Ja, det må du godt.. .. Det er fordi at jeg vil prøve at holde Anthias, så ville godt lige udstyre mig med sådan en først.. Kan man egentlig "bestille" en Anthias type hjem i en sending hos klovnen, mads??
Ja, det må du godt.. .. Det er fordi at jeg vil prøve at holde Anthias, så ville godt lige udstyre mig med sådan en først.. Kan man egentlig "bestille" en Anthias type hjem i en sending hos klovnen, mads??
Du kan sende en mail til thomas@klovnfisken.dk, så bliver den bestilt næste gang, vi ser den på en liste hos en af exportørerne.
Men hvorfor vil du lige give dine Anthias nyklækket artemia? Mine erfaringer er, at de bestemt ikke er kræsne, men bare vil have mad hele tiden.
Okay, jeg har bare hørt at nyklækkede artemia er godt til at få dem introduceret?? Hvilke andre erfaringer har du haft med dem?? gode - dårlige? Hvis du gider fortælle om dem .. hehe
Andreas jeg har købt en AquaBreed 200 Artemiaklækker hos akvarieudstyr til 82 kr den virker fint den kræver bare en luft pumpe til slutede i den ene ende.
Okay, jeg har bare hørt at nyklækkede artemia er godt til at få dem introduceret?? Hvilke andre erfaringer har du haft med dem?? gode - dårlige? Hvis du gider fortælle om dem .. hehe
Okay. Jamen som sagt har jeg aldrig oplevet Anthias som kræsne. Jeg har haft det bedste resultat ved at sætte en dosseringsmaskine til, som blev sat til at dossere en forholdsvis lille mængde 5 gange i løbet af dagen. Dosseringsmaskinens indsugning sørgede jeg for, blev sat i en flaske med en smule akvarievand og nyoptøet frostfoder hver morgen.
På den måde bliver der tilført frostfoder i akvariet 5 gange i løbet af dagen. Det er dog vigtigt, at man udskifter flasken med frostfoder hver dag, da frostfodderet ikke kan stå uoptøet i mere end en dag.
Jeg skal nok også investere i en doseringsmaskine snart, så Anthias'ene kan ved den lejlighed lige vente lidt.. Men er det en koralsending eller fiskesending på fredag???
Andreas S skrev:Okay.. hehe.. det lyder meget godt..
Jeg skal nok også investere i en doseringsmaskine snart, så Anthias'ene kan ved den lejlighed lige vente lidt.. Men er det en koralsending eller fiskesending på fredag???
Læg lige mærke til at den skal side inden i akvariet eller i sumpen da den bruger varmen fra vandet til og holde en temp på 25 gradedr.
Der følger en lille smule æg med i sætet deer er til 4 gange.
Når jeg bruger den sider den i sumpen og der har jeg også en lille lampe tænt for de søger mod lyset når de klæges.
Der går ca 30 timer før de er i live.
Desvære gider de ikke rigtig have dem. de vil helere have noritang.
Men min manderinfisk er helt vil med dem.
Min Hvidbrystet kirug har jeg ikke set tage andet end det den finder på de levene sten . Lidt surt men den er smæk fed og har gået i akvariet i ca 2½ månede.
Andreas S skrev:Okay.. hehe.. skal bare have sådan en klækker.. Er dine fisk glade for dem???
Min gule kirurg er helt vild med artemia, så kan lige forestille mig hvor vild den er med det, hvis de er i live
Mads, tak for info - en anden ting er, har i fået nitrit- og nitrattest hjem fra salifert??
Mener at der kom testsæt hjem her den anden dag, men jeg tjekker det lige i morgen, og vender tilbage i morgen aften.
Husk at du også kan købe levende artemia i små poser i hele vinterperioden. Der får du trods alt nogle artemia med noget størrelse på, som fiskene kan jage rundt
Hej.
Her er en liste på de Anthias vi kan få hjem.
Pseudanthias dispar - Male
Pseudanthias hypselosoma - Male
Pseudanthias hypselosoma - Female
Pseudanthias ignitus - Male
Pseudanthias ignitus - Female
Pseudanthias lori - Female
Pseudanthias pleurotaenia - Male
Pseudanthias pleurotaenia - Female
Pseudanthias squamipinnis - Male
Pseudanthias squamipinnis - Female
Pseudanthias tuka - Male
Pseudanthias tuka - Female
Med venlig hilsen
Thomas støt de danske butikker, ellers er der ingen tilbage om nogle år. Se det nye national akvarium på www.denblåplanet.dk eller på www.akvarium.dk
Tror du at en 3 stk. Pseudanthias squamipinnis, 1 han og 2 hunner kan gå i et RedSeaMax?? Og hvad ligger sådan en i pris, hvis du har lyst til at oplyse det??
Jeg tror nu nok fisken kan klare det lille akvarium, men det er mere om akvariet kan klare en fisk som skal ha så meget mad? Det er jo ikke verdens bedste skummer osv. Men kan du holde vandet rens ved vandskift så ville jeg umidelbart sige at det nok godt kan lade sig gøre.
De ligger på ca. 150 kr. plus minus.
Med venlig hilsen
Thomas støt de danske butikker, ellers er der ingen tilbage om nogle år. Se det nye national akvarium på www.denblåplanet.dk eller på www.akvarium.dk
Jeg ville nok nøjes med at sætte en enkelt i, lige squamipinnis skulle kunne være noget strid ved artsfæller. Især hannerne kan være grove ved hunnerne. Til gengæld er det en af de mest hårdføre anthias, så hvis jeg skulle have en i et mindre akvarie, skulle det være den.
De er vel pakket ud ved 16.00 tiden regner vi med, men det er aldrig sikkert. men af sasmme grund holder vi åbent til 22.00
Det er altid en god ide at gi dyrene minimum en dag eller 2, men det er ikke altid der er nok til at vente, da der måske kan være rift om nogke arter. Så kig altid godt efter hvordan fisken har det, nogle kan sagtens klare at blive solgt samme dag, andre kan ikke. men spørg os endelig, så skal vi hjælpe.
Jeg regner med at maile en liste ud imorgen.
Der kommer en sending mere i næste uge, så skulle vi ikke få det hele denne uge, kommer der en chance mere i næste.
Med venlig hilsen