mit akvarie har kørt i 14 dage og 7 dage med lys.. Der er godt gang i de brune alger!... målingerne siger 0 nitrit en ph på 8.6 og nitrat mellem 50-100.
Kan jeg komme:
TUrbo Snegle i? og hvad funktion har de enlig?
Etermit Krebs? hvad funktion har de?
hvad med en reje? kan de komme i? skal jeg fodre hvis jeg kommer disse dyr i? er det en danebro reje der pudser andre fisk?
Det du venter på er ikke at værdierne når noget bestemt (det er blot et symptom), men at dit system er klar til at håndtere et "bio-load" - så hvis du begynder at tilføre et dyr inden systemet er klart - går det I bedste fald blot langsommere og i værste vælter det hele.
Sneglene æder de grønalger der måtte være, det samme gør eremitkrebsene. men det er ikke nogen god kombination snegle og eremitkrebs. Krebsene har det med at glemme deres mission, og nakker sneglene istedet for, blot for at få en ny bolig.
Hougaard skrev:Det du venter på er ikke at værdierne når noget bestemt (det er blot et symptom), men at dit system er klar til at håndtere et "bio-load" - så hvis du begynder at tilføre et dyr inden systemet er klart - går det I bedste fald blot langsommere og i værste vælter det hele.
Giv det 14 dage mere, så skal du bare se løjer
/Erik
Jeg vil så på ingen måde anse en snegl for at være en del af "bio-loadet" eftersom de ikke belaster akvariet på nogen måde (medmindre de dør).
mads-fisk skrev:Jeg vil så på ingen måde anse en snegl for at være en del af "bio-loadet" eftersom de ikke belaster akvariet på nogen måde (medmindre de dør).
Nu var det ikke kun snegle der blev spurgt om, men også erimitkrebs og rejer ... Og så er vi pludselig meget tæt på en hugo, ik ?
mads-fisk skrev:Jeg vil så på ingen måde anse en snegl for at være en del af "bio-loadet" eftersom de ikke belaster akvariet på nogen måde (medmindre de dør).
Nu var det ikke kun snegle der blev spurgt om, men også erimitkrebs og rejer ... Og så er vi pludselig meget tæt på en hugo, ik ?
Men hverken eremitkrebs, rejer eller selv Hugo kan producere affaldsstoffer i sig selv, så medmindre de fodrer, kan jeg bestemt heller ikke se hvordan disse skal kunne belaste systemet.