ricordo skiver over nettet
- Eciton
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Balle djursland
ricordo skiver over nettet
Hej er der nogen der har prøvet at bestille ricordo skiver eller andre koraller over nettet fra tyske forhandlere jeg kunne nemlig godt tænke mig nogle af de her
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2720 Vanløse
- Geografisk sted: København
Der er en Ricordia farm i Tyskland på nettet. Jeg prøvede at høre om de solgte til private, det gør de ikke. Jeg sendte så linket til Thomas i Klovnfisken og han kunne godt købe, men med det forbehold, at an sælger til en på forhånd fastlagt pris - de vil ikke have et dumping marked. Thomas har tage et antal Ricordea florida hjem, som han har i butikken lige nu. Jeg tror, at det er værd at tage ind og se på dem, hvis man altså er i Kbh. Jeg vil i hvert fald tage ind og kigge.
Hans
Hans
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
I følge dansk lov er det ikke lovligt, men tilgæld er det lovligt for grossisten ikke at levere varer til en butik, som ikke vil holde den pris de har sat.
Jeg var nede hos Korallenwelt, og hente riffkeramik. Han fortalte helt åbent at han og 2 andre firmaer, arbejdede sammen, således at de alle 3 havde hinandens varer, som de så solgte engros. Hvis en butik de leverede til ikke holdt den vejledende udsalgs pris, så fik de blot ikke flere varer.
Han fortalte at han checkede de sider han kunne for at se om priserne blev overholdt, og at han ikke var helt tilfreds med akvarieselskabets priser, da de blev solgt lidt under vejledende pris.
Danmark er vist et af de få lande hvor det er forbudt med vejledende priser, andet end bøger og medicin
Jeg var nede hos Korallenwelt, og hente riffkeramik. Han fortalte helt åbent at han og 2 andre firmaer, arbejdede sammen, således at de alle 3 havde hinandens varer, som de så solgte engros. Hvis en butik de leverede til ikke holdt den vejledende udsalgs pris, så fik de blot ikke flere varer.
Han fortalte at han checkede de sider han kunne for at se om priserne blev overholdt, og at han ikke var helt tilfreds med akvarieselskabets priser, da de blev solgt lidt under vejledende pris.
Danmark er vist et af de få lande hvor det er forbudt med vejledende priser, andet end bøger og medicin
- Lars S
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1989
- Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
- Kontakt:
Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Jeg kan selvfølgeligt ikke finde den side, med alle de flotte ricodea mere.
Men her er et link til en anden der sælger. så hvis man kender en derovre som man skal besøge, kan man jo få noget med hjem.
http://www.farms-of-thesea.com/catalog/ ... thids.html
Men her er et link til en anden der sælger. så hvis man kender en derovre som man skal besøge, kan man jo få noget med hjem.
http://www.farms-of-thesea.com/catalog/ ... thids.html
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Ham snakkede jeg også med. Det var faktisk en som jeg kender perifært, men han var ikke klar over hvem jeg var.DennisS skrev:Jeg havde engang kontakt til en som havde fået en del ricordea'er hjem fra usa, og så vidt jeg husker havde han givet 1/3 af prisen som de bliver solgt for i f.eks klovnfisken..
Han havde dog også fået over mange hjem.. mener det var 100 eller noget i den stil...
Han "gad" ikke sælge til private mere, men han solgte kun gennem klovnfisken.
På sin vis forstår jeg ham godt, men alligevel. Mon ikke han have indgået en exclusiv aftale med Thomas.