jeg kan da godt lige poste lidt billeder af noget af det jeg fik med hjem igår.
Jeg købte bla to stk puprple fire goby (nemateleotris decora), en blå søstjerne (linckia laevigata), en reje, et par sten med bla sarcophyton, røde polypper, ricordea floridae skiver.
Alt i alt var det nogle meget flotte ting der kom, og fragtprisen var ikke slem, da tingene var pakket med lige nøjagtig den mængde vand der skulle være. En kasse var pakket lidt dårligt fra eksportørens side, så et par poser var slået itu. Men alt i alt var der næsten ingenting der var dødt. Så gode ting til gode priser, også selvom singapore sendingen var lidt dyrere end indonesien.
Vedhæftede filer
ricordea floridae stor.JPG (79.94 KiB) Vist 6193 gange
hehe ja...det må man sige. Men utroligt at dem som eksportere ikke kan finde ud af det...for den stod jo også på pakkeseddel som ricordea. ....men øv øv....og så alligevel..synes sgu den er fin nok.
hermes2005 skrev:hehe ja...det må man sige. Men utroligt at dem som eksportere ikke kan finde ud af det...for den stod jo også på pakkeseddel som ricordea. ....men øv øv....og så alligevel..synes sgu den er fin nok.
Hvad har du betalt for den? Der er jo en væsentlig økonomisk værdiforskel på Ricordea og Rhodactis.
hermes2005 skrev:den kostede 75 kr. så det er jo ikke helt vildt.
Nej det er da en ganske fin pris
Fine sager ellers !
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
hermes2005 skrev:den kostede 75 kr. så det er jo ikke helt vildt.
Nej, så er du da ikke blevet snydt prismæssigt.
Men det virker stadig underligt, at den er blevet kaldt for Ricordea florida, for de må have vidst, at det ikke var Ricordea, når de sælges til den pris.
men så er det jo godt at jeg ikke gav 250 kr for den...for så ville jeg da være ked af at have fået det forkerte. Jeg købte den jo fordi jeg syntes det lød meget billigt. men skidt..jeg overlever med den forkerte...den pynter fint i akvariet.
man kan kun konstatere man får hvad man betaler for også i med import! jeg fik 2 sten fra flemming med navnet ricordea og det var nermere de omtalte rhopatis fik kun en ricorda på en sten men den er jeg også meget glad for
jamen det er sgu svært at bestille noget når de ikke kommer det i kasserne som vi bestiller , der var en død red tomato klovnfisk død ved ankomsten ud af 7 kasser , så det mener jeg er rimeligt sluppet , dog skal det siges at der var en fisk der døde et par timer efter ankomst.... hvad den hedder ... aner det ik men ialt en ok sending syntes jeg ....
jeg fik selv en masse og poster billeder senere her i tråden
mvh
marty
har altid troet de var nemme små væsner - kan se at hermes er ude, mens mine ikke rigtig titter frem.
Købe også en smule ved john for et lille stykke tid siden og de er heller ikke rigtigt helt fremme
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
har altid troet de var nemme små væsner - kan se at hermes er ude, mens mine ikke rigtig titter frem.
Købe også en smule ved john for et lille stykke tid siden og de er heller ikke rigtigt helt fremme
mine kom først frem efter en eller to uger - så fat mod!
For akvarie setup - se min profil... _______________________________________________________
ja mine polypper er alle ude....dog mangler der lige en 1/4 på den ene sten..men ellers står alt i "fuld flor"
Men det skal nok komme hos dig også nooze. Nogle gange kan det være at det står i for meget/lidt lys eller strøm...så nogle gange hjælper det at flytte dem...andre gange er det bare at vente.