Størrelse på overløbskammer til intern skummer?
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
Størrelse på overløbskammer til intern skummer?
Hejsa
Så kom tiden til, at der skulle laves et overløb. Glas, glasskærer, silicone mm. er hjemkøbt, så alt spiller bare:-)
Men: hvor stort skal kammeret til en aquamedic miniflotor 200 eller en Red-Sea Berlin-airlift 60 være, for at få det optimale udbytte? jeg vil gerne holder overløbs-kassen så lille som muligt. Der skal bare være plads til skummeren og en lille powerhead til at fragte vandet tilbage til akvariet, samt evtl. varmelegemet, så al teknik er skjult.
Jeg tænker på at lave et kammer, der er ca. 15x12 cm. - er dette stort nok? ellers er alle tips velkomen, håber på et hurtigt svar:-) Jeg har ikke så stor erfaring i det, og ved ikke helt, hvor meget plads skummeren skal bruge:-)
Med venlig hilsen og tak på forhånd
Kenneth Tinnesen
Så kom tiden til, at der skulle laves et overløb. Glas, glasskærer, silicone mm. er hjemkøbt, så alt spiller bare:-)
Men: hvor stort skal kammeret til en aquamedic miniflotor 200 eller en Red-Sea Berlin-airlift 60 være, for at få det optimale udbytte? jeg vil gerne holder overløbs-kassen så lille som muligt. Der skal bare være plads til skummeren og en lille powerhead til at fragte vandet tilbage til akvariet, samt evtl. varmelegemet, så al teknik er skjult.
Jeg tænker på at lave et kammer, der er ca. 15x12 cm. - er dette stort nok? ellers er alle tips velkomen, håber på et hurtigt svar:-) Jeg har ikke så stor erfaring i det, og ved ikke helt, hvor meget plads skummeren skal bruge:-)
Med venlig hilsen og tak på forhånd
Kenneth Tinnesen
- Mathias_C
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9330 Dronninglund
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Nordjylland
jeg ville ikke lave mit overløb før jeg havde både skummer og returpumpe så du er på den sikre side .....! jeg satte mit skummer og returpumpe i hjørnet hvor det skulle være og lavede en skabelon i pap så kan du også nemmere vurdere om det er stort nok til at du også lige kan rode i det, 
har selv en Berlin airlift i mit overløb...! tror 15x12 passer nogenlunde men som sagt ville jeg afprøve med udstyret deri først

har selv en Berlin airlift i mit overløb...! tror 15x12 passer nogenlunde men som sagt ville jeg afprøve med udstyret deri først
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet