Overvejer at få det igen

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Brugeravatar
gio
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Otterup, Fyn
Kontakt:

Overvejer at få det igen

Indlæg af gio »

Hej med jer

Nu er jeg flyttet til noget permanent og syntes jeg igen har tiden til at passe et akvarie. Jeg overvejer derfor at få saltvand igen. Har haft et kvadratisk 250 l tidligere, men var uheldig med misinformation, så postede alt for mange penge i det dengang.

Jeg tænkte derfor på hvad skal man regne med at det vil koste for en opstart af en lign størrelse akvarie, alt udstyr tænker jeg her på.

Nogle der har en ide til hvor man kan købe det godt men også billigt. Bor på fyn og her er udbudet ikke det største :) (efter hvad jeg akn finde)

Håber nogle kan komme med noget godt input, glæder mig til at få fisk igen.
Brugeravatar
Celia
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4000 Roskilde
Geografisk sted: 4000 Roskilde

Indlæg af Celia »

Vi har stort set kun købt brugt, især her i sommerperioden kan du få tingene billigere fordi det jo ikke rigtigt er sæson.

Hvad det kommer til at koste bestemmer du jo selv, men der jo visse ting som ikke rigtigt kan betale sig at spare på. F.eks skummer.

Når du skal ud og have cirkulationspumper, så kan du jo vælge imellem meget, men der kan også være stor forskel på kvalitet.

Lys skal du jo også bruge, og her kan det komme lidt an på om du vil bygge noget selv eller købe en færdig lampe.

Så alt i alt er det super svært at svare på ;) - men kig da på noget brugt, du kan være heldig at få et helt sæt så du har noget ordenligt at starte op på.

I dag kan man også købe startersæt i butikkerne hvor det hele følger med, men hvor man jo stadig kan udvide med den teknik man har lyst til.
http://www.reefs.dk har vist også noglet komplet til salg.

Men hvad var det der gik galt sidst ? og hvad forventer du dig af det nye akvarie ? (med hensyn til koraller eller fisk)
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Brugeravatar
gio
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
17
Kontakt:

Indlæg af gio »

Det der gik galt sidst var at vi fik at vide at alt kunne være i, der kom alt for tidligt fisk og koreller i+ mange af de fisk der kom i kunne ikke sammen, så derfor oplevede vi at meget gik tabt alt for hurtigt. Desuden der hvor vi havde det blev der alt for fugtigt så selv om vinteren skulle der være et vindue åbent pga. alt den fugt fra det fordampet vand, så det blev ikke en success.

Jeg vil gerne have sådan et kvadratisk akvarie igen, men tror ikke de hænger på træerne. Det var lavet som et møbel hvor sumpen var under. Det var hamrende flot lavet.

Jeg vil helst ikke lave for meget af det selv, da jeg syntes det kan gå hen og ødelægge det smukke syn et akvaruim skal være. det er jo et fantastisk syn at kigge på.

Det sidste jeg købte kostede 10.000 for alt til at starte det op, og her var det gode pumper og det hele, for det vil jeg ikke gå på kompromis med.
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Peters1 »

Der er startet en ny butik her på fyn http://www.saltvandfyn.dk prøv at besøge ham og se hvad han har hjemme ;-) husk at ringe først.
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Brugeravatar
gio
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
17
Kontakt:

Indlæg af gio »

Det kunne da godt være det var en god ide :) den var jeg ikke lige faldet over, takker.

Er kommet med i den fynske gruppe, så kan nok få lidt viden om hvor de handler :)
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"