Udrydelse af glasroser
Udrydelse af glasroser
Har lige opdaget jeg har fået et par glasroser, de er stadig små, men vil gerne af med dem. Hvad kunne jeg evt. fjerne dem med? Akvariet har kørt knap en uge og har kun målt salt, nitrit, og de er som de skal være
Men kan jeg ikke fjerne glasroserne uden at bruge saltsyre? Kunne jeg evt. komme en vingummi reje i, er det ikk dem der spiser dem ? Der er begyndt at komme alger også. Købte afgasset sten ved Etheg, han sagde godt at at med disse sten ville der kun gå en uge til lidt mere før det var klar til indbyggere. Men vil det ikke kunne være fair at proppe en enkelt reje i ?

- Ronny
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 6430 Nordborg
- Geografisk sted: Nordborg, Danmark
- Kontakt:
Jeg kender ikke en vingummi reje, men der er flere muligheder for at slippe af med glasroser, en af dem er som du skriver saltsyre, men kalkvand er også en mulighed. Jeg ville vente med at putte dyr i.
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Har fået øje på et par stykker, omkring 6-7 stykker, men så også en der var lidt halvstor, den havde lyserøde tentakler, og gule striber i midten, og trak sig sammen når man rørte ved den, kan det have været en glasrose? Har fået noget som ligner den med farverne, den har bare kridt hvide tentakler.
- Vedhæftede filer
-
- PICT2738.JPG (37.18 KiB) Vist 3087 gange
De skal væk! De skal dø! DØ! *tager lige en dyb indånding* De kan sprede sig meget hurtigt og vil brænde alt hvad de kommer i nærheden af. Du bør helt klart benytte dig af at du ikke har fisk og koraller i akvariet endnu og erklære total krig mod glasroserne. Der findes også nogle medikamenter du kan bruge - måske der er andre brugere herinde der har erfaringer med dem.....
hehe, jah det sataner der skal nakkes på det groveste, men hvis en wurdemanni reje er så god som det siges, vil det så ikke betale sig med en eller to af dem. Eller er det bedre med noget man kan komme i akvariet ? For det sidde med en kanyle og saltsyre ved jeg ikke om det kan betale sig i denne om gang, for kan se rundt omkring på stenene at der er mange meget små glasroser på vej..!
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Ang glasroserne så er der ikke noget med at det ikke kan betale sig. Du skal bare have dem væk og du burde være helt vild glad over at du har dem nu og ikke når baljen er fuld.
Du kan så utroligt nemt bare nakke dem nu med saltsyre og en kanyle - når der er 30 koraller der står i vejen er det altså noget helt andet.
Du kan så utroligt nemt bare nakke dem nu med saltsyre og en kanyle - når der er 30 koraller der står i vejen er det altså noget helt andet.
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen