Hvilken varmelegme
- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 4000 Roskilde
Hvilken varmelegme
Jeg har altid brugt Jäger, da jeg har syntes det var et godt og driftsikkert varmelegeme, men nu er jeg i tvivl.
Den model jeg har, er udstyret med en sikring så den selv slår fra ved 35g hvis uheldet skulle være ude.
Det er jo ok til det meste ferskvand, men ikke så fedt til saltvand.
Uheldet har så været ude, og vandet er rundet de 30 grader før jeg opdaget det. men ok, der er ikke sket noget.
Nu skal jeg så ud og have et andet varmelegme - da min sump står i en kølig kælder er det jo rart at det slår til ved en nedre grænse.
Men hvad skal jeg vælge ? - er der noget i kan anbefale til saltvand ?
Den model jeg har, er udstyret med en sikring så den selv slår fra ved 35g hvis uheldet skulle være ude.
Det er jo ok til det meste ferskvand, men ikke så fedt til saltvand.
Uheldet har så været ude, og vandet er rundet de 30 grader før jeg opdaget det. men ok, der er ikke sket noget.
Nu skal jeg så ud og have et andet varmelegme - da min sump står i en kølig kælder er det jo rart at det slår til ved en nedre grænse.
Men hvad skal jeg vælge ? - er der noget i kan anbefale til saltvand ?
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Med et akvarie på 1350 liter er det udsving der kommer, minimalt.
Og hvis ikke vandet får lov lige at smide en grad eller 2 vil du nok få problemmer med at holde temperturen i ave, med mindre du smider et køleanlæg på. Og det vil så gøre det helt overflødig efter min mening.
Hvis varmelegmet over hovedet starter, er det kun ganske kort tid hver dag.
Og hvis ikke vandet får lov lige at smide en grad eller 2 vil du nok få problemmer med at holde temperturen i ave, med mindre du smider et køleanlæg på. Og det vil så gøre det helt overflødig efter min mening.
Hvis varmelegmet over hovedet starter, er det kun ganske kort tid hver dag.