Hvad er det for nogle
Hvad er det for nogle
JEg havde ikke skrabet ruderne i knap 2 uger, så der havde dannet sig det opligatoriske svage grønne lag alger på ruden... Men så kigger jeg tæt på så er der en del små dyr der kravlede rundt på ruden... havde vel omkring 6-8 ben og næsten gennemsigtige.... ?? Hvad kan det være ??
- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus
Har du et billede ellers se om der er noget som ligner her:
http://www.melevsreef.com/id/pods.html
http://www.melevsreef.com/id/pods.html
- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Det tænkte jeg nokFellov skrev:Det ligner MEGET billed nr 3 fra oven det lidt gullige
Er det skidt ?

Som mikkel skriver er det guf for dine fisk så dem skal du bare være glade for. Jeg har masser af dem, de kommer mest frem når HQI'en slukker (så er der kun er blåt lys på) og så går mine klovne i gang med at plukke dem af glasset

-
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2720 Vanløse
- Geografisk sted: København
Billede nr 3 i øverste række er en isopod, det samme som en bænkebider, blot under vand. Det er et krebsdyr og er fine at have i akvariet, da de spiser forskelligt organisk materiale, der samler sig rundt omkring. Skulle undre mig, hvis de ikke også tager nogle alger.
Prøv at se om du ikke også kan se nogle af dem, der er vist på billede nr. 2 i øverste række - copepoder, dem plejer der at være 100 vis af. De spiser alger. De er lettest at se med en lup.
Hans
Prøv at se om du ikke også kan se nogle af dem, der er vist på billede nr. 2 i øverste række - copepoder, dem plejer der at være 100 vis af. De spiser alger. De er lettest at se med en lup.
Hans
- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Re:
Jeg kom bare lige i tanke om navnet (gør det noget nemmere at google dem), de hedder "munnid isopods"mastou skrev:Det tænkte jeg nokFellov skrev:Det ligner MEGET billed nr 3 fra oven det lidt gullige
Er det skidt ?![]()
Som mikkel skriver er det guf for dine fisk så dem skal du bare være glade for. Jeg har masser af dem, de kommer mest frem når HQI'en slukker (så er der kun er blåt lys på) og så går mine klovne i gang med at plukke dem af glasset

/Magnus
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2008
Re: Hvad er det for nogle
hva med billed nr 1 dem har jeg rigtig mange af
- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Re: Hvad er det for nogle
Det er Amphipods (kender ikke det præcise artsnavn), men de er gode at have som mikkel skriver er det fiske-guflykke skrev:hva med billed nr 1 dem har jeg rigtig mange af

edit: Jeg har også selv en del af dem i mit refugium - havde også et gammelt billide i mit galleri:
[album]1392[/album]
/Magnus