DØD

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Claves
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Asserbo 3360
Kontakt:

DØD

Indlæg af Claves »

Hej jeg har et kenyatræ som i starten stod meget flot men nu er det begyndt at vende, det har tabt kronen og der er kun stammen tilbage. Skal jeg smide det ud sammen med kronen eller kan jeg få det til at gro igen. Jeg har et mere som er nært beslægtet det ser heller ikke for kvikt ud hvad gør jeg.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

nu skriver du, at det har tabt kronen. Det lyder meget sandsynligt, og jeg vil derfor lige høre hvordan det tabte kronen. Blev de enkelte grene afsnæret og pustet lidt op med vand, inden det røg af??
Hvis det er sådan deter sket, så er det ikke spor dødt, men har blot formeret sig. De små stykker "træ" sætter sig et eller andet sted, og vokser op der.
Den gamle "stamme" som nu stort set er uden top, skyder igen. allerede efter ca 1 uge kan man se nye små polypper danne sig.
Claves
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af Claves »

Det ved jeg ikke jeg var ikke hjemme da det skete men først var der røget lidt af og så resten af kronen det er hvad min kæreste kan fortælle mig. Men så vidt hun ved har det ikke blomstret op. Det snurrede sig helt sammen lige før stammen så det ikke var bredere end 3mm lignede det blev kvalt
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Claves skrev:Det ved jeg ikke jeg var ikke hjemme da det skete men først var der røget lidt af og så resten af kronen det er hvad min kæreste kan fortælle mig. Men så vidt hun ved har det ikke blomstret op. Det snurrede sig helt sammen lige før stammen så det ikke var bredere end 3mm lignede det blev kvalt
Det lyder som om træet blot har formeret sig. Der er skam intet der er blevet kvalt. Hvis du ikke kan se de afsnærede stumper rundt omkring, så kig mellem stenene. Og ikke mindst slå koldtvand i blodet.
Claves
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af Claves »

Ok jeg har flyttet træet ned på bunden og jeg har fundet alle de afknækkede rester.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Claves skrev: jeg har fundet alle de afknækkede rester.

Det er IKKE rester, det er fragmenter!!!
Claves
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af Claves »

Undskyld
Besvar