"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Undrer mig

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Undrer mig

Indlæg af Carsten »

På det sidste har jeg undret mig nogle gange.
Folk har noget til salg. Fint nok med det.
Men det som undrer mig, er at folk spørger til en mindste pris, allerede et par timer efter at varen er sat til salg.
Forståeligt at folk kan komme med et bud, hvis varen ikke er solgt efter noget tid.
Den der sælger har jo nok gjort sig nogle tanker om en mindste pris, men at forvente at den bare bliver opgivet, synes jeg er lidt naivt
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Undrer mig

Indlæg af Han$en »

Det lugter af en tendens fra DBA - At man skriver en pris, og det er den pris man forlanger.

Dertil skal alle så altid på en annonce spørge til en mindstepris, som hvis man ikke skulle mene det man enten har skrevet i pris, eller hvis folk simpelthen blot er ude af stand til at regne ud at 500kr sgu nok betyder 500kr

Sådanne tilfælde gider jeg ikke engang bruge tid på at besvare. Det er simpelthen for useriøst.
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
14
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: Undrer mig

Indlæg af huttelihut »

En brugt ting er det værd som nogen vil betale. derfor er det da ikke unaturligt at byde. hvis den ting du sælger er x.- værd for mig vil jeg da ikke betale y.- som du forlanger.
Det er jo også naturligt at sælger vil have så meget som muligt og køber vil betale så lidt som muligt. det er vilkårene hvis man vil sælge en brugt vare
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Undrer mig

Indlæg af Han$en »

huttelihut skrev:En brugt ting er det værd som nogen vil betale. derfor er det da ikke unaturligt at byde. hvis den ting du sælger er x.- værd for mig vil jeg da ikke betale y.- som du forlanger.
Det er jo også naturligt at sælger vil have så meget som muligt og køber vil betale så lidt som muligt. det er vilkårene hvis man vil sælge en brugt vare
Men derfor er det da stadig ikke ensbetydende at man så bare skal antage at man bare kan komme og tage styringen?

Personligt er jeg da fløjtende med hvad en købers idé er om pris - Hvis jeg vil have 500kr for noget du kun vil give 300kr for, så er den ikke længere. Jeg forlanger det for min vare som jeg vurderer at den er værd.

Er du af anden opfattelse er da ikke mit problem at løse.

Til nøds kan man så fx med reference vise sælger at det nok bliver svært at få ønskede pris, hvis nøjagtigt tilsvarende gentagende gange går igen til en anden brugt pris. Som en hjælp!

Men at antage at jeg som sælger er fuldkommen ukompetent til selv at vide hvad jeg ønsker af pris, og fra start bare antage at jeg skal gøre som køber befaler, er lige så respektløst som hvis man blot stjæler den fra mig. Jeg kommer aldrig til at sælge til denne person, uanset pris blot fordi vedkommende er af helt speciel status i min personlige skala for idioti.

Hvis min pris er sat alt for højt er det mit problem - Og det viser sig nok ved at varen ikke bliver solgt.

Men at varen kun har den værdi folk vil betale - Det bestemmer absolut udelukkende sælger.
Det er ikke købers problem et eneste sekund at blande sig i - Det er blot at skøjte videre til næste annonce.

Folk er sgu så nærige i dag at intet 'har værdi' - Hvorfor, hvis man bare kan få alt billigere?
Går selvsamme personer også i supermarkedet og forsøger at justere prisen på samtlige dagligvarer - Fordi man selv mener at det burde være billigere?

Jeg er ligeglad med om noget er nyt eller brugt - Sælger ejer varen, sælger bestemmer prisen, køber kan betale eller lade være. Det er ikke sælgers problem - Sælger resikerer højest at brænde i de med noget. Og her kommer eventuelle nedsættelser i pris helt af sig selv.

Og skulle der være tvivl - Ja, dette er negativt skrevet, rettet ud mod hele Danmark, og ikke blot indlæg i denne tråd. Det generer mig tæt på lige så meget som folk der kører i trafikken med hovedet oppe i røven.

At man vil være idiot og have en vrangsforestilling om at man selv skal bestemme og omskrive ting til sin fordel er deres problem. Men når jeg skal blandes ind i den fantasiverden på sikkerhed, handel eller hvor man kan se det, drejer jeg lige så hurtigt samme vej.

Der er retningslinjer - Enten regler eller pris. Overhold eller bliv væk, og find et andet sted. Gider ikke se på det, og gider ikke automatisk sættes i lige bås med folk der bruger intelligens på lavere niveau end jeg,

Det er simpelthen til at brække sig over at voksne mennesker ikke kan finde ud af at rette sig efter hvad en sælger ønsker.

Min vare - Min værdi.

Dit ønske - Din beslutning om du er enig, eller skal søge videre.
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3807
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Undrer mig

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg er enig med Han$en. Den der har grisen, bestemmer prisen.
Når det er sagt, så synes jeg en god handel er, når begge parter er lidt utilfredse.
Køber giver lidt mere end han egentlig ville og sælger får lidt mindre end han havde forventet.
Så har man den rigtige pris - efter min mening.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Undrer mig

Indlæg af PoulD »

huttelihut skrev:En brugt ting er det værd som nogen vil betale. derfor er det da ikke unaturligt at byde. hvis den ting du sælger er x.- værd for mig vil jeg da ikke betale y.- som du forlanger.
Det er jo også naturligt at sælger vil have så meget som muligt og køber vil betale så lidt som muligt. det er vilkårene hvis man vil sælge en brugt vare
At give et bud er da også noget fuldstændig andet end at spørge om sælgers om mindstepris. Jeg vil give Carsten ret, det er fuldstændig tåbeligt spørgsmål. Hvis man antager, at prisen varen er sat til salg til, ikke er sælgers mindstepris, hvordan kan man så tro at sælger vil oplyse sin mindstepris blot fordi man spørger om det? Spørgeren må da enten antage at sælger er lettere retarderet, eller selv være det.

Man har selvfølgelig altid ret til at give et konkret bud, og sælger er naturligvis i sin gode ret til fuldstændig at ignorere det hvis han finder det useriøst.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Undrer mig

Indlæg af Han$en »

PoulD skrev:At give et bud er da også noget fuldstændig andet end at spørge om sælgers om mindstepris. Jeg vil give Carsten ret, det er fuldstændig tåbeligt spørgsmål. Hvis man antager, at prisen varen er sat til salg til, ikke er sælgers mindstepris, hvordan kan man så tro at sælger vil oplyse sin mindste pris blot fordi man spørger om det? Spørgeren må da enten antage at sælger er lettere retarderet, eller selv være det.

Man har selvfølgelig altid ret til at give et konkret bud, og sælger er naturligvis i sin gode ret til fuldstændig at ignorere det hvis han finder det useriøst.
Enig - Man kan lige køre den fedtede ind og forsøge sig med "Jeg prøver lige at byde 350kr" - Så har man åbnet en start på en forhandling eller blot uden at træde på nogle fået et nej tak.

At nogle skulle kunne være så fjernt fra virkeligheden og mene at man ønsker en auktion, og aå ikke kunne finde ud af at gøre opmærksom på at en sådan sættes igang tror jeg ikke findes på handelsmarkedet.

Men tastatur psykologianalytikerne ude i dk har alligevel formået at stille sig denne diagnose, at alle der sælger en vare i dag, automatisk har startet en auktion, og at prisen skrevet slet ikke har en skid med den pris den egentlig kan handles for at gøre.

Om denne så menes at være skrevet i panik, rent mentalt retarderet eller blot vilkårlig vil jeg lade være op til analytikerens side at afgøre. Men at dette simpelthen er blevet en uskreven regl har skabt en hel gruppe af mentalt besværede online der åbenlyst helt har misforstået hele konceptet i at gennemføre en handel.

Disse burde næsten fratages retten for kommunikation med omverdenen indtil de har taget sig sammen og indset at ejer af vare nok selv har styr nok på handlen til at en udefrakommende mega-knude ikke behøver at overtage styring.

På gadeplan hvor jeg brugte mange af mine yngre år i undergrundens handler havde den slags konsekvenser - Det lærte folk hurtigt af, betal det der står eller skrid.

Gid samme var muligt online så en brugthandel kunne få lov at fremstå lige så seriøs som i en forretning.
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
rsagnar01
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 103
Tilmeldt: man 28. nov 2016 22:46
7
Postnummer: 9740 Jerslev Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: Undrer mig

Indlæg af rsagnar01 »

vil lige komme med jeg spørger altid om mindste pris da jeg ikke vil værer uhøflig at skam byde som sagt køber vil havde billigst og sælger vil havde mest og i din undergrunds verdern køber man også billigste sted og hvis det en der mangler penge og vil af med hans stjålne varer for han altid mindre og nye ting halv pris brugt 3del af pris ellers for den sags skyld brugt må man værer lidt forhandlings villig i min bog og det står alle for alles egen regning og sige fast pris eller nej tak høflighed har sku aldrig skadet nogen
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Undrer mig

Indlæg af Carsten »

Der er da en verden til forskel på at komme med et bud på en vare. Og så spørge til en mindste pris.
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Undrer mig

Indlæg af Han$en »

rsagnar01 skrev:vil lige komme med jeg spørger altid om mindste pris da jeg ikke vil værer uhøflig at skam byde som sagt køber vil havde billigst og sælger vil havde mest og i din undergrunds verdern køber man også billigste sted og hvis det en der mangler penge og vil af med hans stjålne varer for han altid mindre og nye ting halv pris brugt 3del af pris ellers for den sags skyld brugt må man værer lidt forhandlings villig i min bog og det står alle for alles egen regning og sige fast pris eller nej tak høflighed har sku aldrig skadet nogen
Hvis du kigger på en vare til fx 1000kr brugt.

Så BYD 50kr. Dette er et skambud, og gør dig til idiot i annoncen. Men måske en sjælden gang kan sælger finde på at komme med et realistisk bud lidt lavere end først opgivet pris.

Men at bede om en mindstepris i en annonce hvor dette intet sted står skrevet, og hvor der oven i købet ér angivet en pris, er en helt anden sag.

For så har du antaget at den pris der står skrevet slet ikke har nogen form for betydning og at sælger er for retarderet til at kunne finde ud af at skrive hvad ham vil have. Det er da intet andet end at placere sin egen røv i klaskehøjde at insinuere direkte at sælger er idiot, og ikke kan finde ud af at skrive det han vil have.

Hvis der står 1000kr, så er det det den koster. At spørge efter en mindstepris er jo til grin på så mange forskellige og dybt uintelligente og virkelighedsfjerne måder det er muligt.

Enten fatter du ikke hvad 1000kr betyder, eller også føler du dig som Præsident af handlen, der fuldstændig kan ændre hele annoncen til at der slet ikke er angivet noget der minder om en pris....?
Hvordan kan dette på noget tidspunkt fremstå som værende i din ret?

Om der handles stjålne effekter, narko, akvarie dimser eller dagligvarer i netto er reglen dog den samme - Medmindre nogle beder dig om at give et bud fra et givent startpunkunkt - Så koster varen det der står.

Der er ingen steder i handelsværdien nogle cowboyregler der siger 1/3 nypris for stjålne osv - Det ses oftest fordi hæler så vælger at prissætte realistisk.

Men der er ikke noget 'sådan gør man' og 'det skal den koste' - Glem det!

Hvis jeg køber en vaskemaskine til 3500kr og sætter den til salg for 10.000kr med det samme - Så bryder jeg reglerne? Nej.

Så ejer jeg en vare jeg sætter til et beløb jeg vil sælge den videre for.
Urealistisk - Ja.

Men det er mit valg, min hovedpine og min vare der ikke bliver solgt. Så kan du grine af det, men du kan absolut ikke på noget tidspunkt fortælle mig at jeg gør noget som helst forkert.
Du kan dog bede om bekræftelse, henvise til sted en ny fås for 3500kr og sammen med byde fx 3000kr eller du kan vende brættet og surfe videre på nettet.

Men at bede om en mindstepris fordi du forventer at jeg vil sælge min vare som en anden gør, er at gøre sig en forhåbning om at du kan tage kontrollen.

Og det har jeg solgt nok ulovligt og lovligt igennem mine leveår til at stejle fuldkommen over, og rent faktisk blive direkte ondskabsfuld over - Det er for mig ligesom at stjæle fra mig, tale nedladende til om mig, eller svine en jeg har kært til.

Jeg må gøre hvad jeg har lyst til med min dims - Du har absolut ingen moralsk ret til at gøre andet end enten at klappe kaje og glemme alt om syn du så det, eller forsøge at være behjælpelig med en korrekt prissættelse. Og du skal på intet tidspunkt komme aftagende ind på annoncen om at jeg gør som nogle andre gør, og at jeg har en skjult mindstepris jeg ikke gider fortælle fra start fordi jeg leger en lille gætteleg med dig.

Så skal du altså kigge lidt indad og se om ikke du har fået bundet de arrogante og overlegne sko lidt for stramt og måske skulle have psykolog hjælp til at forstå at du altså ikke har noget som helst mere at skulle have sagt om hvad der skal eller bør foregå, eller hvad du tror jeg mener og tænker som ikke står skrevet.

Det er altså ikke 'bare' lige st skrive efter en mindstepris, fordi det er der sikkert for sådan gør andre. Det virker måske som en lille ting for dig fordi du måske ikke er i stand til at deltage, eller oprette en salgsannonce der een seriøs - Men helt ovre i firkantet set at komme med en fordom om hvorvidt jeg slet ikke er en fløjtende fis bevidst om hvad jeg overhovedet har forsøgt mig på, og dermed gøre opmærksom på at jeg da må have flere priser at lege med.

Jeg bestemmer fra første til sidste bogstav.
Du bestemmer intet andet end hvorvidt du vil give det angivne beløb eller ej.

Og moralsk, og i og for sig juridisk korrekt har du absolut intet andet at skulle bekymre dig om overhovedet, eller begynde at komme med alle mulige udsagn om hvordan det ene og det andet.

Vi er på internettet - og vi kommunikere mest via skrift. En ting kan være at der intet provokerende samt dybere skjult agenda ligger med ovenstående antagelser osv i det - Men sort på hvidt er det hvad der står.

Jeg kan ikke sidde i den anden ende og læse dine tanker, kun dine ord. Og de kan utroligt hurtigt blive yderst krænkende eller provokerende uden det var ment.

Her ligger tilgengæld et stort ansvar fra din side af at sørge for at formulere dig på en måde som ikke ender med at kunne opfattes ret så fjernt fra hvad du egentlig oprindeligt mente.

Igen - Måske små sko for nogle, men for andre en kæmpe ting der sætter et utal af reaktioner igang hos en anden person som forholder sig til hvad der står, og ikke det man måske kan formode der kunne have været hvad vedkommende mente.

Igen - Min annonce er sort på hvidt skrevet som jeg mener, prissat som jeg vil have. Den kan forstås på én måde, og kun den ene.

Forvent at en anden udelukkende kan opfatte dit svar og måden det er skrevet, på udelukkende den måde det står skrevet. Jeg er en af dem der - som ses her også, gør et ekstremt stort nummer ud af at man fandme læser hvad jeg skriver, og selv skriver tilbage hvad man mener.

Jeg kan og vil ikke overveje muligheden for at "læse hvad du mener" og ikke hvad du skriver. Jeg læser hvad du skriver, og det er det du mener - Længere er den ikke. Og er det ikke tilfældet - Så tager jeg ikke fejl, men du har besvær i at ytre dig.

Keg brænder helt sammen og kortslutter af sådan noget - Og det er jeg langt fra ene om.
Internettet er det letteste sted at skabe rigtigt store og rigtigt belastende scener og ballade - På absolut færreste brugte ord, hvis man ikke bruger den øverste.. Vi kender ikke hinanden - Og ved intet om personen i den anden ende.

Jeg har set rigtigt meget gå fra en dårligt formuleret joke ende ud i trusler, fysisk vold, overfald med våben osv. - Der skal absolut kun en brøkdel til fra en hjemmeside at piske en ekstrem episode til live, i forhold til virkeligheden med en fx kæk bemærkning. Vi er 100% kønsløse, kropssprog og ansigtsudtryk manglende rækker af skrevne døde ord.

Det var mine 5 cent.
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
14
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: Undrer mig

Indlæg af huttelihut »

Seriøst??

Prøv lige at se hvor meget galde du kan hælde ud pga at nogen spørger om mindste pris. det er lidt komisk i mine øjne
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Undrer mig

Indlæg af PoulD »

crazy seahorse skrev:.
Når det er sagt, så synes jeg en god handel er, når begge parter er lidt utilfredse.
Køber giver lidt mere end han egentlig ville og sælger får lidt mindre end han havde forventet.
Der er jeg så uenig. Hvis begge parter er utilfredse bliver der næppe nogen handel.
Jeg vil da mene en god handel er, når sælger får mere end det han ville have gået med til, og køber får varen billigere end det han ville have gået med til. En god handel har 2 tilfredse parter (uanset om de måske uadtil giver udtryk for det modsatte).

Hvis man på forespørgsel oplyser sin mindstepris kan man derimod let vågne med bondeanger. F.eks. når bartenderen en sen aften nægter at servere mere på klods, hvis man så på forespørgsel oplyser sin mindstepris, ja så får man naturligvis ikke mere end de 2 Tuborg for sin vielsesring, selv om den er flere tusinde kr. værd
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
rsagnar01
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 103
Tilmeldt: man 28. nov 2016 22:46
7
Postnummer: 9740 Jerslev Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: Undrer mig

Indlæg af rsagnar01 »

hvorfor gør du det så ved at skrive alt muligt lort alle har deres mening og hvis folk vil spørge om noget eller prutte kan man svare ordenligt og og jeg kan også vende den igen til alle vil havde den bedste pris har også selv solgt alt og mener alt og der er alting til forhandling mængde rabbatter osv. men fuck det du harogså din ret til at ytre dig selv om det går lidt over gevin men igen min mening
Jesper ØH
Reactions:

Re: Undrer mig

Indlæg af Jesper ØH »

Ha ha. Troede folk var træt af salgsannoncer. Man kan jo holde sig væk fra køb og salg hvis man ikke kan styre det :T Hvis man vil sælge noget til en bestemt pris, så skriv dog fast pris ved det. Utroligt hvad folk kan få en debat ud af.
Rens noget glas, eller frag nogle koraller GG.
rsagnar01
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 103
Tilmeldt: man 28. nov 2016 22:46
7
Postnummer: 9740 Jerslev Jylland
Saltvand siden?: 2013

Re: Undrer mig

Indlæg af rsagnar01 »

hehe kan kun gi dig ret er også igang med at lave vandskift og rense lidt
ejsing86
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 352
Tilmeldt: fre 13. apr 2012 18:53
12
Postnummer: 7800 Skive
Saltvand siden?: 2012

Re: Undrer mig

Indlæg af ejsing86 »

Hehe - Ja, til salg annoncer kan ofte give anledning til at undrer sig

1. Ingen skambud!?!? - hvad er det helt præcist - ja det er lige det, det ikke er (præcist), men derimod meget individuelt. Nogle steder i landet har man ikke forsøgt at handle hvis man ikke har budt 50% af prisen og andre steder er man nedladende bare man byder 20% under. Så venligst hvis du frabeder dig skambud, så vær lidt mere specifik :)

2. Overpriser giver vel også anledning til større forhandling??

3. Mindstepris - Ja, enig - det er da meget offensivt at få den ved første henvendelse :D

4. Alle annoncer er forskellige og mange mennesker er forskellige, men at handle om prisen ser jeg som en sund del af markedet :)

Edit:

5. og sælger kan jo altid bare sige nej tal til et bud eller henvendelse
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2066
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: Undrer mig

Indlæg af nbd »

Carsten skrev:Den der sælger har jo nok gjort sig nogle tanker om en mindste pris, men at forvente at den bare bliver opgivet, synes jeg er lidt naivt
Du har helt ret, Carsten. Jeg har også studset over spørgsmålet om mindstepris. Så må den opgivne pris jo blive opfattet som maksimumpris, a la "jeg vil i hvert fald ikke sælge varen for mere end X kr." ;-)
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Undrer mig

Indlæg af Han$en »

Nu vil jeg sadle hesten, og tage en tur i Bilka med blok, blyant og kugleramme..

Der skal handles stort ind, men der skal lige handles lidt om priserne. Jeg har erfaret at alting kun er det være som nogle vil give - Det glæder jeg mig til at fortælle sælgeren nede ved Audi bagefter når jeg fortæller ham at den seneste RS7 skal med mig hjem for 1500kr.. Mere gider jeg nemlig ikke at betale :happy:

Jeg har lært en masse nyt og utroligt realistisk her! Selv en forlkepensionist kan blive rig lader det til :rolleyes:

Jeg bakker ud, og er fortsat målløs på ny over endnu engang at være slået tilbage over hvor livagtig en fantasi voksne mennesker besidder nu om stunder. Jeg begynder at se logikken i at man er så interesseret i at lede efter intelligent liv andre steder i rummet - Niveauet daler da kraftigt på planeten her i hvert fald.

Pris: 100kr.

"Hvad er mindstepris?"

Den er selvfølgelig 250kr..God påske, og husk solcreme..
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Undrer mig

Indlæg af Han$en »

huttelihut skrev:Seriøst??

Prøv lige at se hvor meget galde du kan hælde ud pga at nogen spørger om mindste pris. det er lidt komisk i mine øjne
Komisk er at folk ikke kan læse, eller er i stand til at forstå en salgsannonce men alligevel føler sig kompetent og klædt på til at handle online i privat salg. Jeg har simpelthen ikke en fantasi der rækker til at kunne løse gåden; Hvordan er det man virkelig kan få sig selv til at skrive "Hvad er mindstepris" - Når der ikke er oplyst nogle andre former for valgmuligheder!?

Kunne forstå hvis der stod "Køb den for 100, 200, 300?" - Så bliver det et kvalificeret spørgsmål hvis man lige ønsker hjælp til at fastsætte hvilket af disse 3 beløber der ér det mindste.

Men når annoncen kun har ét beløb angivet.. 3-2-1, et-to fat, du er den.. Hvad kunne man monstro forestille sig varen skal koste? :dizzy:
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Undrer mig

Indlæg af Carsten »

Mon ikke vi skal lukke debatten her. Inden nogen ryger i hovedet på hinanden. Og lade julefreden falde over forum.
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Undrer mig

Indlæg af Han$en »

Carsten skrev:Mon ikke vi skal lukke debatten her. Inden nogen ryger i hovedet på hinanden. Og lade julefreden falde over forum.
Jeg ønsker mig en pose guldkarameller. :pray:
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Undrer mig

Indlæg af Han$en »

Jesper ØH skrev:Ha ha. Troede folk var træt af salgsannoncer. Man kan jo holde sig væk fra køb og salg hvis man ikke kan styre det :T Hvis man vil sælge noget til en bestemt pris, så skriv dog fast pris ved det. Utroligt hvad folk kan få en debat ud af.
Rens noget glas, eller frag nogle koraller GG.
Jamen Jesper, hvorfor skal man dog være nødsaget til at gøre opmærksom på at den pris man så skriver, også er noget man står ved?

Pris: 1000kr

Er der virkelig så meget tvivl om hvad i alverden det er at jeg så fortæller til alle i verden den koster?
Skal jeg virkelig være nødt til at skrive 'Fast pris'?

Altså, det er en salgsannonce med en pris monteret, det er ikke et spil onsdags-bingo hvor der bare bliver råbt tal op, på den lede klinge. Det er altså ved at være lidt tamt at man er nødt til at skære alt ud i pap for at voksne mennesker kan forstå det.

Og det virker ikke en gang - Så sent som i morges kunne jeg logge ind på DBA og begynde at græde..

DVD covers, 10 stk pr pakke.

10 pakker.
Sælges kun samlet og prisen er fast.

100kr


Alligevel snublede "MaltheMand" i kabelrodet det trådløse internet må have lavet, da han skrev flg:

"Hvor mange har du og hvad koster de"

Jamen altså, har man været frosset ned, eller glemt hvor man var? Hvordan opstår der så megen forvirring? :G

Selv hvis jeg overhovedet gad svare, ville han så overhovedet vide hvad i alverden det så var som at det var som at det er at jeg har 100 stk af, til 100kr som han har spurgt ind til - Når nu han ikke vidste det og ikke kunne finde svar på?

Jeg er nok bare meget negativt anlagt, men jeg synes fandme ikke man kan være bekendt at være så dum at sætte sig foran en computer, og så fare så vild på internettet at man får en en-cellet organisme til at være tættere på at skabe en tidsmaskine end mennesket.

Det når grænser hvor jeg virkelig oprigtigt mener at man står og læner sig op af at være det der hedder retarderet - Altså, at noget ikke fungerer helt korrekt i det henseende naturen ellers ønskede sig.

Jeg bliver bare så inderligt ærgerlig over at jeg endte med at sætte et uskyldigt lille menneske til verden i et samfund der er på vej til at rende forvirret rundt som høns uden hoveder - Der dog stadig er i stand til at se ud som om de har en retning!
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Undrer mig

Indlæg af PoulD »

Fortrød
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Undrer mig

Indlæg af Han$en »

Jeg har da spurgt på hans Montipora! :D

Kan være vi skal prøve at foreslå Erik at sammensætte et hold som da Mentor var aktuelt!

"Mindsteprisjægerne" - Vi finder prisen, så den ikke længere er hemmelig!
Og så kan vi bagefter vente på at nogle vil skifte vores ble.
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Jesper ØH
Reactions:

Re: Undrer mig

Indlæg af Jesper ØH »

Hold nu kæft så keder man sig igen :T
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Undrer mig

Indlæg af Birkefeldt »

Jeg mener nu ikke det skader at handle lidt om prisen. Men hvordan man griber det an, er selvfølgelig afgørende for om handlen glider igennem. Der er mange måder at gøre det på.
Men nu bor jeg også i den del af landet hvor vi har krog på bilen... ;-)

God aften
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
14
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: Undrer mig

Indlæg af huttelihut »

Han$en skrev:
. Jeg begynder at se logikken i at man er så interesseret i at lede efter intelligent liv andre steder i rummet - Niveauet daler da kraftigt på planeten her i hvert fald.

Jeg vil nu mene at det er dig som trækker niveauet gevaldigt ned i denne debat... :y
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Undrer mig

Indlæg af Han$en »

huttelihut skrev:
Han$en skrev:
. Jeg begynder at se logikken i at man er så interesseret i at lede efter intelligent liv andre steder i rummet - Niveauet daler da kraftigt på planeten her i hvert fald.

Jeg vil nu mene at det er dig som trækker niveauet gevaldigt ned i denne debat... :y
Nu er planeten forhåbentligt større end denne debat. Men tak :W :beer:
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: Undrer mig

Indlæg af den_ »

Hansen jeg nu enig med dig meget langt hen af vejen, men da du f.eks købte din bil og der stod på skiltet 300.000 kr, vil det så sige at du bare sagde ja tak her 300.000 kr?
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Undrer mig

Indlæg af Han$en »

den_ skrev:Hansen jeg nu enig med dig meget langt hen af vejen, men da du f.eks købte din bil og der stod på skiltet 300.000 kr, vil det så sige at du bare sagde ja tak her 300.000 kr?
Nej, der stod helt korrekt 319.000kr
Jeg tog så en lille nuldre-tur i den og hyggede mig godt - afleverede den igen, og sagde haps.

Påpegede at der var kone-ridser i den ene fælg fra kantsten, og at det var en detalje jeg ikke kan leve med. Han valgte at undersøge hvad en ny ville koste - Men da org. 22" SRT fælge lige havde et lidt tungere prisskilt end han brød sig om tilbød han mig bilen for 299.800kr med ridset fælg.

Det sagde jeg ja tak til, for jeg havde alligevel ikke tænkt mig nogensinde at skulle køre med dem alligevel. Alt under 24" er reservehjul på min bil.
Men var der ikke den detalje, så havde jeg betalt 320 for den.

Den havde et skilt der sagde 1.3mill fra ny i '08, så jeg synes på daværende allerede at tid og marked helt selv havde pruttet rigeligt. Den havde ved køb kørt 61.000km.
Men om jeg giver 300 eller 320 er mig ikke den store forskel - Hvis jeg kigger på noget til 320, og beslutter mig for at købe det, så er det fordi jeg har råd. Så kan jeg måske presse prisen og jeg kan måske få en stor kop kaffe med.

Men det siger mig intet - Intet!

Men det er nu heller ikke til sammenligning - Du kigger på en bil og snakker med forhandler.
Går folk bare direkte ind med høj hat "Hvad er mindstepris på den lyserøde Fiat 500?" - Så tror jeg man skal lede længe efter en forhandler der siger noget andet end hvad der står i forruden.

Husk - Der er oceaner imellem at spørge efter en mindstepris på noget der aldrig har været annonceret som en auktion, og så til at afgive et bud som evt kan bakkes op med en begrundelse.
Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"