Reef keramik opsætning?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 7600 Struer
Reef keramik opsætning?
Da jeg overvejer at prøve med reef keramik, er jeg lidt i tvivl om hvordan det skal bygges op.
Jeg har selv 2 ideer, og vil gerne høre om nogen af jer har nogle ideer til hvordan opsætningen kan være.
Min første ide er så simpel som at beklæde akvariet i siderne + bagglasset med keramik plader, og så selv spæde op med sten. men ved ikke om det kommer til at virke for tæt med keramik helt op til vandlinien hele vejen rundt?
anden ide er at købe 5-7 keramik søjler i forskellige størelser og placere dem rundt bagerst i akvariet, og så vidre spæde op med sten. det vil hvert fald give en god mulighed for optimal cirkulation igennem stenene.
Nogle ideer eller bud?
hvis det er så bliver det primært sps koraller der skal i akvariet
Jeg har selv 2 ideer, og vil gerne høre om nogen af jer har nogle ideer til hvordan opsætningen kan være.
Min første ide er så simpel som at beklæde akvariet i siderne + bagglasset med keramik plader, og så selv spæde op med sten. men ved ikke om det kommer til at virke for tæt med keramik helt op til vandlinien hele vejen rundt?
anden ide er at købe 5-7 keramik søjler i forskellige størelser og placere dem rundt bagerst i akvariet, og så vidre spæde op med sten. det vil hvert fald give en god mulighed for optimal cirkulation igennem stenene.
Nogle ideer eller bud?
hvis det er så bliver det primært sps koraller der skal i akvariet
900 L viewtopic.php?t=10798
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg har selv lige investeret en del penge i reefkeramik. Det blev baggrundsplader og så en søjle og noget andet(husker ikke hvad det var han kaldte det) så jeg vil sige at du skal tage nogle baggrundsplader, og så en søjle. Du skal selvfølgeligt også bruge nogle levende sten.
Og dertil så have en tålmodighed af guld. Fik at vide 4 uger kun med blåt lys, så var det ope og køre igen, og uden alger.
Og dertil så have en tålmodighed af guld. Fik at vide 4 uger kun med blåt lys, så var det ope og køre igen, og uden alger.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
ja jeg kunne jo kombinere det med både plader og søjler, men så er det lige økonomien spiller ind
vil lige høre hvor du købte keramikken?

vil lige høre hvor du købte keramikken?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
okiJeg købte det hos Korallenwelt.de.
Lorte pc, jeg kan ikke hente deres katalog

- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9320 Hjallerup
- Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
- Kontakt:
Erik hvis du en dag kommer til klokkerholm er du velkommen til at se mit. Der er lavet keramik til bagvægen i akvariet. Det er lavet indfarvet så du ikke starter fra hvid. Det er så luftigt at mine fisk kan svømme ind et sted i baggrunden og ud et helt andet. Men fange dem. glem det.....
http://www.mittlapp.dk
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: København
Jeg er ved at bygge op med reef og tirsdag bliver det så kombineret med levende sten. Jeg har limet det på den ene side (op ad min væg) og op af bagruden (også op ad en væg). Da overløbet sidder i bagerste hjørne hvor mine to vægge mødes, er det bygget udenpå overløbet, som i øvrigt er forlænget for at gøre plads til wavebox.
Har en god ven som også har brugt reef til sit overløb og 2 tårne i akvariet. De to tårne er bygget sammen med levende sten. Der tog det 3 måneder før keramikken lignede levende sten. Der går nok yderligere 3 måneder før de er helt levende. Bemærk også at de ikke er helt så porøse som levende sten kan være OG mange siger at de kun fungerer som ca 70% af levende sten filter mæssigt. Jeg smider billeder op efter tirsdag og hvis du kommer forbi KBH er du altid velkommen.
Har en god ven som også har brugt reef til sit overløb og 2 tårne i akvariet. De to tårne er bygget sammen med levende sten. Der tog det 3 måneder før keramikken lignede levende sten. Der går nok yderligere 3 måneder før de er helt levende. Bemærk også at de ikke er helt så porøse som levende sten kan være OG mange siger at de kun fungerer som ca 70% af levende sten filter mæssigt. Jeg smider billeder op efter tirsdag og hvis du kommer forbi KBH er du altid velkommen.
588L, speciel møbel i hvid autolak + sump, hydralik ophængt Riga Power 2X250W4x54t5, Schuran 150, wavebox, Red Dragon 6500, Tunze 6100, Koralin 150, Sander ozon, Deltec 39w UV, Titan 1500 køler, IKS, IKS Vandniveau, reef på side og baggrund og 400l/dag Osmose - og en drænet konto
:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=8770

- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
Lyder spændende! Hvordan har du fået lavet indfarvet keramik?røntved skrev:Erik hvis du en dag kommer til klokkerholm er du velkommen til at se mit. Der er lavet keramik til bagvægen i akvariet. Det er lavet indfarvet så du ikke starter fra hvid. Det er så luftigt at mine fisk kan svømme ind et sted i baggrunden og ud et helt andet. Men fange dem. glem det.....
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Det er Jens Jørgen der laver det i en lys rødlilla farveOlsen skrev:Lyder spændende! Hvordan har du fået lavet indfarvet keramik?røntved skrev:Erik hvis du en dag kommer til klokkerholm er du velkommen til at se mit. Der er lavet keramik til bagvægen i akvariet. Det er lavet indfarvet så du ikke starter fra hvid. Det er så luftigt at mine fisk kan svømme ind et sted i baggrunden og ud et helt andet. Men fange dem. glem det.....
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Hvis det skal være helt rigtigt så gør de det vist ikke, men alligevel hvis du står og vifter med guldet.
Det kan godt være at han er mere tilbage holdende over for tyske kunder end over for os andre. For hvis han sælger formeget uden om, kan det jo være at mange af butikerne ikke vil handle med ham mere.
Et lille sidespring: Han fortalte helt åbent, at han arbejdede sammen med
Aquaconnect og Royal-exclusive. Og hvis nogen butik, som solgte varer fra de 3 firmaer, solgte dem under den forudbestemte udsalgs pris. så fik de blot ikke varer mere.
Om den helt står til troende, skal jeg ikke kunne sige. Men den var ikke gået i Danmark - eller var den??
Det kan godt være at han er mere tilbage holdende over for tyske kunder end over for os andre. For hvis han sælger formeget uden om, kan det jo være at mange af butikerne ikke vil handle med ham mere.
Et lille sidespring: Han fortalte helt åbent, at han arbejdede sammen med
Aquaconnect og Royal-exclusive. Og hvis nogen butik, som solgte varer fra de 3 firmaer, solgte dem under den forudbestemte udsalgs pris. så fik de blot ikke varer mere.
Om den helt står til troende, skal jeg ikke kunne sige. Men den var ikke gået i Danmark - eller var den??
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
så skal vi jo bare vide hvor de er billigst...........
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Det er umuligt at vurdere, da Thomas af princip ikke har noget der blot ligner priser på hjemmesiden.mads-fisk skrev:Der er da i hvert fald forskel på priserne her i landet for reefkeramikken derfra!Carsten skrev:Men den var ikke gået i Danmark - eller var den??
Vi har kun akvarieudstyrs hjemmeside at gå ud fra.
Det var nu heller lige det jeg hentydede til, men aftaler om faste udsalgspriser.
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Det er skam muligt at se priserne i butikken, og ellers er der også blevet sendt lidt priseksempler på keramik ud som nyhedsbrev. De så således ud:Carsten skrev:Det er umuligt at vurdere, da Thomas af princip ikke har noget der blot ligner priser på hjemmesiden.mads-fisk skrev:Der er da i hvert fald forskel på priserne her i landet for reefkeramikken derfra!Carsten skrev:Men den var ikke gået i Danmark - eller var den??
Det var nu heller lige det jeg hentydede til, men aftaler om faste udsalgspriser.
Tårn i 50 cm. 729,-
Tårn i 30 cm. 349,-
Bagrundsplade på 40 x 65 cm. 649,-
Bagrundsplade til overløbskasser 52 x 35 cm. 479,-
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Hej mads.
Er keramikken der noget du har nogle billeder af? Mest søjlerne der har interesse.
Er keramikken der noget du har nogle billeder af? Mest søjlerne der har interesse.
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Det er vel logisk at man kan se prisen i butikken. Men det er lidt for besværligt at skulle bevæge sig derind, med mindre man bor rundt om hjørnet. Og den placering butikken har, gør ikke lige frem at man gider komme derind, det er komplet umuligt at finde en parkeringsplads.mads-fisk skrev:Det er skam muligt at se priserne i butikken, og ellers er der også blevet sendt lidt priseksempler på keramik ud som nyhedsbrev. De så således ud:Carsten skrev:Det er umuligt at vurdere, da Thomas af princip ikke har noget der blot ligner priser på hjemmesiden.mads-fisk skrev:Der er da i hvert fald forskel på priserne her i landet for reefkeramikken derfra!Carsten skrev:Men den var ikke gået i Danmark - eller var den??
Tårn i 50 cm. 729,-
Tårn i 30 cm. 349,-
Bagrundsplade på 40 x 65 cm. 649,-
Bagrundsplade til overløbskasser 52 x 35 cm. 479,-
Og at der er sendt nogle priser ud i et nyhedsbrev, er heller ikke nok.
Det skal simpelthen være tilgængeligt når man slår op på hjemmesiden.
Men nu var det jo slet ikke det som var ideen med mit indlæg at beklage sig over priserne.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Naa men kunne nu godt tænke mig at vide hvor det er billigst, da hvis projektet bliver til noget har jeg afsat ca 7-8,ooo,- til keramik. Men kan desværre ikke åbne den fil med lagerlisten som du linket til carstenMen nu var det jo slet ikke det som var ideen med mit indlæg at beklage sig over priserne.

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Hvorfor kan du ikke åbne den?? Det er da en helt normal PDF fil. Har du adobe reader på computeren??Erik N skrev:Naa men kunne nu godt tænke mig at vide hvor det er billigst, da hvis projektet bliver til noget har jeg afsat ca 7-8,ooo,- til keramik. Men kan desværre ikke åbne den fil med lagerlisten som du linket til carstenMen nu var det jo slet ikke det som var ideen med mit indlæg at beklage sig over priserne.
Hvis du som udgangspunkt tager at han sælger til private til samme pris som de andre butikker sælger det for. Kan du så nøjes med at finde en af de tyske sider og kigge på.
Akvarieudstyr sælger til priser, er er utroligt lig med de tyskepriser, måske endda lidt under. Hvad Thomas vil have for tingene, er deer ingen andre end ham selv der ved.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Nææ har åbenbart ikke adobe, så vidt jeg ved.
Men mit "problem" hvis man kan kalde det det, er stadig om jeg skal ha keramikplader hele vejen rundt, eller om jeg skal købe en flok søjler i forskellige størelser og bygge noget sammen af det.
Nu ved jeg godt mit akvarie ikke har størelsen som denne akvarie jeg linker til her http://www.reefkeeping.com/issues/2006- ... /index.php
Men den måde det er bygget op på, syntes jeg ser rigtig godt ud, og det er jo bare en form for søjler der er bygget op.
Lige en anden ting, i nævner noget med "en" der laver noget keramik der er indfarvet osv, er kvaliteten på hans keramik bedre end det man kan købe i butikkerne? Nævner ingen navne, men kender i kvaliteten i forhold til det keramik fra tyskland
Men mit "problem" hvis man kan kalde det det, er stadig om jeg skal ha keramikplader hele vejen rundt, eller om jeg skal købe en flok søjler i forskellige størelser og bygge noget sammen af det.
Nu ved jeg godt mit akvarie ikke har størelsen som denne akvarie jeg linker til her http://www.reefkeeping.com/issues/2006- ... /index.php
Men den måde det er bygget op på, syntes jeg ser rigtig godt ud, og det er jo bare en form for søjler der er bygget op.
Lige en anden ting, i nævner noget med "en" der laver noget keramik der er indfarvet osv, er kvaliteten på hans keramik bedre end det man kan købe i butikkerne? Nævner ingen navne, men kender i kvaliteten i forhold til det keramik fra tyskland
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Erik. det er det jeg har her ,kvaliteten er helt ok med spændende detaljer. Få DSB til at lægge skinner herop, så kan du jo kikke forbi
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: København
Du skal regne med at 50cm i bredden og 70 i højden koster omkring en tudse. Andre mål koster ca. det samme pr. cm2. Plus minues 10% uanset om du køber hos THomas, akvarieselskabet eller hvor du finder det. Hvad JJ's indfarvede koster ved jeg ikke.
588L, speciel møbel i hvid autolak + sump, hydralik ophængt Riga Power 2X250W4x54t5, Schuran 150, wavebox, Red Dragon 6500, Tunze 6100, Koralin 150, Sander ozon, Deltec 39w UV, Titan 1500 køler, IKS, IKS Vandniveau, reef på side og baggrund og 400l/dag Osmose - og en drænet konto
:

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Nu kører Erik ikke tog, men skinnebus!! Og så er det BaneDanmark der lægger skinnerne.
Det er vist de færreste der har et akvarie som linket!
Adobe reader henter du da blot her: http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html
Det er vist de færreste der har et akvarie som linket!
Adobe reader henter du da blot her: http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Tjaa, kald du hvad du vil, Bare jeg kan se hvad der står på min lønseddelNu kører Erik ikke tog, men skinnebus!!

Ja og jeg tror nu ik de vil ligge skinner fordi jeg ringer og siger jeg skal op og se på akvarieOg så er det BaneDanmark der lægger skinnerne.

Bare vent carsten, inden længe er vi "kolegaer" når vi kommer over og overtager kystbanen, så er der tog til tiden ovre på øen

- K.E
- Dragefisk
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
Erik n.. Keramik fra korallenwelt kan klart anbefales, jeg har hele mit akv. fyld med det (bagplader, søjler og minireefs) der er ikke andet i akv. (alle levende sten er i sumpen)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6840
Akv. er 530 l. prisen på keramik hos korallenwelt var ca. 7000 (for den slags penge kommer man meget langt)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6840
Akv. er 530 l. prisen på keramik hos korallenwelt var ca. 7000 (for den slags penge kommer man meget langt)
The sea, once it casts its spell, holds one in its net of wonder forever.
Jacques Cousteau
Jacques Cousteau