Det er en makro alge som hedder Neomerisspdiving skrev:Lige nogle flere underlige nogle men de er sgu flotte.
Steen
400L med sump
- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus
Senest rettet af mastou tirs 9. jan 2007 22:04, rettet i alt 1 gang.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Geografisk sted: Fyn
Enig.. Et ny serie billeder af denne smukke balje kunne være fint.. Også nu hvor du har fået nyt lyschristiantt skrev:Nye billeder?!

RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
LOL....Jeg har lige fået lidt problemmer med varmen mit vand har været oppe på 32 grader C. Og det kunne koralerne ikke lige tåle så billeder må vente til jeg fået det op og køre igen.
Min hjerne koral har mistet en del farve og et par andre koraler ser heller ikke for godt ud.
Men kølleren køre fint igen og for det ikke skulle være løjn gik min PH controller i stykker også den kan ikke kalibere PH4 og promden er kun 2 månder gammel.
Så klovnfisken har fået den retur igen og nu venter jeg på svar fra Thomas om hvad den fejler.
Steen.
Min hjerne koral har mistet en del farve og et par andre koraler ser heller ikke for godt ud.
Men kølleren køre fint igen og for det ikke skulle være løjn gik min PH controller i stykker også den kan ikke kalibere PH4 og promden er kun 2 månder gammel.
Så klovnfisken har fået den retur igen og nu venter jeg på svar fra Thomas om hvad den fejler.
Steen.
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Geografisk sted: Fyn
ahh trist og typisk at uheldende så lige skal vælde ned over en på samme tid... Vi må vel væbne os med tålmodighed og vente på nogle nye billeder 
Håber dine koraller får det bedre

Håber dine koraller får det bedre

RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvidovre
Møg irriterende med den varme
(I hvert fald i denne sammenhæng)
Jeg kan kun anbefale dig at få et par computerblæsere på kanten af baljen, de kan holde temp på omkring 27 grader på de varmeste dage, her hos mig!
Hvilket kamera bruger du til at tage de kanon flotte billeder?

Jeg kan kun anbefale dig at få et par computerblæsere på kanten af baljen, de kan holde temp på omkring 27 grader på de varmeste dage, her hos mig!
Hvilket kamera bruger du til at tage de kanon flotte billeder?
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Jeg bruger et Canon EOS 20D og Tamron 90mm Marco ,Canon 70-200 f2.8L IS samt en Canon 16-35L f2.8 mit kamera er gået i stykker og vil ikke altid lige tage billeder . Det er udløser knapen der er gået.
Så jeg er ved og spare op til et nyt camera hus og går efter et nyt Canon EOS 5D som er et full frame kamera: Jeg har kigget på et KIT sæt hvor jeg kan få kameraet + Canon 24-70L f2.8.
Men jeg har ikke haft så meget og lave i firmaet i år så der har været råd til den investering på lidt over 20 kilo.
Blæsere vil jeg gerne være fri for nu hvor jeg har køb kølleren.
Jeg har tænkt på om man skulle sætte et T stykke på slangen med 2 pumper i stedet for. Men ved ikke om det ville virke.
Steen.
Så jeg er ved og spare op til et nyt camera hus og går efter et nyt Canon EOS 5D som er et full frame kamera: Jeg har kigget på et KIT sæt hvor jeg kan få kameraet + Canon 24-70L f2.8.
Men jeg har ikke haft så meget og lave i firmaet i år så der har været råd til den investering på lidt over 20 kilo.
Blæsere vil jeg gerne være fri for nu hvor jeg har køb kølleren.
Jeg har tænkt på om man skulle sætte et T stykke på slangen med 2 pumper i stedet for. Men ved ikke om det ville virke.
Steen.
En lille opdate min tang som er ved og være væk igen der er ikke meget tilbage efter jeg har fået fosfatfilter på akvariet og jeg er gået over til A-B-C sporeelemnter og jeg har i 2 månder sat doseringen op til det dobbelte og der efter har jeg fået meget mere farve på min koraler.
Men desvære har temp været på 35 G i 8 timmer det tog livet af en fisk og nogle af mine koraler er blevet blege men er ved og komme sig igen.
Jeg har fået 2 nye fisk en for 2 måndeder siden. 1 stk Acanthurus leucosternon og 1 stk Zebrasoma flavescens dee begge har det super godt.
Steen
Men desvære har temp været på 35 G i 8 timmer det tog livet af en fisk og nogle af mine koraler er blevet blege men er ved og komme sig igen.
Jeg har fået 2 nye fisk en for 2 måndeder siden. 1 stk Acanthurus leucosternon og 1 stk Zebrasoma flavescens dee begge har det super godt.
Steen
- RonniA
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 110% Greve
- Kontakt:
den hvidbrystet er da pisse grim... :ele: :ele: :ele: hvad skal du have for den?
Følg mit hjørneakvarie projekt her: http://www.abra.dk eller http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=7411
video: http://abra.dk/images/stories/guldtun/MVI_3605.html
video: http://abra.dk/images/stories/guldtun/MVI_3605.html
Så har jeg fået lidt nye koraler til baljen de er lige kommet i akvariet derfor er de ikke rigtig pustet sig op.
De latinske navne de 2 af dem har jeg ikke billeder af endnu.
Blastomussa wellsi (tofarvet)
Blastomussa wellsi (rød)
Favia speciosa (tofarvet) Moonstone
Tridacna derasa
Goniopora (rød)
Wellsophyllia sp (tofarvet)
Alveophora catalai
Stylophora sp Lilla
Steen.
De latinske navne de 2 af dem har jeg ikke billeder af endnu.
Blastomussa wellsi (tofarvet)
Blastomussa wellsi (rød)
Favia speciosa (tofarvet) Moonstone
Tridacna derasa
Goniopora (rød)
Wellsophyllia sp (tofarvet)
Alveophora catalai
Stylophora sp Lilla
Steen.
Senest rettet af spdiving tirs 24. jul 2007 23:33, rettet i alt 2 gange.