Koral i forrådnelse??
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
Koral i forrådnelse??
En af mine koraller er vist ved at ryge helt af stenen?!
På det første billede kan man se den, da den lige kom i akvariet, og de 2 sidste billeder er hvordan den ser ud nu. Det første uden blitz og det andet med.
Hvad er der galt med den??
På det første billede kan man se den, da den lige kom i akvariet, og de 2 sidste billeder er hvordan den ser ud nu. Det første uden blitz og det andet med.
Hvad er der galt med den??
- Vedhæftede filer
-
- Billede 004.jpg (81.6 KiB) Vist 2599 gange
-
- Billede 001.jpg (86.3 KiB) Vist 2599 gange
-
- Billede 078.jpg (87.78 KiB) Vist 2599 gange
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvidovre
Hvad var der galt med den første tråd du startede om denne polypsten?
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=9178
Tror vist også du fik nogle svar der
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=9178
Tror vist også du fik nogle svar der

Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8200 Århus N
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Århus
Fjern alt det hvide stads du kan, og få gang i noget strøm, havde det samme på 3-4 af mine sten men fjernede det og det forsvandt hurtigt igen. ... Identificerede det som blågrønalger (cyano).
Du skulle egendtlig have gjort noget med det samme, håber det ikke er for sent...
Du skulle egendtlig have gjort noget med det samme, håber det ikke er for sent...
For akvarie setup - se min profil...
Venlig Hilsen
Frederik
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Per A - den havde jeg fuldstændig glemt 
Mads-fisk - det er ikke rigtig til at fragmentere den. Det er en stor sten. Jeg kan selvfølgelig godt slå den i stykker, men kan det så ikke være at det hele falder fra hinanden??
Det er var en som jeg købte af en privat, og ingen af os kunne se det, da jeg købte den. Men jeg må få det fjernet der er, og så håbe at resten overlever.
Er det måske muligt at give den 1 minut i ferskvand, og så håbe at polypperne klarer det??
Stenen står lige under den ene pumpe, det er nok derfor den ikke får så meget strøm...

Mads-fisk - det er ikke rigtig til at fragmentere den. Det er en stor sten. Jeg kan selvfølgelig godt slå den i stykker, men kan det så ikke være at det hele falder fra hinanden??
Det er var en som jeg købte af en privat, og ingen af os kunne se det, da jeg købte den. Men jeg må få det fjernet der er, og så håbe at resten overlever.
Er det måske muligt at give den 1 minut i ferskvand, og så håbe at polypperne klarer det??
Stenen står lige under den ene pumpe, det er nok derfor den ikke får så meget strøm...
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
tror ikke du skal dyppe den i ferskvand, tror ikke andet end levende sten kan holde til den omgang....Per A - den havde jeg fuldstændig glemt
Venlig Hilsen
Frederik
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Tropic marine laver en lugolsk jodblanding til at klare den slags opgaver.
http://www.aquapro2000.de/Heilmittel.47 ... 788173b610
http://www.aquapro2000.de/Heilmittel.47 ... 788173b610
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Jeg putter den heller ikke i ferskvand. Nu har jeg sat den næsten lige foran en pumpe, så den bliver godt tæsket igennem, så må den lige stå der et par dage. Hvis den ikke kan overlever, så er der ikke noget at gøre ved det. Så må jeg få købt noget af det Tropic Marine laver, og så har jeg det, til hvis det sker en anden gang.
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Jeg ville nu nok have foretrukket at fjerne bakterierne i stedet for at sprede dem ud i hele baljen.christiantt skrev:Jeg putter den heller ikke i ferskvand. Nu har jeg sat den næsten lige foran en pumpe, så den bliver godt tæsket igennem, så må den lige stå der et par dage. Hvis den ikke kan overlever, så er der ikke noget at gøre ved det. Så må jeg få købt noget af det Tropic Marine laver, og så har jeg det, til hvis det sker en anden gang.
Ja, men smid lige en elastik om, så du er sikker på, de ikke bare ryger af.christiantt skrev:Hvordan sætter jeg dem så fast igen Mikkel?? skal de bare ligges på en ny sten, og så sætter de sig hurtigt fast??
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
Mon ikke de allerede er i hele baljen? Tror ikke the gør den store forskel at sætte den ind foran en pumpe, andet end at det måske forsvinder...christiantt skrev: ‹ Vælg ›
Jeg putter den heller ikke i ferskvand. Nu har jeg sat den næsten lige foran en pumpe, så den bliver godt tæsket igennem, så må den lige stå der et par dage. Hvis den ikke kan overlever, så er der ikke noget at gøre ved det. Så må jeg få købt noget af det Tropic Marine laver, og så har jeg det, til hvis det sker en anden gang.
Jeg ville nu nok have foretrukket at fjerne bakterierne i stedet for at sprede dem ud i hele baljen.
Venlig Hilsen
Frederik
- sflindt
- Palet kirurg
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4243 Rude
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Rude - mellem Næstved og Skælskør
Det minder meget om da jeg havde en stor sten med polypper. Den måde "hullerne" i polypperne er placeret er nøjagtig magen til det der skete med min. Et vildt gæt, du har ikke en pude-søstjerne, vel? Eller andet der kunne æde af dem?
For bakterier burde vel egentlig starte et sted og æde sig igennem polypperne. - og ikke ikke midt i kolonien flere steder?
/S
For bakterier burde vel egentlig starte et sted og æde sig igennem polypperne. - og ikke ikke midt i kolonien flere steder?
/S
Venlig hilsen
Sarah
Tlf.: 25683267
Sarah
Tlf.: 25683267
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
Jeg havde heller ingen "ikke reefsafe" søstjerner da jeg fik angrebet mine... Så tror ikke det nødvendighvis er det der er problemmet...
Venlig Hilsen
Frederik
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18