1.4.24 Aprilsnar. NOT, ny balje sat op og indrettet.
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Re: 250cm rev.27.5. Lidt fotos
Jeg har også leget med algerefugium for at hæve nat pH.Det betyder ikke noget målbart hos mig. Ifølge de kloge reefere på den anden side af Atlanten skal man bruge ca 1/8 af dt lys over algerne om natten for at udligne.
Det svarer så til en ekstra maxspect lampe hos mig.
Det er jeg ikke helt hooked på
Det svarer så til en ekstra maxspect lampe hos mig.
Det er jeg ikke helt hooked på
SPS : Stability provides succes
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
Re: 250cm rev.27.5. Lidt fotos
Tak for indspark. Niels, ja det passer vidst meget godt med ca 1/8 del af DT lysmængden her i huset. Køre flest timer med 8x54 w = 432 w total (køre dog en time formiddag og 1,5 time eftermiddag m 648W) . Sump lys er 50w.
Måtte smide en ekstra blæser over baljen da det var varmt nogle dage her i lille dk. Købte en “bord blæser” og har sat den i Apex udtag. Den starter når temp rammer 26,2 og slukker igen når temp er nede på 25,8. Det hjalp Big time.... Da jeg satte blæseren til var temp 27.8 og stigende
Det vokser fint, så jeg lader bare tingene gå sin stille gang
En stang (IPhone) fotos.
God flagdag
Måtte smide en ekstra blæser over baljen da det var varmt nogle dage her i lille dk. Købte en “bord blæser” og har sat den i Apex udtag. Den starter når temp rammer 26,2 og slukker igen når temp er nede på 25,8. Det hjalp Big time.... Da jeg satte blæseren til var temp 27.8 og stigende
Det vokser fint, så jeg lader bare tingene gå sin stille gang
En stang (IPhone) fotos.
God flagdag
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Re: 250cm rev.15.6. Lidt fotos :-)
Uredigeret kamera fotos.
Læg mærke til søpindsvinet. Jeg fik fotos mens den "sked".... der kom bl.a. en helt grøn polyp ud af den
God uge derude
Læg mærke til søpindsvinet. Jeg fik fotos mens den "sked".... der kom bl.a. en helt grøn polyp ud af den
God uge derude
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
- Thomas fra Stockholm
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
Re: 250cm rev.16.6. Lidt Kamera fotos :-)
Altid lige glad for dine billeder, og at jeg har fiber i huset 100/100 anbefales til din tråd
https://www.instagram.com/jensen_reefing/
Mit 2400 byg http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=78677" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit 2400 byg http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=78677" onclick="window.open(this.href);return false;
- nbd
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Fine fotos! Men måske ikke så kraftigt belyste. Bruger du blitz eller er det alene akvarielyset? I mine unge dage brugte jeg to kraftige stavblitz til akvariefoto - én ind fra siden og én ovenfra.
-
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4600 Køge
- Geografisk sted: Strøby egede
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Tak for kommentarer .nbd. Nej bruger ikke blitz ell andet, kan god se de er liiige til den mørke side, jeg skruer lidt på blænden næste gang. Jeg kan forøvrigt godt selv lide de er lidt mørke, så syntes jeg de står lidt skarpere og farverne træder mere frem .
Tak Thomas og Thomsen.
Har fået “ny” doser, kæft det fylder, men den spiller også max.
IPhone:
Tak Thomas og Thomsen.
Har fået “ny” doser, kæft det fylder, men den spiller også max.
IPhone:
Senest rettet af charlie saltvand lør 29. jun 2019 10:34, rettet i alt 1 gang.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 6
- Postnummer: 5500 Middelfart
- Saltvand siden?: 2010
Ser rigtig godt ud
Glæder mig til at komme i gang igen...
Glæder mig til at komme i gang igen...
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 8
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2016
- Geografisk sted: 2100 København. Ø
Re: 250cm rev.29.6. Ny doser og iPhone fotos
Dit akvarie ser super godt ud.
Er du ikke bare så glad for din Apex.
Er du ikke bare så glad for din Apex.
Har du brug for Arkitekt hjælp.
Så skal du være velkommen til at kontakte mig
Med venlig hilsen Jens.K
Med venlig hilsen Jens.K
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Re: 250cm rev.29.6. Ny doser og iPhone fotos
Takker .
@Jens, jo er meget glad for Apex fusion, det kører bare og jeg kan følge med on the fly, 24/7. Det er fedt.
IPhone.
@Jens, jo er meget glad for Apex fusion, det kører bare og jeg kan følge med on the fly, 24/7. Det er fedt.
IPhone.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Re: 250cm rev.3.7.19. iPhone fotos
Hej.
Lidt sommer kamera fotos. Jeg har skruet lidt op for blænden. Alt gror godt..... Venter på at kolonierne bliver af en størrelse så de ikke bliver for hårdt belastet af nogle forskellige sommerfugle fisk, der helt sikket vil nippe i dem...... Har snart ferie og har overvejet om ét af mine ferieprojekter skal være "fange antihas i fiskefælde udfordring".... Fuuuck de er hurtige
Hr. han kauderni har forøvrigt munden fuld af æg igen. Der er én herinde jeg har skrevet med ift unger... Kan ikke huske hvem det er, SORRY , Skriv til mig igen Jeg har pt 5 små gående fra 2 forskellige kuld.
Første foto, den blå koral er vokset ud igen fra 2-3 polypper , den sidder på min gl. Søjle fra rumdeleren og var pænt ked da jeg fik søjlen tilbage fra pleje, da der havde stået noget andet op af den. Vildt at den er kommet igen, MEGET langsomt over 8-9 måneder I toppen af den kan man se at den pænt deles om pladsen med den grøn/røde monti
Lidt sommer kamera fotos. Jeg har skruet lidt op for blænden. Alt gror godt..... Venter på at kolonierne bliver af en størrelse så de ikke bliver for hårdt belastet af nogle forskellige sommerfugle fisk, der helt sikket vil nippe i dem...... Har snart ferie og har overvejet om ét af mine ferieprojekter skal være "fange antihas i fiskefælde udfordring".... Fuuuck de er hurtige
Hr. han kauderni har forøvrigt munden fuld af æg igen. Der er én herinde jeg har skrevet med ift unger... Kan ikke huske hvem det er, SORRY , Skriv til mig igen Jeg har pt 5 små gående fra 2 forskellige kuld.
Første foto, den blå koral er vokset ud igen fra 2-3 polypper , den sidder på min gl. Søjle fra rumdeleren og var pænt ked da jeg fik søjlen tilbage fra pleje, da der havde stået noget andet op af den. Vildt at den er kommet igen, MEGET langsomt over 8-9 måneder I toppen af den kan man se at den pænt deles om pladsen med den grøn/røde monti
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Re: 250cm rev.11.7.19. Lidt Kamera fotos..
Lidt hurtige, lige kommet hjem fra ferie, IPhone fotos. Det hele ser nogenlunde ud og fiskene er glade for at fodermesteren er kommet hjem
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Re: 250cm rev. 8.8.19. Hjemme igen :-)
En lille æble video med genskin og hele mollevitten.
[video][/video]
Og I må da gerne kommenterer,
Ps. De stumper koral der ses liggende på bunden ca1 min 15 sek til 1:30 inde bortgives til en værdigt trængende (evt. Studerende) med akvarist.
[video][/video]
Og I må da gerne kommenterer,
Ps. De stumper koral der ses liggende på bunden ca1 min 15 sek til 1:30 inde bortgives til en værdigt trængende (evt. Studerende) med akvarist.
- Flovesen
- Klovnfisk
- Reactions:
- 5
- Postnummer: 7500 Holstebro
- Saltvand siden?: 2004
Re: 250cm rev. 10.8.19 en lille video.
Fed video og flot akvarie !! Ser ud til det hele stortrives
-
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4600 Køge
- Geografisk sted: Strøby egede
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 8
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2016
- Geografisk sted: 2100 København. Ø
Super flot akvarie og alt ser ud til at trives til Heavymetal.
så nu overvejer jeg at skifte mit psychedelic music ud til mere Heavymetal tunes.
Har lige et spørsmål da jeg er ved at bygge et akvarie.
Hvad for et materiale har du brugt til at lave skabslåger og inddækning?
så nu overvejer jeg at skifte mit psychedelic music ud til mere Heavymetal tunes.
Har lige et spørsmål da jeg er ved at bygge et akvarie.
Hvad for et materiale har du brugt til at lave skabslåger og inddækning?
Har du brug for Arkitekt hjælp.
Med venlig hilsen Jens.K
Med venlig hilsen Jens.K
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Takker for kommentarerne, det luner
Jens, HEAVY metal virker ALTID
Lågerne er “standard” Ikea køkken låger 80 cm høje.
Inddækning over akvariet er 3 mm “formalux” plader, (halv blød opskummet plast) som er MEGET nemme at skære i og som ikke vejer ret meget. Havde engang adgang til lageret hos RIAS, så har brugt en del af dette og også arbejdet meget i akryl, det er desværre slut . Nå, Bauhause sælger de der formalux plader, de få’s vidst også i sort og i “metal” look. Resten af inddækningen er såmænd bare træ skelettet under baljen, der er malet hvid m en højglans maling.
Der er lidt flere bygge detaljer på side 36 her i tråden
@Flovesen, takker, ja det ser sgu ok ud lige pt.
@Thomsen, ja den er sindsyg den plade, dem har jeg altid haft held med at holde Den skal snart trimmes.
Og der er ingen der vil hente de stumper jeg HAR klippet af div koraller? De koster gratis og ses ca 1,15 min inde i videoen, de ligger bare på bunden og venter
Jens, HEAVY metal virker ALTID
Lågerne er “standard” Ikea køkken låger 80 cm høje.
Inddækning over akvariet er 3 mm “formalux” plader, (halv blød opskummet plast) som er MEGET nemme at skære i og som ikke vejer ret meget. Havde engang adgang til lageret hos RIAS, så har brugt en del af dette og også arbejdet meget i akryl, det er desværre slut . Nå, Bauhause sælger de der formalux plader, de få’s vidst også i sort og i “metal” look. Resten af inddækningen er såmænd bare træ skelettet under baljen, der er malet hvid m en højglans maling.
Der er lidt flere bygge detaljer på side 36 her i tråden
@Flovesen, takker, ja det ser sgu ok ud lige pt.
@Thomsen, ja den er sindsyg den plade, dem har jeg altid haft held med at holde Den skal snart trimmes.
Og der er ingen der vil hente de stumper jeg HAR klippet af div koraller? De koster gratis og ses ca 1,15 min inde i videoen, de ligger bare på bunden og venter
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Der fodres m 2,5 terning mysis og lidt flagefoder. Den 1/2 mysis har Kauderni ungerne fået
Ud over den daglige portion mysis får fiskene i DT 2 runder flagfoder morgen og aften.
Alle fisk ser ud til at have pæne runde maver
[video][/video]
Beklager kvaliteten
Ud over den daglige portion mysis får fiskene i DT 2 runder flagfoder morgen og aften.
Alle fisk ser ud til at have pæne runde maver
[video][/video]
Beklager kvaliteten
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Frags ER væk
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Lidt kamera fotos i varmen.
Glæder mig til at hente 3 stk pyramide sommerfugle fisk, der er reserveret, de skulle værer rimeligt reefsafe:W
OBS. Se næste indlæg ift koral spørgsmål
Kauderni hannen har stor skuffe igen Hygge
Glæder mig til at hente 3 stk pyramide sommerfugle fisk, der er reserveret, de skulle værer rimeligt reefsafe:W
OBS. Se næste indlæg ift koral spørgsmål
Kauderni hannen har stor skuffe igen Hygge
Senest rettet af charlie saltvand tors 29. aug 2019 18:52, rettet i alt 1 gang.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Re: 250cm rev.29.8. En røvfuld fotos, hvis I gider kigge med
Forøvrigt er det lykkedes at lave farveskift MIDT i en rødlig/lilla koral. Jeg er en idiot til navne, men tror det er sertipora??? Jeg har en neon grøn og så den lilla. Jeg har knækket et stykke af hver af dem og lagt dem op af hinanden. Nu er der opstået et felt med grønne polypper midt i det lilla. Sjovt.
De ligger inde bag ved, så det er ikke nemt at tage foto af fænomenet. Hvad er det nu det hedder, når det sker?
Ipad fotos. Heeeyyy
De ligger inde bag ved, så det er ikke nemt at tage foto af fænomenet. Hvad er det nu det hedder, når det sker?
Ipad fotos. Heeeyyy
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 2200 København N
- Saltvand siden?: 2010
Re: 250cm rev.29.8. En røvfuld foto og et? Til koralfolket
Ved jeg ikk.. Podning måske
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Re: 250cm rev.29.8. En røvfuld foto og et? Til koralfolket
Hep. En gang IPhone fotos....
Hjemmelavet grafted....... lilla m grønne polypper. Det bløde hjørne m 2 KÆMPE heliofungia og en stor Bubber tip. Kauderni parret holder til i heliofungia Gode farver pt, jeg skal da til at knække lidt af de forskellige koraller, eller have en større balje
God weekend.
Hjemmelavet grafted....... lilla m grønne polypper. Det bløde hjørne m 2 KÆMPE heliofungia og en stor Bubber tip. Kauderni parret holder til i heliofungia Gode farver pt, jeg skal da til at knække lidt af de forskellige koraller, eller have en større balje
God weekend.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Re: 250cm rev.fredag d13(Uha) lidt IPhone pic, bla top Down
Øver mig lidt i at lave video med kamera, det er svært!
Som det tydeligt ses, så nosser jeg rundt med fokus og blænde, havde sat alt på manuel betjening for at prøve dét.... Der skal øves før det bliver godt
Se med her, hvis du lyster
[video][/video]
og link til youtube her
" onclick="window.open(this.href);return false;
Ses
Som det tydeligt ses, så nosser jeg rundt med fokus og blænde, havde sat alt på manuel betjening for at prøve dét.... Der skal øves før det bliver godt
Se med her, hvis du lyster
[video][/video]
og link til youtube her
" onclick="window.open(this.href);return false;
Ses
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Re: 250cm rev. 18.9.19. Øver mig på video.... :-/ Svært!!!
Lidt fiske fotos.
Imperator er så småt begyndt at vise tegn på farveskift, rygfinnen bliver mere og mere hvid og de “neon” blå cirkler er aftaget. Den brummer ind i mellem lystigt når den ikke er helt tilfreds, eller vil have mere mad. FED FISK Glæder mig til at se den i voksen dragt, gad vide hvor lang tid det tager? Nogle erfaringer ???
Der er kommet meget mere ro i baljen efter “Dan” er røget videre (hvidstrubet kirurg).
Skal have de 3 pyramide sommerfugle fisk i baljen nu den er klar til det
På ønske seddel er en flamme kejser mere og evt en Zanclus.... Bare kom med din Dan
Jeg vil tror P. diachantus er udvokset, den har stået stille i vækst længe. Imperator er så småt begyndt at vise tegn på farveskift, rygfinnen bliver mere og mere hvid og de “neon” blå cirkler er aftaget. Den brummer ind i mellem lystigt når den ikke er helt tilfreds, eller vil have mere mad. FED FISK Glæder mig til at se den i voksen dragt, gad vide hvor lang tid det tager? Nogle erfaringer ???
Der er kommet meget mere ro i baljen efter “Dan” er røget videre (hvidstrubet kirurg).
Skal have de 3 pyramide sommerfugle fisk i baljen nu den er klar til det
På ønske seddel er en flamme kejser mere og evt en Zanclus.... Bare kom med din Dan
-
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 1500-1799 København V
Re: 250cm rev. 18.9.19. Øver mig på video.... :-/ Svært!!!
Nils har lige fået nogle fine ungfisk hjem. Ned og se om de spiser hos han i morgen! De så fine ud, især den mindste var pænt tyk over nakken! Afsted!!!
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Re: 250cm rev. 1.10.19. Lidt fiskefotos.....
Dan..... TAK for tippet, hvad skal den have at spise?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 1500-1799 København V
Så meget som muligt og så varieret som muligt. Her er det mysis, artemia, krill, to typer tørfoder, muslinger ( friske ) , østers, hakket rå rejer, skrabet torsk og noritang. Pellets er et skide godt foder som min først har accepteret nu her. Go Go GO! Iøvrigt fodre jeg minimum tre gange dagligt gerne fire.
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Flotte fisk Jeg bliver sgu så grimt misundelig hver gang du eller andre poster billeder af P. diachantus.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
Tjek Dan og TAK for ros Poul Jeg kan godt forstå dig mht diachantus, det er bare en LÆKKER fisk
Ps. Har ikke fået nosset mig forbi Niels endnu...... Så ingen moris her.....endnu
Ps. Har ikke fået nosset mig forbi Niels endnu...... Så ingen moris her.....endnu