Fandt det her link i min søgen efter cleanup crew beskrivelser til nano.. Den vejledning kunne jeg godt have brugt da jeg startede op.. Den gør det meget godt med at forklare hele opsætningen af et nano syntes jeg:
http://www.aquabuys.com/page/aqb/CTGY/z2b
De forslår følgende som cleanup crew i et 10G (40l akv):
4 Astraea Snails
3 Margarita Snails
3 Nassarius Snails
2 Scarlet Reef Hermits
1 Peppermint Shrimp
1 Blue-Leg Hermit
Jeg har indtil videre kun 2 Eremit krabber som kæmper bravt - Har ikke kunnet finde nogle forhandlere der havde snegle hjemme endnu. Akvariet har kørt i to uger og mine værdier er stabile, men med kraftig grønalgevækst, som jeg gerne vil have gjort has på..
her på siden har jeg fundet mest om Turbo snegle, men de er da ret store til min nano er de ikke?
Hvad vil i forslå som et perfekt cleanup crew til en nano i min størrelse?
Og hvornår ville i sætte en reje i?
Mvh
Henrik
Cleanup crew 45l Nano
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Har kigget lidt på nettet og fandt ud af at Margarita sneglen vist er en Turbo snegl, men også at de lever i lidt koldere vand.. Min lille bajle er jo ret varm mellem 26 og 28 middel 27 grader. Så det er måske smartest at undgå den.
Hvad med de to andre? Eller andre forslag til snegle.. Hvis nogle vil sælge lidt af deres besætning i kbh området er jeg da interesseret i det også
Hvad med de to andre? Eller andre forslag til snegle.. Hvis nogle vil sælge lidt af deres besætning i kbh området er jeg da interesseret i det også

- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
- Saltvand siden?: 2009
En snegl batter heller ikke ret meget, der skal 10 stk. eller sådan noget til et akvarie på den størrelse.-Bagger- skrev:jeg købte en turbosnegl til mit 190l i håb om at den kunne gufle lidt skidt fra ruderne... den spidste sig tyk (hvis en snegl kan det...?) den første dag.. og siden har den bare ligget og feset den af på bunden... den er der ikke meget gang i..