Censur eller???

Forum for generel snak omkring saltvand.
GedemeisterDK
Foxface
Foxface
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 7000

Indlæg af GedemeisterDK »

jeg er meget imod censur, laver du et debatforum og censorere det, mister det langsomt sin troværdighed (!).

fyger der diverse beskyldninger om det ene og om det andet imod personer el. foretninger så mister det hurtigt sin (se)værdighed (!).

let´s talk saltwater reefs, no censurhip and no bitching! ;)
“One man's insanity is another man's genius; someday the world will recognize the genius in my insanity.”
frederik
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
19
Postnummer: 8200 Århus N
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Århus

Indlæg af frederik »

Det har du selvfølgeligt mange års erfaring med.

Hvis det var sådan så, var der mange artikler og læserbreve der ikke ville være blevet trykt
Hvornår har jeg skrevet jeg har mange års erfaring med det? Jeg bruger da bare min fornuft, for når Brian skriver at han for ubehagelige breve forhandlere der bliver omtalt her på forummet (FORSKELIGE forhandlere), ja så må det jo på en måde være ham der tager ansvaret for hvad vi skriver... ihvertfald i første omgang... Tror overhovedet ikke det vil hjælpe at skrive at brugerne ytrer deres egne meninger og at han derfor ikke selv har noget ansvar for disse... Tror bare det vil gøre ting værrere, man må nødvendighvis også have lidt ansvar for hvad der bliver skrevet herinde som admin på siden, sørge for at tonen er iorden og sådan... faktisk er SF det akvarieforum hvor jeg har oplevet at brugerne for længst tøjler!
For akvarie setup - se min profil...

Venlig Hilsen
Frederik
frederik
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
19
Postnummer: 8200 Århus N
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Århus

Indlæg af frederik »

"ubehagelige breve" - kan også være emails...
For akvarie setup - se min profil...

Venlig Hilsen
Frederik
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

En meget nem måde at undgå alle disse problemer på, er at droppe aliaser og så blot benytte rigtige navne - hvilket hovedparten af os alligevel gør i et eller andet omfang.

Det vil også hjælpe i salg/køb.

Mvh
Erik Hougaard
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

Rigtige navne.. Det kræver ihvertifalde en helt anden form for kontrol når man opretter sig som bruger.

/Henrik
GedemeisterDK
Foxface
Foxface
Reactions:
18

Hougaard skrev:En meget nem måde at undgå alle disse problemer på, er at droppe aliaser og så blot benytte rigtige navne - hvilket hovedparten af os alligevel gør i et eller andet omfang.

Det vil også hjælpe i salg/køb.

Mvh
Erik Hougaard
tjo, men hvordan ved du at mit navn på siden ikke også er erik hougaaard fra glostrup. :wink:

- mit navn er nicolai for de få interreseret :)
“One man's insanity is another man's genius; someday the world will recognize the genius in my insanity.”
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Nu snakker vi jo ikke om muligheden for at gøre ting i ond tro, men derimod muligheden for, at kunne tale om forhandlerne og faktisk stå ved det man skriver/mener.

Med den udvikling der er igang, så skal der jo kun en enkelt idiot til at skrive negative indlæg omkring Klovnfisken før jeg ikke længere må poste billeder derfra - Hvor stopper det så ?

/Erik
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Men at registre sig under et "ægte falsk navn" har jo automatisk afskåret brugen af Køb/Salg/byttemøder etc., så mon ikke det er rimeligt selvregulerende ?

For slet ikke at tale om medimport ;)
snogen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8900 Randers
Geografisk sted: Randers

Indlæg af snogen »

arrr hougaard den holder ikke i byretten den der

Jeg har da ingen problem, men hverken køb eller salg .
og når jeg bliver mødt , i forretningerne er det hej snog.

Er der et eller andet ,jeg har sat mig op på .
og skriver via pb ,skriver jeg rigtig navn efterfuldt af ..... aka snogen

Så jeg ser, ikke noget problem i at bruge aliaser .

med hensyn til om man kan udstille ,en butik eller bruger .
så er min holdning.

JA det kan man godt ,
man kan klage sin nød til forumets brugere, og derved også ejeren af det der sælges .
men der er jo ingen grund til ,at svine butikken ,eller brugeren til.
på det groveste ,som det er set ,i samtlige opfortninger til ex vis korallen .

og jo brian har ret ,det kan komme til et sags anlæg , for tilsvining enjurier og chikane .
og det er dig ,der skal føre bevis for dine påstande ,
brugeren forretningen skal bare forsvare sig .

mvh snogen
det er altså kun cobraer der vilde med blok fløjter....
GedemeisterDK
Foxface
Foxface
Reactions:
18

"og jo brian har ret ,det kan komme til et sags anlæg , for tilsvining enjurier og chikane . "

alle tosser kan anmelde noget, inkl. musilimsk trossamfund, landsforræder eller tyv/svindler. offentligt massemedie eller internet debatforum.

apropos byretten, at dømme brian for injurier på ytringer på et åbent internetforum foretaget af 3. part.... lig nul!
snogen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af snogen »

du blande lige tingene lidt Gedemister

det holder ikke i byretten er en metafor ala den går ikke grandberg

og jeg er da også udemerket klar over at det ikke vil føre til ret meget i en evt. retssag andet en en af dem, kommer til at æde deres ord ,og så få lov til at betale sagen.

men da det er brian der ejer domænet er det også hans ansvar hvad der forgår på domenet og forumet
desuden er forumer heller ikke åbent da man skal lave en profil

men da Brian, har lagt det ud til at der ikke skal være enevælde ,men demokrati på hans forum .
så må vi rette os efter hvad adminnerne siger og gør
censur eller ej

ps . hvoffor findes de her "jeg sviner dig til tråde " ikke på det andet forum kan i fortelle mig det

mvh snogen
Brugeravatar
muldfred
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Geografisk sted: 3300 Frederiksværk

Indlæg af muldfred »

ps . hvoffor findes de her "jeg sviner dig til tråde " ikke på det andet forum kan i fortelle mig det
det er ikke rigtig nogen der bruger det andet forum......
Mvh Morten Rønde

160 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=2513
840 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... highlight=

Se mine indbygget akvarier lige oppe over

Billede
snogen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af snogen »

jo der er da rigligt og der er mange fra det her forum også
jeg snakker om saltvands siden og ikke nrf
Brugeravatar
muldfred
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Geografisk sted: 3300 Frederiksværk

Indlæg af muldfred »

nåå okay troede du snakkede om nrf
Mvh Morten Rønde

160 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=2513
840 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... highlight=

Se mine indbygget akvarier lige oppe over

Billede
GedemeisterDK
Foxface
Foxface
Reactions:
18

snogen skrev:du blande lige tingene lidt Gedemister

det holder ikke i byretten er en metafor ala den går ikke grandberg

og jeg er da også udemerket klar over at det ikke vil føre til ret meget i en evt. retssag andet en en af dem, kommer til at æde deres ord ,og så få lov til at betale sagen.

men da det er brian der ejer domænet er det også hans ansvar hvad der forgår på domenet og forumet
desuden er forumer heller ikke åbent da man skal lave en profil

men da Brian, har lagt det ud til at der ikke skal være enevælde ,men demokrati på hans forum .
så må vi rette os efter hvad adminnerne siger og gør
censur eller ej

mvh snogen

hans ansvar?

demokrati hvor?! brian (kongen), moderaterne (adlen) og os andre (pøblen)

(demokrati = folkestyre (alle bestemmere)

. danmark = konstitutionelt monarki med repræsetativt demokrati)
:)

)
snogen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af snogen »

hvor vil du lige hen med det indlæg Gedemeister

mvh snogen
GedemeisterDK
Foxface
Foxface
Reactions:
18

snog: jeg skal igen steder :)
du snakkede enevælde og demokrati. hvad har dette forum med demokrati at gøre.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Hougaard - Nu var der jo en hel del indlæg der blev modereret samt slettet i de tråde.....

Snogen - Er det tilladt at føre den slags tråde omkring forhandlere i det hele taget på det forum ?

Kig lige på regel 4 - http://www.saltvandssiden.dk/saltvandss ... tingelser/

Se det er et virkelig godt forum ikke hvor man kun må bringe gode historier - nej det er sgu da skræmmende !! Faktisk er mange af deres regler så firkantede at Hougaard vel knap nok må poste billeder fra Klovnfisken eller Mads Fisk må skrive at fisken XXX vist nok koster 400 sidst de havde nogle...

Gedemeister - Mig som kongen og de andre frivillige som adlen ? Tak for hjælpen, det er sgu da noget af en gestus for det store arbejde, omkostningerne og slidet.

Men er der ingen der har fattet at intet er blevet ændret - friheden på dette forum er som altid. Der er blot lige dette lille emne som har vist sig svært for flere at styre der er PAUSE på ?

Jeg ser ingen ko på isen her !
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Men vi kan da måske også vende båden lidt og sige at nu har vi snakket om dette.... Vi kan derfor måske bedre forstå problematikken ved den slags tråde om forhandlere samt personer, og derved blive bedre til at skrive vores meninger i den slags tråde ?

Jeg ved det ikke - men det ville da være rart :D

Og så kunne vi komme videre, diskutere korallen og alle de andre og se tiden an ?

Vær nu da bare i det mindste lidt konstruktive - vi SKAL alle være her :)
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Næsten 150 brugere har kigget denne tråd - er der ikke flere meninger derude ?
Mvh
Brian

wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

brian det folk nok er sure over inkl mig selv er måden vi finder ud af det på at en tråd pludselig er låst grundet biiiip bliver nævnt... så var det bedre at skrive i et lukket emne at den er lavet den midlertidlige regl
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af wondersurfer »

og jeg skal da være den 1st til at indrømme jeg selv har været storaktiv med sure indlæg i forbindelse med disse indlæg
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Wondersurfer - Ja det kan du givet vis have ret i, det er nok noget der er foregået på det for jer usynlige moderator forum. Det er naturligvis beklageligt, men lav en søgning og så vil du se at nærmest alle tråde om korallen er blevet lukket - altså det har været et tilsyneladende ikke diskuterbart emne for nogle(ja dig selv inklusiv :)).
Mvh
Brian

wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af wondersurfer »

det korrekt jeg selv deltog og både du og jeg har skrevet sammen omkring det og jeg og lars m.. og som skrevet til jer så styrer jeg mig i fremtidige tråde. og mon ikke at de andre osse holder sig i skindet men stadig ytre sin mening lad os nu prøve starte på en frisk
BOYU L200 KØLER
Koralfisken
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
19
Geografisk sted: Solrød, 30 km til Kbh

Indlæg af Koralfisken »

Jeg kan overhovedet ikke se nogle problemer i at Admin vælger at gøre hvad de syntes er bedst? De er trods alt ordensmagten herinde :D
Mathias
GedemeisterDK
Foxface
Foxface
Reactions:
18

nu må du ikke misforstå brian, jeg snakker teknik, du er ejer (kongen/admin) og moderatorene har visse rettigheder, no?

det er ordet "demokrati" som blev brugt forkert!
Killioten
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20
Geografisk sted: 8850 Bjerringbro
Kontakt:

Indlæg af Killioten »

demokrati = folkestyre (alle bestemmere)
Det er ikke helt rigtigt. Demokrati = flertallet bestemmer!!!!!

Brian du kan da lige få min mening også..

Jeg læste de første par tråde der kom om korallen, og jeg fandt ret hurtig ud af de omhandelde stort set det samme.
Den information skrev jeg mig så bag øret, og så gider jeg ærligtalt ikke læse flere tråde om hvordan folk synes det de bestilte ikke kom hurtig nok selvom de havde betalt.
Jeg synes det er ok at det kommer frem hvis der nogen problemmer, men jeg fatter ikke hvorfor der er blevet lavet alle de tråde om emnet. De sidste som er blev låst har jeg som sagt ikke læst, men jeg kan ikke forestille mig at der har været meget nyt info for mig som forbruger.

Et lille ting jeg har tænkt over når folk siger de har bestilt og betalt varen i en E-shop. Hvorfor gør i det. Brug betalingskort så må de ikke trække pengene før end varen er ekspederet.

PS: Snak pænt til hinanden, man kan jo godt skrive sin mening på en saglig måde uden diverse skælsord
MVH
Henrik
http://www.koralrevet.dk

Billede

430 L akv, 112 L sump, 2 Tunze stream 6000 m. multicon, Retur OR3500, AM sp3000 niveumat, Schuran 150, 80 kg levende sten
GedemeisterDK
Foxface
Foxface
Reactions:
18

Killioten skrev:
demokrati = folkestyre (alle bestemmere)
Det er ikke helt rigtigt. Demokrati = flertallet bestemmer!!!!!

Brian du kan da lige få min mening også..

Jeg læste de første par tråde der kom om korallen, og jeg fandt ret hurtig ud af de omhandelde stort set det samme.
Den information skrev jeg mig så bag øret, og så gider jeg ærligtalt ikke læse flere tråde om hvordan folk synes det de bestilte ikke kom hurtig nok selvom de havde betalt.
Jeg synes det er ok at det kommer frem hvis der nogen problemmer, men jeg fatter ikke hvorfor der er blevet lavet alle de tråde om emnet. De sidste som er blev låst har jeg som sagt ikke læst, men jeg kan ikke forestille mig at der har været meget nyt info for mig som forbruger.

Et lille ting jeg har tænkt over når folk siger de har bestilt og betalt varen i en E-shop. Hvorfor gør i det. Brug betalingskort så må de ikke trække pengene før end varen er ekspederet.

PS: Snak pænt til hinanden, man kan jo godt skrive sin mening på en saglig måde uden diverse skælsord

ja okay forkert ordvalg.

"Demokrati betyder folkestyre. Det lyder umiddelbart enkelt – folket skal styre – men det viser sig hurtigt, at der opstår uenighed, både blandt teoretikere og politikere, når det skal bestemmes, hvad der forstås ved "folket" og ved "styre". Ikke mindst hvilke forudsætninger, der er nødvendige, for at demokratiet skal kunne fungere efter sin hensigt. Så selvom ordet ”demokrati” anvendes ustandseligt i politiske diskussioner og offentlig debat tillægges ordet forskellige betydninger. En norsk undersøgelse, der blev gennemført i 1950’erne, kunne f.eks. påvise ikke mindre end 311 forskellige anvendelser af ordet "demokrati"."
anyway..."

nyd debatten...geedemeister over and out. :)
snogen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af snogen »

hold op hvor har du lidt at gå op i gaaaab zzzzzzzz.....

det der er ireterende ,er at man skal skrive alt korekt .
ikke et ord ,må skrives forkert, uden at der er en eller anden
der apsolut, skal komme med et indlæg. fra gyldendals orbog -
om at det betyder altsa ikk det du lige sagde
det ødelægger fuldstendigt en debat

mvh snogen
GedemeisterDK
Foxface
Foxface
Reactions:
18

Irriterende,
absolut,
ordbog,
altså,
ikke,
og fuldstændigt.

mvh.
Dansk ordblinde samfund

Ps. slap nu af folkens!
:beer:
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"