blandede vand i en spand og heldte i akvariet og satte min salt måler i.. den stod til at vise det rigtige antal...
stene kommer i og det hele køre...
idag opdager jeg så den blev sat forkert så der slet ikke var salt nok i vandet.. stene har stået i vandet i 20 timer ca... salt indholdet var helt nede på 1.010 - 1.012
Nej bare få hævet saltet så det passer, jeg har faktisk bruget en flyder som viste forkert og haft et saltnivau på ca 1.015 i ca 6 mdr og jeg have fisk og koraller.
Men det skal også lige siges at det ikke trives, fiskene blev let syge og der var ingen vækst i korallerne.
Prøv at se DMI hjemmes side om hvor meget saltnivauet endeligt svinger bare i DK.
Så bare op på hesten igen det skal nok gå.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
StarF skrev:alright det er jeg glad for at høre var lige bange for jeg havde dræbt 40kg sten. er lige igang med at tømme stene så der kan komme mere salt i..
DET SKAL DU DA IKKE FJERNE STENENE FOR AT GØRE
Hæld bare salt i baljen- lidt af gangen + masser af cirkulatuion
At de er levende betyder kun at der er "nitrifying bacteria" i stenene
Det er bakterierne der er ansvarlige for at bryde ammoniak ned til nitrit og derefter nitrat.
amphipods, copepods, snegle, orme og saa videre er en bonus, men ikke hvad der goer stenene "levende".
De kommer igen Tag de naeste to maaneder og find ud af hvordan vandet er bedst. I de to maaneder skal du slet ikke bekymre dig om smaa dyr og saa videre.
Hvis de nu skulle værer helt døde "hvilket jeg ikke tror de er" kan du nemt få liv i dem igen ved at tilføje lidt ny levende sten så spræder barkterierne og organismerne sig over på de døde og efter ca 8 uger skulle de værer godt igang igen.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!