Palet kirurg - ReefSafe???
- Andreas S
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2600 Glostrup
- Geografisk sted: 2600 Glostrup
Palet kirurg - ReefSafe???
Hej..
Jeg har en 5 cm stor palet, jeg har opdaget at den har interesse i enkelte koraller...
Den drejer sig om kenyatræet, som den indimellem går og nipper til, med det resultat at træet trækker polypperne ind.. Den har sågar også nippet få gange i min acropora..
Er det noget i andre har oplevet ???
Jeg har en 5 cm stor palet, jeg har opdaget at den har interesse i enkelte koraller...
Den drejer sig om kenyatræet, som den indimellem går og nipper til, med det resultat at træet trækker polypperne ind.. Den har sågar også nippet få gange i min acropora..
Er det noget i andre har oplevet ???
Anden
Saltvandspausen er startet
Saltvandspausen er startet
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
jeg havde en stor palet og den nakkede to små klovn fisk! Den ville nok bare sætte sig i respekt men pga af str. forskellen blev de hakket i stykker...
Du skal nok fodre den med noget Nori tang for den er SULTEN sådan én!
Du skal nok fodre den med noget Nori tang for den er SULTEN sådan én!
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
- Ronny
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 6430 Nordborg
- Geografisk sted: Nordborg, Danmark
- Kontakt:
det ses af og til at de går på koraller
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus
Jeg har også haft lidt problemer med min palet:
For det første fik min palet pludselig smag for min anemone (H. magnifica) efter den fik et rids som åbnede den lidt i den ene side - jeg opdagede desværre først hvem skurken var da anemonen var umulig at redde (eller jeg turde ikke prøve).
Desuden havde den fra dag 2 smag for en enkelt koral (kender ikke navnet ligner lidt en lille hjerne koral?) her lavede jeg et lille bur af tagrendenet og satte omkring koralen. Det stod så om korallen i ca 1mrd. hvor paletten fik godt med varieret foder bl.a. friske grønalger fra stranden
og nu har jeg haft fjernet buret i snart 3uger uden paletten har skænket korallen et eneste kig/bid - jeg krydser fingere for at det bliver ved at være sådan
/Magnus
For det første fik min palet pludselig smag for min anemone (H. magnifica) efter den fik et rids som åbnede den lidt i den ene side - jeg opdagede desværre først hvem skurken var da anemonen var umulig at redde (eller jeg turde ikke prøve).
Desuden havde den fra dag 2 smag for en enkelt koral (kender ikke navnet ligner lidt en lille hjerne koral?) her lavede jeg et lille bur af tagrendenet og satte omkring koralen. Det stod så om korallen i ca 1mrd. hvor paletten fik godt med varieret foder bl.a. friske grønalger fra stranden

/Magnus
Senest rettet af mastou tirs 26. jun 2007 15:17, rettet i alt 1 gang.
- Thomas
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6705 Esbjerg Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg, Andrup
hmm vi har ikke haft problemer med vores palet kirurg, vi så på et tidspunkt at den har lå og slappet af i en af vores koraller Lobophytum sp. (Læderkoral) men det gjorde kun en gang, der havde vi også næsten lige fået den hjem
Mvh. Kia og Thomas
130L RSM med Tunze doc 9002, kul og Rowaphos i "sumpen". Nitratfilter externt. kørt siden 2007
130L RSM med Tunze doc 9002, kul og Rowaphos i "sumpen". Nitratfilter externt. kørt siden 2007