Månefisk
- Eciton
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Balle djursland
Månefisk
Hej er der nogen der har prøvet at have en månefisk i salvandsakvarie den er jo en brakvandsfisk der i sit voksen liv lever i havet.
- Vedhæftede filer
-
- maanefisk.jpg (5.51 KiB) Vist 2869 gange
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8200 Århus N
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Århus
hey! - det der må betegnes som en påstand!Jeg har haft den i mit ferskvandsakvarie den er temlig kedlig lige som alle andre freskvandsfisk.
For akvarie setup - se min profil...
Venlig Hilsen
Frederik
LOL...Jeg hviste ikke lige hvad jeg skulle skrive .. Jeg syndes det var synd du ikke havde fået nogle svar .....LOL
Fisken fejler ikke noget den er ret nem og have .. jeg fik dem til og lægge æg men de blev ikke til noget den gang.
jeg solte mit ferskvand den gang og startede et salt op istedet for jeg var godt træt af de kedlige farver og det er nu 20 år siden.
Steen
Fisken fejler ikke noget den er ret nem og have .. jeg fik dem til og lægge æg men de blev ikke til noget den gang.
jeg solte mit ferskvand den gang og startede et salt op istedet for jeg var godt træt af de kedlige farver og det er nu 20 år siden.
Steen
- Christian
- Palet kirurg
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: NORGE BERGEN
Re: Månefisk
Det går fint å ha dem i saltvann, det skal også bemerkes at de er meget gode algespisere om de videre er reefsafe vet jeg ikke, en bekent av meg har flere i en 900liter og der funger de utmerket..Eciton skrev:Hej er der nogen der har prøvet at have en månefisk i salvandsakvarie den er jo en brakvandsfisk der i sit voksen liv lever i havet.
750liter 114liter sump2x250W HQI.14.5K Giesemann. Deltec-KM500.FR509.PF601.AP703.P1000A-SanderC100.IKS.TS48-MerlinFSBF.
Christian
Christian
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
jeg har haft dem i mit første saltvandsakvarie. Først var det et brakvands akvarie hvor der også var sydamerikanske cichlider og kugle fisk i! De var de enste der blev ført med over da jeg lavede brakvand om til saltvand... Jeg havde dem gående i et midre akvier hvor jeg langsomt doserede slatindholdet op!
Det gik fint, men de skal have meget svømme plads, da de er utrolig aktive og meget underholdende! Jeg syntes de var rigtig flotte med den skarpe gule farver kontra det blanke sølv... sådan er vi så forskelllige
Jeg solgte dem til én som ville betale den "rigtige" pris, de gik i saltvands akvariet i nogle måneder!
Det gik fint, men de skal have meget svømme plads, da de er utrolig aktive og meget underholdende! Jeg syntes de var rigtig flotte med den skarpe gule farver kontra det blanke sølv... sådan er vi så forskelllige

Jeg solgte dem til én som ville betale den "rigtige" pris, de gik i saltvands akvariet i nogle måneder!
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
- Eciton
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: Balle djursland
Månefisk
Jeg fandt lige dette billede hvor den ihvertfald går i havet da der går en Acanthurus lineatus i baggrunden. synes egentligt af den er ret flot sådan en må man vhvist prøve næste gang man falder over en i en dyrehandel.
- Vedhæftede filer
-
- månefisk 3.jpg (83.4 KiB) Vist 2792 gange
- -Bagger-
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7400 Herning
- Geografisk sted: 7400 Herning
Jeg havde også 4 stk sammen med 2 plettet argus, som jeg havde alkimatiseret over et halvt år, var virkelig stolt, og de fik en meget flottere glans end da de havde brakvand.. så kan KUN anbefales..
Mine døde dog en skæbnesvanger nat.. af endnu ukendte grunde, men har en "utæt" powerhead som lækkede strøm i akvariet.. ALT døde på et par timer.. 

Open mind for a different view..
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
de er en stime fisk og det ville være synd kun at have én! Det ser rigtig fedt ud, når de kommer marcherende igennem akvariet!
Ok dét var pænt nørdet skrevet...
Ok dét var pænt nørdet skrevet...
- Christian
- Palet kirurg
- Reactions:
- 20
Da er det kun spørsmålet om de virkelig er reefsafe? Hva er deres naturlige føde???
750liter 114liter sump2x250W HQI.14.5K Giesemann. Deltec-KM500.FR509.PF601.AP703.P1000A-SanderC100.IKS.TS48-MerlinFSBF.
Christian
Christian
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
mine nappede frostfoder af alle slags! Jeg fodrede dem som de var kødædere! Halv store rejer var der jagt om, de rev den ud af mundnen på hinanden...
Men søg på deres latinske navn så vil du hurtigt finde ud af om det er nok eller om de også skal have grønt, men hvis du har andre fisk der skal have f. eks Nori tang, så vil de få deres kost dækket...
Kan ikke lige huske det latinske navn!
Men søg på deres latinske navn så vil du hurtigt finde ud af om det er nok eller om de også skal have grønt, men hvis du har andre fisk der skal have f. eks Nori tang, så vil de få deres kost dækket...
Kan ikke lige huske det latinske navn!
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7600 Struer
- Geografisk sted: 7600 Struer
Da jeg i foråret var jeg i thailand og snorkle kom jeg forbi sådan en stime månefisk. og for pokker de er da liige noget større i havet end dem jeg har set i akvariehandlen. 

900 L viewtopic.php?t=10798
- Christian
- Palet kirurg
- Reactions:
- 20
Inkluderer "alt ædene" koraller?Carsten skrev:De mest almindelig sete månefisk hedder Monodactylus argenteus.
De er stort set alt ædene
Christian
Christian