Endnu en saltvandsbegynder melder sig under fanerne - JBJ Nano cube på 45L er på vej med fragt - Så der skal jo snart købes lidt ind..
Jeg har læst en hel del omkring opstart og drift af Nano reefs og føler egenligt jeg er godt forberedt (Bla. takket været de mange tråde her om emnet), men har lige et par spørgsmål. Svar eventuelt m. en PB hvis i ikke vil udlevere forhandlere offentligt

- Hvordan får jeg fat i de bedste levende sten, helst i Kbh-området, men også gerne via postordre. Prisen er ikke super vigtig. Det er jo en lille mængde det drejer sig om. Caribiske sten?? Fra akvarieudstyr? Eller måske sten fra Klovnfisken?
- Er 4kg LS passende start til 45L ? Det mener jeg at have hørt.
- Hvilke mærke af sand vil i anbefale. Noget med 2-3mm i kornstørrelse er hvad jeg har hørt? Vil have sand i fordi jeg gerne vil dække glasbunden. Redsea sand ok?
- Ang. Testsæt Har hørt mest positivt om Salifert tests herinde. men tænkte på om der findes nogle gode samlede sæt som jeg med fordel kunne købe?
- Slutteligt så vil jeg lige høre hvor meget cirkulation man vil forslå til sådan en lille bajle - Gerne med navn på specifikke kvali heads?
Tak for et super forum - Har lært meget blot af og følge med den sidste tid. Glæder mig meget til at komme igang!
Vil selvfølgelig poste nogle billeder efterhånden som det skrider frem..
Mvh
Henrik
P.s. Jeg kunne godt bruge en komigang vejledning specielt rettet mod Nano reefs..