"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Bubble King

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Bubble King

Indlæg af Jones »

Jeg har kun hørt godt om Bubble King skummerne, men jeg synes at prisen er noget høj. Står den mål med skummerens kvalitet, ydeevne og meget vigtigt, LYDNIVEAU?

- Og kan det virkelig passe at mini 160 stadig bruger 18w ?

De fleste nye skummere på markedet bruger jo væsentligt mindre strøm. (Edit: Jeg har læst lidt op på nogle forskellige modeller og kan se at mange har nogenlunde samme forbrug).

Venlig hilsen
Johan
Senest rettet af Jones man 10. okt 2016 20:58, rettet i alt 1 gang.
o_O
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: Mini Bubble King 160 - Levn fra fortiden?

Indlæg af Kasper j. »

Jeg har en BK mini 160 VS 12 eller 13. Jeg har målt forbruget til 18 watt med en el-måler. Jeg synes at det er en kanon god skummer og den er meget lydløs. Men BK vs billigere men nye skummere har jo været diskuteret tit. Men jeg tror at kvaliteten på en BK er langt højere end de billigere men det betyder self. ikke at den ikke kan gå i stykker. Men hvis man er sikker på at man vil beholde skummeren i 5 år + så gå efter en BK og er man i tvivl og vil måske opgradere efter 2- 3 år så køb en af de billigere skummere.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Mini Bubble King 160 - Levn fra fortiden?

Indlæg af Carsten »

Jeg har en ATI bubblemaster 250, en af de første som kom til landet.
Det plast den er støbt af er ikke så kraftigt som en BK, men den kører stadig derud af, på 10'ene år. Pumperne var jeg nødt til at skifte, da ledningen knækkede på den ene, og den anden pludseligt svulmede op i plasten.
Så selvom den slet ikke er i samme prisklasse som en BK, behøver tingene ikke at falde fra hinanden efter 2-3 år.
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Mini Bubble King 160 - Levn fra fortiden?

Indlæg af Jones »

Spørgsmålet går nok mest på om det kan passe at de ikke kan købes med en pumpe, som bruger mindre strøm? Den er jo hammer dyr i drift.
o_O
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Mini Bubble King 160 - Levn fra fortiden?

Indlæg af Carsten »

Jones skrev:Spørgsmålet går nok mest på om det kan passe at de ikke kan købes med en pumpe, som bruger mindre strøm? Den er jo hammer dyr i drift.
Dyr i drift??? 18W, mon ikke du skulle hoppe over på at sætte sommerfugle på pinde, eller frimærker.
Kunne forstå spørgsmålet hvis det var 100w eller mere den brugte
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Mini Bubble King 160 - Levn fra fortiden?

Indlæg af Jones »

Styr dig
o_O
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Mini Bubble King 160 - Levn fra fortiden?

Indlæg af StarF »

Nyos tæt på samme kvalitet i PVC, og lige så lydløs... til 1/3 del af prisen.

Har ejet flere forskelige bk skumre og syntes nu til dags der findes flere skummere af mærker, der giver mere value for money....
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Mini Bubble King 160 - Levn fra fortiden?

Indlæg af Jones »

Har haft en nyos som brummede mere end den min ven havde. Så dem er der altså forskel på.
o_O
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Mini Bubble King 160 - Levn fra fortiden?

Indlæg af peder »

Har en kammersjuk der kører med en Bubble magus Curve 5 på fjerde år, siger ikke et kuk har aldrig fejlet noget og kostede sørme 800kr fra ny.
Og med det tempo folk skifter balje på er det vist rigeligt godt ;-)
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1949
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Mini Bubble King 160 - Levn fra fortiden?

Indlæg af Mikas »

Bruger alle pumper der kan flytte noget vand ikke nogle watt?
En jebao 2000 dc bruger også 18watt på fuld kraft skriver de? Så ved ikke om det er meget fordi det er en gammel pumpe?
Men du kan da bare købe den med speedy pumpen og kører den på 20procent? Det må vel være omkring de 10'watt?
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3616
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Mini Bubble King 160 - Levn fra fortiden?

Indlæg af Tykki »

Det bliver ca 321kr om året for 18 w !!!!! Det må være til at komme over for selv den mest fornæret akvarist, og det er slet ikke for at være fræk. Det er en fed skummer som jeg har haft en gang, og jeg ærgrede mig da jeg havde solgt den. Den sagde ikke meget.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Mini Bubble King 160 - Levn fra fortiden?

Indlæg af PoulD »

Om den er dyr i drift kan jo forstås på 2 meget forskellige måder.

Hvis det skal vurderes obkektivt, uden skelen til om man er på kontanthjælp eller tjener 1 mill om måneden, må det vel ses i forhold til alternativer som yder det samme. Som bekendt kan man ikke sammenligne skummere på størrelse akvarie de kan trække, da det jo også er en fuldstændig subjektiv vurdering. En objektiv vurdering af om driftsomkostningen til el-forbug er dyrt eller ej, bør vel baseres på spørgsmålet: Findes der andre skummere på markedet som kan flytte 600L luft og 1000L vand i timen med en betydeligt mindre optagen effekt end 18W?

Det tror jeg ikke der gør.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Mini Bubble King 160 - Levn fra fortiden?

Indlæg af Jones »

Kan man få 160'eren med speedy pumpe? Synes ikke at den var til at finde da jeg ledte på nettet i dag. Fandt kun de større modeller med den nye pumpe.
o_O
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4571
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Mini Bubble King 160 - Levn fra fortiden?

Indlæg af Nicki Henriksen »

Jeg mener 200, er den mindste den sidder i, men skal ikke kun sige,om man jan få lavet det.
Den lille 600 sidder også i deres mindste cone skumme, det er en god lille pumpe, den siger ikke meget.
Nyos 160 bruger også 18w, og den er vel mere samligende end den lille 120.
Skimz og alle de andre i den str, der kører med jebao, har en 25w dc pumpe siddende, så de kan jo selvfølgelig skrues ned, men så jan det vel heller ikke samlignes mere :)

Hvilken skummer er det nu du har nu Johan?
ejsing86
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 352
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 18:53
12
Postnummer: 7800 Skive
Saltvand siden?: 2012

Re: Mini Bubble King 160 - Levn fra fortiden?

Indlæg af ejsing86 »

Efterhånden som konkurrencen er steget, synes jeg at BK er over rated og over priced.. Dog ingen tvivl om at det er en god skummer, men alt for hyped (i min optik)
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4571
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Mini Bubble King 160 - Levn fra fortiden?

Indlæg af Nicki Henriksen »

ejsing86 skrev:Efterhånden som konkurrencen er steget, synes jeg at BK er over rated og over priced.. Dog ingen tvivl om at det er en god skummer, men alt for hyped (i min optik)
Jeg er ikke helt enig, prisen er dyr ja, men kvalitet er altså også meget bedre og kraftigere end alle de andre, og deres pumper er sku også kvalitet i forhold til de fleste andre.

Om de så er bedre og mere støjsvage osv er vel en smagssag, jeg var glad for den jeg havde og ville stadig gerne betale for så en engang mere, sidst prøvede jeg en Nyos den var sku ikke helt på den sammen højde kvalitet mæssig.
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Mini Bubble King 160 - Levn fra fortiden?

Indlæg af Mic4700 »

Bk skummerne er helt klart pengene værd syntes jeg :GO , har selv en Bk mini 180 købt fra ny , Bedste skummer jeg har haft , og jeg har prøvet en del forskellige bl.a. Ati , Nyos. Bk skummerne er i en kategori for sig selv , kan ikke sammenlignes med billigere mærker syntes jeg.
Psyk-mads
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 488
Tilmeldt: søn 11. jan 2015 12:54
9
Postnummer: 8200 Århus N
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Århus

Re: Bubble King

Indlæg af Psyk-mads »

Jeg har haft bk, skimz og sidst en lifereef skummer håndlavet af en fyr fra Denver.

En bk skummer er super lækker og meget støjsvag, den er effektiv og stabil. Min skimz skummer var også støjsvag men langt fra ligeså stabil. Jeg kunne ofte komme hjem til en skummer der havde skummet over modsat bk skummeren. Det kan selvfølgelig være at jeg bare har været uheldig.

Lifereef skummeren er i en helt anden liga (min personlige mening). Tyk og kraftig akryl, ligeså støjsvag som den pumpe du smider på den. Har aldrig skummet over trods varierende vandstand i sumpen og kan bruges på alt lige fra nano akvarier til et stort badekar. Lifereef skummeren har jeg stadig til trods for at jeg har lukket ned og den bliver gemt til den dag jeg starter op igen.

Held og lykke i din beslutning Johan!
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: Mini Bubble King 160 - Levn fra fortiden?

Indlæg af palamo123 »

Kasper j. skrev:Jeg har en BK mini 160 VS 12 eller 13. Jeg har målt forbruget til 18 watt med en el-måler. Jeg synes at det er en kanon god skummer og den er meget lydløs. Men BK vs billigere men nye skummere har jo været diskuteret tit. Men jeg tror at kvaliteten på en BK er langt højere end de billigere men det betyder self. ikke at den ikke kan gå i stykker. Men hvis man er sikker på at man vil beholde skummeren i 5 år + så gå efter en BK og er man i tvivl og vil måske opgradere efter 2- 3 år så køb en af de billigere skummere.
Meget enig.
Jeg har derudover erfaret, at de er meget driftsstabile. Min kører på tredje år og den har ikke sat en fod forkert. Heller ikke skummet over. Eneste problem jeg har haft var, at den lille gummiring, der er ved bøsningen for enden af akslen ikke sad rigtigt. Det var dog quick fix.
Synes den er meget lydløs. Prisen er vild ja....... :-) Eneste skummer jeg har brugt, der mindede lidt om den kvalitetsmæssigt var ATB.
Og så skal man lige huske, at selv om den hedder Mini, så er den ikke så Mini i formfactor.
Jeg har valgt, at installere en vertex skraber i min, hvilket holder afskumningen stabil.
Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Bubble King

Indlæg af Jones »

Jeg har besluttet at se om der kan blive råd til en på et tidspunkt. Ikke fordi min nuværende skummer ikke er god, men jeg er vild med teknik :D For mig er det mindst lige så sjovt at have "lækker" teknik som at have fine fisk og koraller.
o_O
Brugeravatar
Damsted
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 72
Tilmeldt: tirs 6. okt 2015 08:49
8
Postnummer: 5260 Odense S
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Odense

Re: Bubble King

Indlæg af Damsted »

Jeg kan ogsåp kun anbefale dem. Jeg har i sommers også tilkøbt mig en, og efter et par dages indkøring, siger den nærmest intet. Næste skridt hos mig bliver mit retur, da min NewJet brummer en del. Men som sagt super fed skummer, jeg lurer ligesom palamo123 dog også på at købe en skraber til, for at holde afskumning stabil. Desuden er skummeren meget nem at indstille ;)
Saltvand behøver ikke at være sindssygt dyrt at komme i gang med, og det behøver heller ikke være vildt tidskrævende at passe - Se bare mit nanoakvarie!
martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1079
Tilmeldt: fre 21. mar 2008 20:58
16
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hadbjerg

Re: Bubble King

Indlæg af martinknorr »

Har også en BK og det er en go skummer. Jeg er dog ikke lige så imponeret over lydniveauet som mange andre har været.
Jeg havde en ATI som var noget mere støjsvag, godt nok en smule mindre men ikke meget. Den havde jeg aldrig problemer med.

Jeg har kun en BK fordi jeg fik en til en fornuftig brugt pris, har flere gange overvejet at skifte den. Nu må vi så se om det rent faktisk bliver til noget :beer:
MVH
Martin
8370 Hadsten
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Bubble King

Indlæg af Jones »

Det giver jo stof til eftertanke. Den må ikke støje mere end min nuværende. Måske skal jeg se om jeg kan besøge en, som har en mini 160'er så jeg kan se og høre den inden jeg bare går ud og køber en.
o_O
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
17
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Bubble King

Indlæg af StarF »

min erfaring er at min mini 200 larmede mindre end min 180ér.. men det kan selvfølgelig snyde.
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Bubble King

Indlæg af Marco R »

Jeg har dog ikke en BK Mini mere (var rigtig glad for den), da jeg fik mulighed for at købe den endelige skummer, som jeg altid har ville have - Bubble King Supermarin 200 + RD3 Speedy. Den er ekstrem lydsvag, og mit akvarie står, hvor jeg sover, og jeg har også Vertex "dejskraberen" på min skummer :happy:
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2089
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 23:58
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Re: Bubble King

Indlæg af dyne »

Har haft en 180 mini men har nu købt en atb nano size b og den er efter min mening bedere og mere lydsvag virkelig fed skummer
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"