"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Saltvandsbutikker Fra Flensborg -> Italien

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Kimkjaer
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 304
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 13:47
10
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2014

Saltvandsbutikker Fra Flensborg -> Italien

Indlæg af Kimkjaer »

Hej SF,

Jeg har opgivet at lave en tråd på et tysk forum, jeg troede selv jeg var ret god til tysk, men det viser sig at jeg faktisk er det de fleste nok vil kalde elendig.
Håber derfor nogle her inde, kan hjælpe :)

Kæresten og jeg drager mod Italien i morgen fredag..
På turen hjem over, går vi lidt med tanken, om at komme ind i nogle saltvandsbutikker.

Vi Køre formentlig følgende rute:
Flensborg -> Hamburg -> Hannover ->Nürnberg -> München -> Østrig....
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Saltvandsbutikker Fra Flensborg -> Italien

Indlæg af Jones »

Hvis du tror at den rutevejledning fører dig til Italien skulle du have fulgt bedre med i geografi. Den skarpsindige læser vil opdage, at den viste rutebeskrivelse er vejen fra Danmark til Italien. Som åbenbart ligger i Østrig :T
o_O
Brugeravatar
Kimkjaer
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 304
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 13:47
10
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2014

Re: Saltvandsbutikker Fra Flensborg -> Italien

Indlæg af Kimkjaer »

Tænkte ikke at holde ind i Østrig for at kigge butikker, hvorfor ruten stopper der :D
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3808
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Saltvandsbutikker Fra Flensborg -> Italien

Indlæg af crazy seahorse »

Nu er jeg ikke helt stiv i den tyske geografi, men jeg mener at kunne huske, at Stuttgart ligger et pænt stykke nede.
Nær Stuttgart ligger Fauna Marin- og mere interessant også Extreme Corals (FM ejer EC).
Dem kunne du besøge på vejen hjem, hvis det ikke er for stor en omvej.

Johanne, der desværre ikke har akvarie mere, fortalte at hun og hendes mand kørte forbi på vej hjem fra ferien. Jeg mener at de havde lavet en aftale forinden.
Det skulle være en stor oplevelse, med masser af koraller og et stort udvalg af de mere usædvanlige arter.
De fortalte dog, at man skal tage det som sidste stop. Turen skal gå direkte hjemad, specielt hvis det er varmt. De kørte direkte og der var koraller, hvor det var lige på nippet til at være kritisk. Husker ikke om de havde tab. Ellers kan man måske vælge sine koraller og få dem eftersendt, hvis man skal andre steder på vejen hjem.
Johanne og hendes mand anbefalede i hvert fald et besøg varmt. De var blevet rigtig fint behandlet
http://www.faunamarin.de/en/" onclick="window.open(this.href);return false;

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Kimkjaer
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 304
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 13:47
10
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2014

Re: Saltvandsbutikker Fra Flensborg -> Italien

Indlæg af Kimkjaer »

crazy seahorse skrev:Nu er jeg ikke helt stiv i den tyske geografi, men jeg mener at kunne huske, at Stuttgart ligger et pænt stykke nede.
Nær Stuttgart ligger Fauna Marin- og mere interessant også Extreme Corals (FM ejer EC).
Dem kunne du besøge på vejen hjem, hvis det ikke er for stor en omvej.

Johanne, der desværre ikke har akvarie mere, fortalte at hun og hendes mand kørte forbi på vej hjem fra ferien. Jeg mener at de havde lavet en aftale forinden.
Det skulle være en stor oplevelse, med masser af koraller og et stort udvalg af de mere usædvanlige arter.
De fortalte dog, at man skal tage det som sidste stop. Turen skal gå direkte hjemad, specielt hvis det er varmt. De kørte direkte og der var koraller, hvor det var lige på nippet til at være kritisk. Husker ikke om de havde tab. Ellers kan man måske vælge sine koraller og få dem eftersendt, hvis man skal andre steder på vejen hjem.
Johanne og hendes mand anbefalede i hvert fald et besøg varmt. De var blevet rigtig fint behandlet
http://www.faunamarin.de/en/" onclick="window.open(this.href);return false;

Erik

Tak :GO :GO

Det er helt perfekt, og det er kun 1 times omvej, betyder jo ikke meget når man skal køre 17 :D
Vil lige prøve at fremlægge det for kæresten :K :K

Turen går direkte hjem, men om ikke andet har vi klimaanlæg i bilen :T
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Saltvandsbutikker Fra Flensborg -> Italien

Indlæg af Jones »

Overvej lige 17 timer + omvej + tid i butikken.....
o_O
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Saltvandsbutikker Fra Flensborg -> Italien

Indlæg af Carsten »

Er nu ret sikker på at du ville være blevet forstået, hvis du havde lavet en tråd på et tysk forum. Vi forventer vel heller ikke at nogen er perfekt til dansk, hvis de ikke er danskere. Og selv danskere er ikke perfekte til sproget, og deter tyskerne heller ikke.
På Korallenriff.de fandt jeg denne forhandler liste. Nok ikke komplet, men dem der vil spytte i bøssen til forummet.
Der kan du så selv plotte adresserne ind i forhold til din tur.

Du skal nok ikke forvente det store udvalg. Tyskerne holder også sommerferie.

http://www.korallenriff.de/menu/184_H" onclick="window.open(this.href);return false;ändlerliste.html
Brugeravatar
Kimkjaer
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 304
Tilmeldt: ons 14. aug 2013 13:47
10
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2014

Re: Saltvandsbutikker Fra Flensborg -> Italien

Indlæg af Kimkjaer »

Takker Carsten,
Jeg ville egentlig bare have lavet opslaget på engelsk - problemet var bare, at jeg ikke kunne finde ud af, hvordan jeg skulle oprette en tråd ..
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3808
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Saltvandsbutikker Fra Flensborg -> Italien

Indlæg af crazy seahorse »

Der er jo også White Corals.
De skulle ligge i samme område, som Extreme Corals gør. De taler i hvert fald om en Stuttgart afkørsel.

Deres adresse, med kørselsvejledning, åbningstider og lign. står her: https://www.whitecorals.com/index.php?p ... =121#store" onclick="window.open(this.href);return false;
Netop fordi de også, som Carsten nævner, har sommerferie, ville jeg kontakte dem inden og høre om sendinger og stock.
Det ville være ærgerligt at køre til en af dem og så har de intet.

Jeg kunne godt selv tænke mig, at komme til Extreme Corals.
Det kunne være fedt, at komme lige efter de har fået en Australien sending hjem, så er der virkelig guf.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Saltvandsbutikker Fra Flensborg -> Italien

Indlæg af Carsten »

Det er da bare noget af en omvej hjem fra Italien. At køre tværs over Tyskland.
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Saltvandsbutikker Fra Flensborg -> Italien

Indlæg af Anden »

De fleste af de butikker jeg har været hos i udlandet er i stand til at pakke i "24" timers kasser og de tager ik ret meget for det (50-100kr) så hvis du ender med at købe noget så sig til dem at du har x-antal timer i en varm bil hjem og så sender de dig som regl godt på vej, jeg har også prøvet at de pakker dem fint og giver en extra pose som du kan flytte koral over i hvis du er to døgn om at komme hjem så gør du det at du bytter pose på halv vejen dette kan også være en fordel hvis de har fodret din koral på den dag du henter den for så kan den "forpeste" vandet med prut og derved kvæle sig selv og det er vel den værste måde at død på.
Billede
Fisk64
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 24
Tilmeldt: tors 21. jan 2016 19:28
8
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Re: Saltvandsbutikker Fra Flensborg -> Italien

Indlæg af Fisk64 »

Jeg kan virkelig anbefale "Aqzeno som ligger i pinneberg, lidt uden for Hamburg. Det er en delvist butik som har mange liter vand som også sender til en stor del af de andre butikker i Tyskland. Jeg var der så sent som i går og han har en rimelig fint udvalg.

Facebook aqzeno
Fortsat god ferie.
Billede
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Saltvandsbutikker Fra Flensborg -> Italien

Indlæg af Carsten »

Den butik er jo en del af den ret store importør Vonwussow.
Fisk64
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 24
Tilmeldt: tors 21. jan 2016 19:28
8
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Re: Saltvandsbutikker Fra Flensborg -> Italien

Indlæg af Fisk64 »

-Carsten Lige præcis! Og de invitere med glæde om til deres lager, hvor de har rigtig meget i både ferskvand og salt.

Et par klip fra youtube:
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Billede
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"