Hvordan ophæver i hævert effekten, altså at røret ikke skal suge akvariet tør for vand hvis retur pumpen stoppes ? der er hul i hjørnet til at lave rør der skal føre vand tilbage, men det vil da se dumt ud hvis man lader røret gå hele vejen op til vand overfladen for der efter at gå ned igen?
de 2 rør til nedløb der skal det ene (sikkerheds rørt) bare være lige under vandoverfladen og det andet skal bare være 20cm højt or so ik ?
Er det bare mig, der misforstår dette spørgsmål fuldstændig? Hvis returløbet kommer op i det ene hjørne, og han gerne vil undgå at skulle føre det helt op til overfalden, så vil det da ikke hjælpe at bore et hul i returrøret.
Jeg købte engang en tilbageløbsventil, min returpumpe kunne slet ikke presse vand igennem den.. Så jeg har desværre ingen erfaring med hvor man skal købe dem, jeg ente med at fører et rør over kanten af akvariet.
Mikkel E skrev:Jeg købte engang en tilbageløbsventil, min returpumpe kunne slet ikke presse vand igennem den.. Så jeg har desværre ingen erfaring med hvor man skal købe dem, jeg ente med at fører et rør over kanten af akvariet.
Du vendte den måske forkert
Hilsen Per Følgende sælges: diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Der er meget stor forskel på kvaliteten af kontraventiler. Nogle tager enormt meget af kraften og nogle begynder at hyle hlet vildt. Men med den rette kvalitet skulle der ikke være nogle problemer overhovedet. Jeg satte en på en AquaBee 2000 her den anden dag uden problemer.
Jeg skulle også lige have den ind to gange, jyde og blond som jeg er
Men der er egentlig heller ikke tale om hæverteffekt, men blot et hul i bunden af akvariet. Hæverteffekten består bla. i at lave et undertryk i en slange/rør over vandets overflade.
mads-fisk skrev:Der er meget stor forskel på kvaliteten af kontraventiler. Nogle tager enormt meget af kraften og nogle begynder at hyle hlet vildt. Men med den rette kvalitet skulle der ikke være nogle problemer overhovedet. Jeg satte en på en AquaBee 2000 her den anden dag uden problemer.
Hvor finder man disse ventiler henne?
Min var fra Koiimport.