TWallace skrev:Mojoreef suggested boosting magnesium to 1500-1600. I don't understand the chemistry behind this, but for some reason the bryopsis absorbs the magnesium and it prevents it from growing. I didn't believe it at first, it was too easy. But it was cheap, so I gave it a shot. I ordered some Kent Tech M. I already had a magnesium test kit, and my mag always measured somewhat low (around 1100). I started boosting it up and within days the bryopsis turned translucent yellowish brown and started falling apart. I accidentally overshot my goal of 1550 magnesium and went to 1680ppm. Here are some day by day snapshots starting when the magnesium reached 1680:
Day1
Day2
Day3
Day4
Day5
Lyder som en nem måde at slippe af med et (for nogle) stort problem...
Det lyder som noget jeg har prøvet. Mit forsvandt langsomt, da jeg ville hæve ca., men istedet fik mg ud af skalaen. Jeg vidste ikke hvorfor det forsvandt, men det forvandt ihvertfald efter jeg begyndte at hæve mine værdier, nu ved jeg mulighvis hvorfor
sjovt nok jeg har lige læst denart. inden jeg så din.
underlig at det magnesiumen ikke havde indflydelse med algerne i overnævtes refugie...?
mon ike en ph på 8,3 8,5 også ville gøre?
ole. skrev:sjovt nok jeg har lige læst denart. inden jeg så din.
underlig at det magnesiumen ikke havde indflydelse med algerne i overnævtes refugie...?
mon ike en ph på 8,3 8,5 også ville gøre?
Ja der er lidt underligt men det er jo også forskellige alger, bryopsis og chaeto
jeg købte en søhare hos klovnen til deres fødselsdag, men den gad ikke kigge på mine bryopsis og 2 uger efter smuttede den ind imellem mine sten og kom aldrig ud..
men jeg håber da at der er nogen der får en eller 2 i overskud på et tidspunkt
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
Jeg er ikke den store bruger af testsæt men en kammerat har ovennævnte alge.
Så 100,-'s spørgsmålet er; hvad skal kh og mg ligge på for det er optimalt??