Stor musling flytter sig!

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
moby
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18
Postnummer: 2600 Glostrup
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: Glostrup

Stor musling flytter sig!

Indlæg af moby »

Hej Min kære musling er ved at irretere mig lidt efterhånden. Tridachnaen er ca 35 cm lang nu. Og der er begrænsen med plads til den. Det eneste sted jeg kan have den gider den ikke og blive siddende. Hver da rykker den sig en cm længere og længere frem mod glasset. Er det muslingen sel der gør det eller er det vandstrømmen. Evt en måde at fastgøre den på. Det er rimelig svært at få den til at sidde på noget andet end sandbunden da den er for tyk og lang!
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det er muslingen selv der går! Den vil blive ved med at flytte sig indtil den er hvor den vil være.
Det kunne da være at du skulle skifte den med en mindre som ikke var så svær at placere.
Brugeravatar
moby
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18

Indlæg af moby »

Hmm ja men jeg er sgu så glad for den. Jeg har haft den siden den ca 10-12 cm stor. Det ville jeg blive skide ked af..Øv altså. Så kan det være jeg måske må omrokere min stenopsætning!
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Forstår godt din kvide ved at skifte den ud, men fisk har det jo også emd at vokse sig så store at de ikke længere passer til akvariet.
Brugeravatar
Andreas S
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18
Geografisk sted: 2600 Glostrup

Indlæg af Andreas S »

Behøver den ogs sidde på sandbunden?? Min sidder ikke på sandbunden, den sidder oppe imellem 2 sten.. :D
Anden

Saltvandspausen er startet
Brugeravatar
moby
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18

Indlæg af moby »

Forstår godt din kvide ved at skifte den ud, men fisk har det jo også emd at vokse sig så store at de ikke længere passer til akvariet.
enig enig! Jeg vil dog prøve at holde den endnu da det er den ældste ejendel jeg har haft indnu i mit akvarie.l og det er trods alt et 700 liters akvarie så lads os se hvor længe den holder!
Behøver den ogs sidde på sandbunden?? Min sidder ikke på sandbunden, den sidder oppe imellem 2 sten..
Det er ret nemt med små muslinger med den er krabat er hvis ikke skabt til at kunne sidde på sten!
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"