blot med det samme. normalt når man bliver stukket af en fireworm, så er det 1 sted det gør ondt, og ikke mere eller mindre over det hele. Der hvor en fireworm stikker bliver huden rød, og man kan se en masse super tynde hår stikke ud af huden.
Jeg har også selv haft det med at fingene hæve en smule og leddene er øme. Det plejer nu at forsvinde igen efter et par dage.
Men jeg er ikke læge, og kan ikke sige at du vare skal vente, så smut op til din læge og snak med ham.
Har lige rendt rundt med en staffilcok infektion i 2 fingere, siden november sidste år. Lader til at det er ved at være forbi med det nu!
Jeg er helt overbevist om at infektionen skyldes nogle små sår jeg fik ved at håndtere koraller og sten i akvariet. Da jeg ikke længere ønsker at få den slags fingere/hænder er jeg begyndt at bruge latexhandsker.
De er meget tynde og går let i stykker, men de beskytter nu alligevel huden for ret meget.
Handskerne fåes ofte i Netto, og koster ca 25 kroner for en pose med 30 handsker mener jeg.
Det der skete for Mads var at han blev brændt af en sandanemone, med følgende infektion
Jeg har også selv haft det med at fingene hæve en smule og leddene er øme. Det plejer nu at forsvinde igen efter et par dage.
Men jeg er ikke læge, og kan ikke sige at du vare skal vente, så smut op til din læge og snak med ham.
Har lige rendt rundt med en staffilcok infektion i 2 fingere, siden november sidste år. Lader til at det er ved at være forbi med det nu!
Jeg er helt overbevist om at infektionen skyldes nogle små sår jeg fik ved at håndtere koraller og sten i akvariet. Da jeg ikke længere ønsker at få den slags fingere/hænder er jeg begyndt at bruge latexhandsker.
De er meget tynde og går let i stykker, men de beskytter nu alligevel huden for ret meget.
Handskerne fåes ofte i Netto, og koster ca 25 kroner for en pose med 30 handsker mener jeg.
Det der skete for Mads var at han blev brændt af en sandanemone, med følgende infektion
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Randers
jeg tvivler på ,at det er en fireworm du har haft fingrene i .
det er nermere en glasrose .
for det er nøgagtigt, de symtomer jeg havde med mine fingre,. da jeg for ca 2 år siden ,uforsvarende tog fat i sådan en fætter .
det eneste du kan gøre lige nu !! er at prøve ,
at stikke fingrene ind under den varme hane, uden selvfølgelig at skolde dig .
og så smørre noget på der skulle kunne tage smerten fra ex . brændgobler /brændmænd
jeg kan god ikke huske hvad ,det hedder heller ikke om det er resept belagt.
du vil fra tid til anden ,kunne opleve at din ´ne fingre klør invendigt .
og der er trikket med
så varm vand ennu engang godt
mvh snogen
det er nermere en glasrose .

for det er nøgagtigt, de symtomer jeg havde med mine fingre,. da jeg for ca 2 år siden ,uforsvarende tog fat i sådan en fætter .

det eneste du kan gøre lige nu !! er at prøve ,
at stikke fingrene ind under den varme hane, uden selvfølgelig at skolde dig .

og så smørre noget på der skulle kunne tage smerten fra ex . brændgobler /brændmænd

jeg kan god ikke huske hvad ,det hedder heller ikke om det er resept belagt.

du vil fra tid til anden ,kunne opleve at din ´ne fingre klør invendigt .

og der er trikket med
så varm vand ennu engang godt

mvh snogen
det er altså kun cobraer der vilde med blok fløjter....
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Det kunne være, at man skulle tage Carstens råd og benytte det fremover...
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: Hvidovre
Problemet med latexmodellen er at de meget let bliver revet, og at de kun dækker til håndleddet. Jeg er flere gange blevet brændt på underarmene og det er lige så irriterende.
Anders Månson, har nogle rigtig gode nogen som var lange og af god kraftig kvalitet.
Det er angivelig nogen der bruges i lufthavne til håndtering af farlige ting.
Så hvis nogen kender én der arbejder i en lufthavn, kan de måske skaffes den vej.
Anders Månson, har nogle rigtig gode nogen som var lange og af god kraftig kvalitet.
Det er angivelig nogen der bruges i lufthavne til håndtering af farlige ting.
Så hvis nogen kender én der arbejder i en lufthavn, kan de måske skaffes den vej.
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Geografisk sted: 4000 Roskilde
Når jeg skal flytte sten bruger jeg hansker, men skal jeg blot rykke rundt på et par koraller er det uden hansker... men desværre gemmer fireworms sig jo også under visse koraller... men en masse hvide små hår i min negl og finger til følge...
- så kan jeg lære det !
Smerten er i øvrigt kun på stedet, som de andre siger og spreder sig ikke til led eller andre steder på hånden.
- så kan jeg lære det !
Smerten er i øvrigt kun på stedet, som de andre siger og spreder sig ikke til led eller andre steder på hånden.
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
- sflindt
- Palet kirurg
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4243 Rude
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Rude - mellem Næstved og Skælskør
Brug dem uden pudder, for ellers får du talkum i akvariet *GG*
På kræmmermarkeder kan man ofte få en hel kasse handsker til 30 kr...
Og der kan man vælge størrelse samt med/uden talkum, det kan man sjældent på dem i bilka/netto.
Ellers kan man på de fleste tankstationer få nogle engangshandsker til den nette sum af 0 kr. (pasformen er også derefter) *SS*
På kræmmermarkeder kan man ofte få en hel kasse handsker til 30 kr...
Og der kan man vælge størrelse samt med/uden talkum, det kan man sjældent på dem i bilka/netto.
Ellers kan man på de fleste tankstationer få nogle engangshandsker til den nette sum af 0 kr. (pasformen er også derefter) *SS*
Venlig hilsen
Sarah
Tlf.: 25683267
Sarah
Tlf.: 25683267