udstrøming af retur pumpen
- noooze
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8000 Århus C
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: 8000 århus c - på indre fredriksbjerg
udstrøming af retur pumpen
Nå så kommer der lige et n00b spørgsmål igen..
nok - jeg påtænker en red dragon 6000 liter/t som retur.
spørgsmålet er så, hvor da laver i udstrøming?
jeg tænker at man måske skulle lave 2 udstrøminger i toppen der peger ned i tanken.
men hvad med ideen om at lave rørføring til den anden side for så at lade røret løbe ned af siden og så ind mod midten , for at lave eks 2 -3 udstømninger under der hvor jeg forventer at der vil være sten
eller begge dele ( hvis redgragon altså kan trække det )
med 2 tunze stream 6000 liter/t burde der så ikke være nogen døde zoner
men hvad mener i garvede mennesker?
nok - jeg påtænker en red dragon 6000 liter/t som retur.
spørgsmålet er så, hvor da laver i udstrøming?
jeg tænker at man måske skulle lave 2 udstrøminger i toppen der peger ned i tanken.
men hvad med ideen om at lave rørføring til den anden side for så at lade røret løbe ned af siden og så ind mod midten , for at lave eks 2 -3 udstømninger under der hvor jeg forventer at der vil være sten
eller begge dele ( hvis redgragon altså kan trække det )
med 2 tunze stream 6000 liter/t burde der så ikke være nogen døde zoner
men hvad mener i garvede mennesker?
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Mit retur løb, kommer op midt på bagsiden af af akvariet, det deler sig i et T-stykke, over vandkanten. For enden af t-stykket, sidder et stykke rør, som igen deler sig i et T-stykke. Den ene ende løber via et 45 graders vinkel lige ud i vandoverfladen. Den anden ende at T-stykket bliver bøjet af en 90 graders bøjning og bliver ført ned til ca 15 cm over bunden, hernede sidder nok en 90 bøjning som leder vandet ud i den ønskede retning.
Husk når du laver rørføringen, at bore et lille hul i en af bøjningerne, for at undgå hævert effekten. Hullet kan du lave på bagsiden af bøjningen, så du ikke ser det vand som løber ud der. Hullet behøver ikke være mere end 3 mm stort.
Husk når du laver rørføringen, at bore et lille hul i en af bøjningerne, for at undgå hævert effekten. Hullet kan du lave på bagsiden af bøjningen, så du ikke ser det vand som løber ud der. Hullet behøver ikke være mere end 3 mm stort.
- noooze
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
ok - jamen så kan det måske nok lade sig gøre at lave udstrømning lidt ala american style 
kunne være godt hvis red dragon kunne vise sig at kunne håndtere løftet.
til vand ned der hvor pumperne ikke nødvendigvis når ...

kunne være godt hvis red dragon kunne vise sig at kunne håndtere løftet.
til vand ned der hvor pumperne ikke nødvendigvis når ...
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
- noooze
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
ja det var noget lign jeg tænkte mig .. måske plus 2 udstrømninger i overfladen også
er det en god ide at lade noget rør ligge ind under der hvor man regner med at der skal være sten ? for såen at få noget godt flow inden fra ?
er det en god ide at lade noget rør ligge ind under der hvor man regner med at der skal være sten ? for såen at få noget godt flow inden fra ?