hinde på overfladen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8340 Malling
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Malling (ASK)
hinde på overfladen
Jeg flyttede i går min pumpe over i den anden side af akvariet, modsat overløbet. Problemet er nu at pumpen laver et dødt område modsat overløbet så skidtet samler sig der i stedet for at ryge i overløbet med det samme?
Nogle der har løst det problem?
Jeg overvejer en lille pumpe sat ved overløbet til at lave en modstrøm men tvivler på effekten, eller sætte et tænd sluk ur på tunzen så den slukker et par gange i døgnet?
Nogle der har løst det problem?
Jeg overvejer en lille pumpe sat ved overløbet til at lave en modstrøm men tvivler på effekten, eller sætte et tænd sluk ur på tunzen så den slukker et par gange i døgnet?
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Jeg vil meget gerne undgå at flytte pumpen da det nye "setup" er meget flottere end det før. Hvis pumpen sidder ved overløbet er den meget fremtrædende i akvariet og dybden i akvariet ryger også lige ud af vinduet.
Kan jeg ikke klare den med et tænd sluk ur? Når pumpen slukker skyller det jo hurtigt i overløbet.
Kan jeg ikke klare den med et tænd sluk ur? Når pumpen slukker skyller det jo hurtigt i overløbet.
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Det var lige den løsning jeg havde i tankerne med en modstrømspumpe. Den fylder jo ikke meget så det skal nok gå. Men er der nogler der ved om det er en brugbar løsning?Sæt en nano stream i den anden ende !
Jeg lavede et forsøg med en pumpe jeg havde liggende, godtnok kun på 600L/t, den gjorde kun overfladen mindre.
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Geografisk sted: Demstrup
Jeg havde førhen en 1500l/t pumpe stående i det ene hjørne, modsat overløbet, for at undgå netop dette fænomen - den pegede skråt opad og jeg havde aldrig problemet siden.
Mine to streams er monteret, så den ene peger nedad og den anden opad (igen modsat overløbet) - ingen problemer med hinde på overfladen.
/Kim
Mine to streams er monteret, så den ene peger nedad og den anden opad (igen modsat overløbet) - ingen problemer med hinde på overfladen.
/Kim
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Hej Nolan.
Det lyder som om det kan løses med en pumpe mere. Skal den ekstra pumpe sidde modsat overløbet for at fungere bedst? Så den bare skyder direkte ud i det døde område?
Min ide var at tage en nano stream og montere den i overløbets side så den skød mod overfladen og modsat den anden tunze.
Det lyder som om det kan løses med en pumpe mere. Skal den ekstra pumpe sidde modsat overløbet for at fungere bedst? Så den bare skyder direkte ud i det døde område?
Min ide var at tage en nano stream og montere den i overløbets side så den skød mod overfladen og modsat den anden tunze.
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Geografisk sted: Demstrup
Jeg tror mere, det er et spørgsmål om, at der skal være cirkulation og "omrøring" i overfladen. Jeg kan tydelige se, hvordan overfladevandet "roterer" over mod overløbet, hvis jeg f.eks. lader min algemagnet flyde i overfladen. Uanset hvor jeg starter med at lade den flyde, ender den altid v. overløbet....
/Kim
/Kim