Jeg har efterhånden hørt en del forskellige meninger om dette, og håber jeg kan få lidt mere klarhed over spørgsmålet:
Kan man bruge et alu akvarie til saltvand???
Jeg har nemlig et alu med hvide lister og hvidt underskab som jeg selv syntes er helt vildt flot, og vil egentlig nødig skaffe mig af med det.
Og så lige et spørgsmål mere....Havde tænkt mig bare at starte ud med et par klovnefisk - måske en 6 stykker...De skal selvfølgelig have nogle anemoner, og så kommer spørgsmålet....Skal jeg have HQI eller kan jeg godt nøjes med T5 til anemonerne???
Lidt nybegynder spørgsmål
- Ronny
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 6430 Nordborg
- Geografisk sted: Nordborg, Danmark
- Kontakt:
Du kan godt bruge et alu akvarie, det er ikke optimalt men fungere dog ret godt alligevel. Især i samlingerne kan der opstår tæringer.
6 klovnfisk, det går sikkert galt, når det er dannet par er der ret stor sansynlighed for at parret slår de andre ihjel, men du kan evt. prøve med forskellige arter. T5 kan godt bruges til anemoner, det kan de iøvrigt osse til koraller, der skal bare være nok af dem.
6 klovnfisk, det går sikkert galt, når det er dannet par er der ret stor sansynlighed for at parret slår de andre ihjel, men du kan evt. prøve med forskellige arter. T5 kan godt bruges til anemoner, det kan de iøvrigt osse til koraller, der skal bare være nok af dem.
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.