Hvor finder jeg nogen at snakke med ???
- solberg
- Rev Rokke
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8410 Rønde
- Geografisk sted: Rønde (30 km. nord for Århus )
Hvor finder jeg nogen at snakke med ???
Hej Allesammen.
Jeg har de seneste dage kigget rundt omkring herinde. Jeg synte at det lyder rigtig spændende med et saltvandsakvarie. Jeg har tidligere haft ferskvand men er blevet fuldstændig betaget af alle de smukke billeder og kommentare herinde.
Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogen der ved hvor jeg kan søge hen for at snakke om køb af sump, akvarie, pumper, belysning, koraller, sand o.s.v. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at bygge et skab op med akvarie og sump fra bunden af...
Jeg bor 30 km. nord for Århus. Det skal lige siges at jeg har været hos John's Saltvandsfisk for at kigge, men han har jo kun fisk.
Tak for en fed hjemmeside... Jeg kan næsten ikke vente med at komme igang...
Jeg har de seneste dage kigget rundt omkring herinde. Jeg synte at det lyder rigtig spændende med et saltvandsakvarie. Jeg har tidligere haft ferskvand men er blevet fuldstændig betaget af alle de smukke billeder og kommentare herinde.
Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogen der ved hvor jeg kan søge hen for at snakke om køb af sump, akvarie, pumper, belysning, koraller, sand o.s.v. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at bygge et skab op med akvarie og sump fra bunden af...
Jeg bor 30 km. nord for Århus. Det skal lige siges at jeg har været hos John's Saltvandsfisk for at kigge, men han har jo kun fisk.
Tak for en fed hjemmeside... Jeg kan næsten ikke vente med at komme igang...
- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 4000 Roskilde
Da vi startede (efter mange år med ferskvand) var det igennem en akvarieforening som havde en saltvandsgruppe (vest sj akvarie og terrarieforening)
Men jeg kan se at du jo bor på fastlandet, så jeg ville her igennem forummet finde dig en som du kan komme hjem til og se teknikken osv. Det bliver altsammen meget nemmere at se det "live"
Men pas på, man bliver bidt af det
Du vil opdage, at når du har snakket med flere forskellige og du har læst herinde... så vil du opdage at der ikke er én måde at gøre tingene på. Der er med andre ord ikke en facitliste og mit bedste råd til dig er at finde en person som du deler holdninger med og så ligge dig på hjul der.
Så har du en mentor der kan hjælpe med alle de spg. der kommer.
Velkommen til og pøj pøj med det
Men jeg kan se at du jo bor på fastlandet, så jeg ville her igennem forummet finde dig en som du kan komme hjem til og se teknikken osv. Det bliver altsammen meget nemmere at se det "live"
Men pas på, man bliver bidt af det

Du vil opdage, at når du har snakket med flere forskellige og du har læst herinde... så vil du opdage at der ikke er én måde at gøre tingene på. Der er med andre ord ikke en facitliste og mit bedste råd til dig er at finde en person som du deler holdninger med og så ligge dig på hjul der.
Så har du en mentor der kan hjælpe med alle de spg. der kommer.
Velkommen til og pøj pøj med det

Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Cecillia
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7870 Roslev
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Skive
- Kontakt:
- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Geografisk sted: 4000 Roskilde
Ps det er jo ikke ligefrem sæson for akvarie, der jo mest høre sig vinteren til.
Derfor vil du også kunne se at der er en del akvarier til salg her på forummet. Måske kan du være heldig og købe et helt setup på én gang (hvis du har lyst) og så efterfølgende føje de ting til du selv vil have.
Jeg kan kun anbefale at købe brugt, hvis du ved hvad du leder efter.
Derfor vil du også kunne se at der er en del akvarier til salg her på forummet. Måske kan du være heldig og købe et helt setup på én gang (hvis du har lyst) og så efterfølgende føje de ting til du selv vil have.
Jeg kan kun anbefale at købe brugt, hvis du ved hvad du leder efter.
Venlig hilsen
Cecillia
Cecillia
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Har du været et smut forbi Martin i Galten?? Ellers kunne det også være en god ide. Han hjalp mig en del da jeg selv skulle starte op;-)
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Geografisk sted: Høje Tåstrup ved KBH
- solberg
- Rev Rokke
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8410 Rønde
- Geografisk sted: Rønde (30 km. nord for Århus )
Takker
Tak for de gode råd. Jeg må lige se hvornår jeg får tid til at besøge nogen. et lille bi-spørgsmål: Er der nogen gode forhandlere i området har nemlig ikke rigtig kunne finde nogen. Andre end John i Egå
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7870 Roslev
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Skive
- Kontakt:
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- -Bagger-
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7400 Herning
- Geografisk sted: 7400 Herning
Bonnie (Ækvator) i Viborg er vildt flot, de har en del i både fisk og koraller, og ved faktisk ikke om de har sten på lager, men ellers tror jeg gladeligt de vil skaffe hjem til dig.
Ellers hvis du skal videre.. kan du ta til Esbjerg (Aquastyle) der købte jeg mine sten for godt 3 måneder siden da jeg startede op.
Ellers hvis du skal videre.. kan du ta til Esbjerg (Aquastyle) der købte jeg mine sten for godt 3 måneder siden da jeg startede op.
Open mind for a different view..
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Du kan tage fat i ETheg i Esbjerg, han lukker ned D. 1/09/2007.
har da set at han har div. baljer stående og med de annoncer fra forhandler lader det til at der er penge at spare
ETHEG
har da set at han har div. baljer stående og med de annoncer fra forhandler lader det til at der er penge at spare
ETHEG
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8900 Randers
- Geografisk sted: Randers
er det den du tænker på da-nizzel
så er den ude under portal i venstre side under tilmeldte brugerehttp://www.saltvandsforum.dk/memberlist.php
så er den ude under portal i venstre side under tilmeldte brugerehttp://www.saltvandsforum.dk/memberlist.php
det er altså kun cobraer der vilde med blok fløjter....
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Geografisk sted: Ametystvej 33
Jeg boer ikke så langt fra dig i Skødstrup, du må gerne komme og se mit akvarie, mit mobil nummer 20 99 10 27
Med venlig hilsen
Claus Schultz
400 l. Tunze 6000 med singlecont. Eheim 1060 til Titan 1500 køler på loft,
Deltec returpumpe, Vecton 15 w. uv, 60 l todelt sump,2x 250 w hqi 2x24 w.blå lysstofrør
Claus Schultz
400 l. Tunze 6000 med singlecont. Eheim 1060 til Titan 1500 køler på loft,
Deltec returpumpe, Vecton 15 w. uv, 60 l todelt sump,2x 250 w hqi 2x24 w.blå lysstofrør
- peder
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
Hej Claus............du kan jo så "slæve" ham med op til mig bagefter, er jo igang med "nybyggeriet" så kan han jo se det fra "bunden" af!!
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013