Fodring af anemone ?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Gulerodskagen
Reactions:

Fodring af anemone ?

Indlæg af Gulerodskagen »

Hej

Jeg skulle lige fodre min grønne tæppe anemone med en klump frostfoder som jeg holdt ned til den med en tang .... men de andre fisk ville også have noget og det lykkes mig aldig at give anemonen noget.

så her idag , faktisk lige for lidt siden skulle jeg prøve igen .. og en af mine store flotte grønne chromis kom for tæt på .. og HAPS ! .. så var den fanget , jeg nåede desværre ikke at tage et billed af det ... men det var et makabert syn at se min fine grønne chromis's hoved som med åben mund stak hoved ud af anemonens mund ..

Jeg vil jo gerne undgå at det sker igen .. så hvordan skal jeg fodre anemonen fremover ?
Brugeravatar
Ronny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 6430 Nordborg
Geografisk sted: Nordborg, Danmark
Kontakt:

Indlæg af Ronny »

Hvorfor ikke bare gi' anemonen en reje?
I øvrigt er der mange der har mistet fisk til en tæppeanemone, så det er nok ikke den sidste fisk du mister på den konto.
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Gulerodskagen
Reactions:

Indlæg af Gulerodskagen »

jo kunne være jeg skulle skaffe nogle store rejer til den ... hvor ofte skal den have en reje ? problemet er bare at når jeg putter noget ned til den så kommer alle de andre fisk derhen og er alle i fare for at blive ædt.

kunne man ikke sætte en plastkasse på den når den skal fodres ?
Brugeravatar
Ronny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 6430 Nordborg
Geografisk sted: Nordborg, Danmark
Kontakt:

Indlæg af Ronny »

1 reje en gang om ugen, er sikkert passende.
Hvis du fodre dine fisk samtidig, og lægger rejen direkte i anemonen tror jeg du løser problemet. Ellers skal du gøre som når jeg fordremin solkoral, jeg sætter en lille spand ned omkring den.
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Jeg bruger en lang træpind (grill-spyd) med rejen spiddet i enden - så kan jeg "proppe" rejen i munden på anemonen - derefter går det rigtigt hurtigt!

/Erik
Brugeravatar
weblance
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
20
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Struer
Kontakt:

Indlæg af weblance »

Fik et fif af kimjessen til hvordan man kan fodre sin anemone: tag en musling (blåmusling, hjertemusling...) nede fra stranden og slå et hul på skallen, smid hele muslingen ned til anemonen. Så sørger den selv for at få maden ud af den og spytter så skallen ud, ren og blankpoleret!
450 l balje >> 150 l sump m/auto vandpåfyldning >> 2 X HQI 150W 14.000K >> Deltec TS1250 >> Deltec HLP 5250 returpumpe >> Tunze Turbelle Stream Kit TS07 m/fotocelle
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"