"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

saltvandsopdræt

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
hermes2005
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1062
Tilmeldt: man 4. dec 2006 20:31
17
Postnummer: 7870 Roslev
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Skive
Kontakt:

saltvandsopdræt

Indlæg af hermes2005 »

jeg er nybegynder indenfor saltvand og har den sidste tid kigget rigtig mange art beskrivelser på saltvandsfisk igennem og jeg synes der ved de fleste står at de ikke er registreret som opdrættede.
nu har jeg jo haft ferskvandsakvarier i lang tid og har fået en del fisk til at yngle der. Er det så meget anderledes i saltvand (retorisk spørgsmål, da jeg godt ved at det må det jo være...men hvorfor?)

Jeg blev også meget overrasket over hvor meget saltvandsakvarister går op i korallerne i forhold til fisk osv. Ikke at der er noget galt i det, men har det måske noget at gøre med at det er her saltvandsakvarister kan få noget til at gro og "yngle"....udover at det jo er utrolig flot dekoration af akvariet...og det som fik mig til at få øjnene op for saltvandsakvariet
Brugeravatar
Henrik_skb
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1075
Tilmeldt: lør 29. maj 2004 16:09
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 8660 Skanderborg

Indlæg af Henrik_skb »

Man kan godt få mange fisk til at yngle. Problemet ligger i at ungerne er så små at de er umulige at fodre op. Mundrugeren P. kauderni er nok den saltvandsfisk det er lettest at opdrætte da ungerne hos mundrugende fisk netop er større.
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3822
Tilmeldt: man 27. mar 2006 23:25
18
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

Saltvandsyngel har dén ulempe, at det klækkes til et larvestadie. Fiskelarverne er næsten i alle tilfælde ufatteligt små, så for at fodre dem op, skal man have adgang til noget tilsvarende ufatteligt småt foder.