Tak for kommentarerne, der skal nok komme masser af opdateringer
Mht lys, så tror jeg at jeg ville knalde en 150 w hqi over og et enkelt eller 2 blårør.. T8 eller t5... Held og lykke med det videre forløb
Ja ja har også tænkt på en 70 eller 150 watts HQI lampe. Hvor stor afstand skal sådan en have til akvariet? Kunne være lækkert hvis man kunne installere en i det nuværende kasse, men det ved jeg ikke om kan lade sig gøre mht varme osv?
Ser fint ud, men tror du bliver træt af den der klods af en marea... jeg ville skifte den ud med en nanostream hvis jeg var dig.
Ja den er lidt voldsom, men jeg tror jeg "ombygger" den og ligger dem mellem nogen sten evt. så kan man måske ikke se den så tydeligt. Syntes de tunze er noget pebrede.
tror du får problemer med den skummer på så "stort" et akvarie men ser rigtigt godt ud, du skal nok være varosm med placeringen af dine koraller, hvor højt er det egentligt ?
Hele højden på akvariet er 50 cm, men så kan man trække nogen cm fra i bundlag og toppen. Ja jeg skal nok ikke havde de mest lyskrævende koraller i bunden, men så er det jo smart at man kan sætte dem fast relativt tæt på overflade på baggrunden. Skummeren er sat til at kunne klare 240 liter så tænkte den kunne klare 120 liter, men jeg må se på det i takt med belastningen.
Fedt at der bliver kræset om detaljen i den lille balje med reef keramik.
hehe ja jeg syntes oftest baggrundden skæmmer i de nano'er, Syntes helhedsindtrykket bliver meget bedre samt vil den jo med tiden blive levende. Man kan ikke se det på billedet men den har virkelig mange huler og gange med en masse bittesmå huller i, så der er basis for en masse mikroorganismer