Dværgkejser
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9320 Hjallerup
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
- Kontakt:
Dværgkejser
Jeg kom igen til at købe en fisk
Kan ikke finde den i art leksikon

- Vedhæftede filer
-
- 31052007034_edited.jpg (63.3 KiB) Vist 2385 gange
- flemmiov
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7500 Holstebro
- Saltvand siden?: 1999
- Geografisk sted: 7500 Holstebro
Ha-ha det er nok fordi det ikke er en dværgkejser...
http://www.reeflex.dk/dk/19/335/Genicanthus/lamarck.htm
http://www.reeflex.dk/dk/19/335/Genicanthus/lamarck.htm
Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.
Hilsen Flemming.
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Nøj jeg har sovet godt.. takker
http://www.mittlapp.dk
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Den er på vej ud og blive byttet til Centropyge ferrugata
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Den bliver 25 cm. den eneste rigtige kejser der komer i min balje er en Diacanthus
- flemmiov
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7500 Holstebro
- Saltvand siden?: 1999
- Geografisk sted: 7500 Holstebro
Ja-lidt en skam, for det er jo en ganske flot fisk,- den går jo heller ikke hen og bliver den størrelse lige med det samme...har selv en Narvarcus på andet år,- den er ikke større end en dværgkejser (10 cm) selv om den er udfarvet, så den kan du sagtens ha glæde af længe endnu 

Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.
Hilsen Flemming.
- Mathias_C
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9330 Dronninglund
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Nordjylland
citat fra reeflex "Tends to pick on corals, tridacna clams and other invertebrates."Carsten skrev:Svalehale kejsere som de også kaldes, er de eneste hvor man tydeligt kan se forskel på hanner og hunner. Der er et par arter som er fantastisk flotte - efter min smag. De skulle også være de eneste som er 100% reefsafe
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Den har jeg aldrig hørt før.Mathias_C skrev:citat fra reeflex "Tends to pick on corals, tridacna clams and other invertebrates."Carsten skrev:Svalehale kejsere som de også kaldes, er de eneste hvor man tydeligt kan se forskel på hanner og hunner. Der er et par arter som er fantastisk flotte - efter min smag. De skulle også være de eneste som er 100% reefsafe
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 8362 Hørning
- Geografisk sted: Danmark
Det er en fin fisk. Jeg har ingen personlige erfaringer med kejsere fra den slægt, men jeg har også kun hørt, at de skulle være omtrent lige så uskadelige over for akvariets koraller, muslinger o.l. som nogen akvariefisk kan være.
Jeg synes, at det vil være synd at bytte den kun fordi at den kan opnå en størrelse på 25 cm. Det vil sikkert alligevel ikke ske i akvariet og ellers vil der formentlig gå flere år inden, at den bliver for stor. Så kan man altid fange den på det tidspunkt.
Hvis du kun vil have en Diacanthus i akvariet som eneste rigtige kejserfisk, bør du i hvert fald også fravælge Centropyge-slægten. De tilhører begge Pomacanthidae-familien.
Jeg synes, at det vil være synd at bytte den kun fordi at den kan opnå en størrelse på 25 cm. Det vil sikkert alligevel ikke ske i akvariet og ellers vil der formentlig gå flere år inden, at den bliver for stor. Så kan man altid fange den på det tidspunkt.
Hvis du kun vil have en Diacanthus i akvariet som eneste rigtige kejserfisk, bør du i hvert fald også fravælge Centropyge-slægten. De tilhører begge Pomacanthidae-familien.