Forfilter til RD pumpe?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Forfilter til RD pumpe?

Indlæg af Carsten »

Er der nogen som kender til om man kan få et forfilter til en Rd pumpe??

Det som jeg tænker på er en eller anden fom for svamp til at sætte på suge siden af Rd pumpen.
Hr. C
Foxface
Foxface
Reactions:
19
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Svendborg

Indlæg af Hr. C »

Hvis det er en Red Dragon pumpe du mener, tror jeg du selv skal bikse noget sammen. Har selv gjort det med min Tunze Master, og det er kort fortalt et afkortet pvc-rør i den ønskede diameter som jeg har skåret nogle slidser i på tværs af røret. Der efter har jeg limet en slutmuffe i den ene ende, for til sidst at vikle noget "filterpatronmateriale" (f.eks. Tunze´s egen)rundt om røret. Det virker fint og hvis du limer en union i den ende af røret som samles med pumpen, er det nemt at skille ad med henblik på rensning.
Nicolaj
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Siden jeg skrev indlægget har mine tanker også kredset om noget i den retning. Jeg tror dog at jeg vil forsøge med en af de store blå svampe, hvor jeg får trykket hul i.
Kan en almindelig samlemuffe ikke gør det ud for en union?? Verden går jo ikke under, hvis filteret løsner sig fra pumpen.
Havde dog håbet at der fandtes en færdiglavet løsning.
Hr. C
Foxface
Foxface
Reactions:
19
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Svendborg

Indlæg af Hr. C »

Det er tit problemet ved større pumper, der findes ikke rigtig noget filtersystem til disse...(her er vi overladt til os selv)
Tror ikke der er nogen problemer ved at anvende en samlemuffe kontra union. Personligt kan jeg bare godt lide at det sidder nogenlunde fast!
Med venlig hilsen
Nicolaj
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"