Hey!!!
Er der nogle der har lidt tips til om det er muligt at install en oslulator til et red sea max....
jeg har kigget på denne model http://www.korallen.dk/product.asp?product=758&sub=13
tips og triks er meget velkommen.
på forhånd tak
mvh
mikael
oslulator til red sea max
- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 4000 Roskilde
Vi har denne (købt brugt herinde)
http://www.akvarieudstyr.dk/database/vi ... uktID=7143
Den er så nem at det er lige til at finde ud af - faktisk ville jeg være for nærrig til at købe den fra ny
Men du sætter et akvarie / dunk op med ferskvand, sætter en pumpe (vi bruger en aqabee up 1000) med en slange op i sumpen.
Så sætter du din regulator op i sumpen så den stå i det niveau som vandet skal være i.
Osmolatoren sættes i stikket med føderpumpen i.
Sørg for at den slange du sætter op i sumpen ikke kommer til at røre vandet men sidder oven over (så man undgår en hæverteffekt når føderpumpen slukker)
Ulempe ved denne Deltec er at der ikke er en niveauføler i ferskvandes akvariet hvor føderpumpen står, det betyder at jeg selv skal holde øje med om det løber tør. Hvis det gør det vil føderpumpen brænde af.
Jeg kan lige taget et billede
http://www.akvarieudstyr.dk/database/vi ... uktID=7143
Den er så nem at det er lige til at finde ud af - faktisk ville jeg være for nærrig til at købe den fra ny

Men du sætter et akvarie / dunk op med ferskvand, sætter en pumpe (vi bruger en aqabee up 1000) med en slange op i sumpen.
Så sætter du din regulator op i sumpen så den stå i det niveau som vandet skal være i.
Osmolatoren sættes i stikket med føderpumpen i.
Sørg for at den slange du sætter op i sumpen ikke kommer til at røre vandet men sidder oven over (så man undgår en hæverteffekt når føderpumpen slukker)
Ulempe ved denne Deltec er at der ikke er en niveauføler i ferskvandes akvariet hvor føderpumpen står, det betyder at jeg selv skal holde øje med om det løber tør. Hvis det gør det vil føderpumpen brænde af.
Jeg kan lige taget et billede
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Cecillia
- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 4000 Roskilde
Nu er det ikke et Red sea akvarie vi har men prinsippet er vel det samme.

Ferskvandsakvairet står på gulvet
med en Aquabee up 1000 pumpe
med en slange op til sumpen

Osmolatoren står oppe i selve sumpen, den
står på sin egen fod på bunden.
Slangen der føre ferskvand op til
akvariet er stripset fast til røret fra
returpumpen, så slangen ikke kommer
i kontakt med vand overflanden.

Stikket fra Aquabee up 1000 pumpen sidder i stikket fra osmotolatoren og derefter direkte i stikdåsen.
Håber jeg kunne forklare mig så det gav mening
Ferskvandsakvairet står på gulvet
med en Aquabee up 1000 pumpe
med en slange op til sumpen
Osmolatoren står oppe i selve sumpen, den
står på sin egen fod på bunden.
Slangen der føre ferskvand op til
akvariet er stripset fast til røret fra
returpumpen, så slangen ikke kommer
i kontakt med vand overflanden.
Stikket fra Aquabee up 1000 pumpen sidder i stikket fra osmotolatoren og derefter direkte i stikdåsen.
Håber jeg kunne forklare mig så det gav mening

Venlig hilsen
Cecillia
Cecillia
- Barner
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8370 Hadsten
- Saltvand siden?: 2004
Den Tunze du har kikke på virker helt genialt, har selv købt en. Der er 2 følere, pumpe, elektronik, slanger og hele muletjavsen i sættet.
Den ene føler er optisk og meget nøjagtig. den anden en normal flyde kontakt til nødstop hvis der skulle komme formeget vand i baljen.
den har akustisk alarm som også kan slåes fra. der er dioder som viser status på akvariet. Som sagt før vildt lækker osmulator.
Om den kan indbykkes i max´en er jeg ret sikker på at den godt kan.
Den ene føler er optisk og meget nøjagtig. den anden en normal flyde kontakt til nødstop hvis der skulle komme formeget vand i baljen.
den har akustisk alarm som også kan slåes fra. der er dioder som viser status på akvariet. Som sagt før vildt lækker osmulator.
Om den kan indbykkes i max´en er jeg ret sikker på at den godt kan.