"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

en urban tone tak

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1471
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

en urban tone tak

Indlæg af Jerslev »

Med risiko for at pådrage mig forummets vrede, synes jeg lige, jeg vil udtrykke en min undren over, at man i et offentligt forum mere eller mindre objektivt kritiserer diverse forhandlere, deres service, varekvalitet med videre. mens man roser andre til skyerne.

Det kan vel ikke være dette forums hensigt at sætte diverse forhandlere i gabestok -eler hvad?

Først var det akvarieudstyr, nyligt er ETHEG blevet udstillet for dårlig kvalitet sten, og jeg kunne nævne flere

Selv kunne jeg jo spørge, hvorfor klovnfisken skal have 199 kr. for et salifert testsæt til jod, når ETHEG og akvarieudstyr sælger det for ca en hund.

Summa summarum. kan vi ikke blive fri for de mange mindre seriøse overfald på forhandlere - de har det sikkert alle svært nok i forvejen - det klæder ikke dette ellers på mange måder fremragende forum, som jeg bruger rigtig meget.
Tak for alle de gode råd - dem er jeg, og sikkert også andre, meget taknemmelig for - de har sparet mig for mange penge!!!


Jerslev
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4736
Tilmeldt: ons 12. okt 2005 12:58
18
Postnummer: 8541 Skødstrup
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Vi skal da vide hvad men kan forvente af de forskellige forhandler, om de fortæller en røver om de fisk og koralle som vi køber er da ret væsenlig. det er jo pisse trals når man har fået købt noget i dyrer domme til akvariet og der slet ikke er en chance for det overlever.

Jeg syntes det er godt vi fortæller om oplevelser med de forskellige forhandler.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
snogen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1693
Tilmeldt: fre 7. okt 2005 03:58
18
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Randers

Indlæg af snogen »

nogle af inlæggene vil jeg give seedooman ret i at de er retmessige
andre er måske nogen!!
der ikke lige hørte efter hvad forhandleren sagde og så ender det galt
og hvem har skylden

men det er sjovt at du lige nevner akvarie udstyr
jeg har personligt ikke noget at sætte en finger på
de ting jeg har fået leveret

på den anden side så har jeg set billed eksempler her på siden af en der
har modtaget en affalds spand fra selv samme firma det kan sku heller ikke være rigtigt

alt i alt så må det være en sag for sidens staff at diskutere hvor grænsen går

mvh snogen
Brugeravatar
BS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2109
Tilmeldt: tors 21. jul 2005 15:40
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 23193 Skegrie
Kontakt:

Indlæg af BS »

En saglig diskution om oplevelser i butikkerne er helt ok imø.
Derefter må det være op til folk selv om man vil handle eller ikke de pågældende steder.
Personligt har jeg kun haft en en lille svipser i akvarie udstyr. Men har da de historier jeg har herinde fra i baghovedet når jeg handler der.
Indtil videre handler jeg hvor de har den vare jeg vil have og hvor den er billigst.
Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320

Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1471
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Indlæg af Jerslev »

helt enig - har altid handlet hos akvarieudstyr - vi har ikke så mange muligheder herovre og har aldrig haft problemer - billige varer som kommer prompte


saglighed er ok, men indlæggene har ikke altid været saglige

jerslev
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Den der med at stenene fra ETHEG skulle være af en dårligere kvalitet. er ikke noget der er opfundet her i landet. Forsøg at lave en søgning på det, så vil du se at det er stort set hele verden der er enige om det.
Andre forhandlere har da også haft dem hjemme, alle skal jo lære lektien.
Men de andre har droppet afrika som leverandør, netop på grund af kvaliteten. Hvor fedt er det også at købe 50 kilo sten, og de alle kan ligge i en flamingo kasse, fordi de er så massive. Samme mængde fra Indonesien eller stort set alle andre steder i verden, fylder 2-3 kasser.
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4182
Tilmeldt: lør 18. dec 2004 17:05
19
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

jerslev: det da kun godt alle andre får nys om kanon dårlig service fra en forhandler eller selfølgelig osse kanon god service det jo i alles interesse
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Henrik_skb
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1075
Tilmeldt: lør 29. maj 2004 16:09
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 8660 Skanderborg

Indlæg af Henrik_skb »

Jeg synes da heller ikke der er nogen der siger at Etheg´s sten er dårlige. Der er en diskussion om indonesiske og afrikanske sten, og hvilken type der er bedst. Uanset om afrikanske sten kommer fra den ene eller den anden forhandler vil jeg altid være af den mening at de er af dårligere kvalitet end indonesiske.
henjon81
Reactions:

Indlæg af henjon81 »

Jeg ved ikke helt hvad man skal mene om denne sag.. På den ene side er et forum jo til for at dele information, om det så er information/diskussion om kvaliteten på en skummer eller om det er om kvaliteten på den service eller vare en given forhandler fører kan vel komme ud på et.

På den anden side er der altid 2 parter i en uenighed, og her på forummet hører man jo kun den ene parts udlægning af problemet, uden af forhandleren egentlig har mulighed eller tid til at forsvare sig.

Til syvende og sidst vil jeg mene at det er ok at komme med sin erfaringer (gode som dårlige) hos en given forhandler. Det bør så være op til den enkelte at om de vil have det i mende eller ej, næste gang de handler.
Selv har jeg i sin tid oplevet at en ombytning af en T5 controller hos akvarieudstyr, tog 6 måneder.. Det var jeg ikke tilfreds med.. Men ville jeg have sikret mig en god og promte service, havde jeg da købt den samme varer til 200 mere hos klovnfisken.. Det jeg vil frem til er at pris og service ofte går hånd i hånd..

Endvidere skal vi også huske på at man ofte kun høre om folks dårlige erfaringer, da man er mere tilbøjelig til at brokke sig når tingene går dårligt..

Hvor tit er det lige at folk laver et indlæg der hedder "top service hos akvarieudstyr"? og lige skriver hvor hurtigt man fik sine varer og hvor nemt det var at returnere en defekt pumpe.? Ikke ofte!
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4182
Tilmeldt: lør 18. dec 2004 17:05
19
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

forhandlerne har alt den mulighed de har brug for at forsvare sig her inde de er alle brugere her inde og har da set både thomas og cc skrive i vores indlæg har dog ikke set a-udstyr gøre det så ved ikke om de kun laver annoncer for sendinger her inde... sååå muligheden har de
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
henjon81
Reactions:

Indlæg af henjon81 »

ja det har de vel.. men nogen gange er det også bedst ikke at sige noget.. Man m¨å formode at hvis man er utilfreds, så taler man sammen face to face eller over telefonen, og ikke på et åbent forum hvor alle kan blande sig.
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4182
Tilmeldt: lør 18. dec 2004 17:05
19
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

nope vi lever ikke i 1935 men snart i 2007 og det er en ny måde vi har mulighed for at sige tingene på
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"