Jeg hentede igår en picasso aftrækker og en Halichoeres chrysus gul goby. Da jeg afhentede dem var de i et lille akvarie hvor vandet kun var 19 grader. Der havde de ligget i en halv dag eller noget... Så de lå på siden og gispede...Jeg besluttede at give dem en chance Jeg fik hævet temp langsomt og tog dem hjem, jeg afklimatiserede dem og de blev lukket løs... I morges lå de stadig begge på siden.. De var begge i live... Der er endnu ikke gået nogle fisk til i mit akvarie... Tror i disse bliver mine første ??
/Thomas
Lad være med at tænde lyset over akvariet idag. Fiskene er muligvis i chock, og skal have helt ro. Min erfaring med fisk fra sendinger er at hvis fisken gisper, så bør den komme sig, selv om det godt kan tage en dags.
Men hvorfor tog du dem dog med hjem, når de var i den forfatning??
Wonder jeg har ikke lyst til at udstille nogen herinde... Men ja det var ikke smart...
Jeg tog dem med hjem for at give dem en chance... Ellers var de overladt til den sikre død i en kælder hvor der var alt for koldt og ingen varmelegeme. Jeg prøver at lade være at tænde lyset og håber på det bedste... Tak for hjælpen.