"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

klovnefisk kan ikke enes, HAST!

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
MichaelogIda
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 256
Tilmeldt: søn 2. okt 2011 17:39
12
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2011

klovnefisk kan ikke enes, HAST!

Indlæg af MichaelogIda »

Hej alle

Nu har jeg for noget tid siden skrevet et indlæg herinde om, at min den ene klovnefisk jager den anden så meget, at det ser tragisk ud. Jeg fik ikke rigtig et brugbart svar, andet end, at jeg skulle se at få den ramte ud af akvariet.

Jeg har optaget en film nu(det er lidt svært at se) men den ramte klovnefisk har tabt en del af farven mens den anden som svømmer rundt deri har helt klare farver. Det hele har ændret sig siden vi fik en søanemone i, hvor den ene forelskede sig totalt i den og nu jager den anden konstant.
Den anden er så svag, fordi den har fået bidt største delen af sin hale af og den er lys/gennemsigtig ved hovedet.

På film to kan i se, at den anden jager den op i ovenløbet, hvor den så sætter sig fast.

Håber virkelig der er nogen der har nogle gode råd, måske nogle der selv har haft klovnefisk i mange år.
Jeg ved snart ikke, hvad jeg skal gøre. Har prøvet at sætte den svage klovnefisk i sådan et save breeder net, men der kan den jo ikke være for evigt :/

- video 1(se den svage klovnefisk farver+i slutningen jager den anden den svage)
- video 2(klovnefisk sidder fast i ovenløb)
Hilsen Michael & Ida

- 130l RSM - to klovne + en bubbletip anemone 3snegle, 2 eremit

- 58l Boyu akvarie -SÆLGES
Lehd
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 326
Tilmeldt: ons 20. jan 2010 07:04
14
Postnummer: 7321 Gadbjerg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Gadbjerg

Re: klovnefisk kan ikke enes, HAST!

Indlæg af Lehd »

Hvorfor tager du den ikke op så? Og evt. forærer den væk.... Det kører jo tydeligvis ikke for dem.
Mvh.
Trine
Billede
Brugeravatar
Bingomolly
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 96
Tilmeldt: søn 9. okt 2011 22:26
12
Postnummer: 4622 Havdrup
Saltvand siden?: 2008

Re: klovnefisk kan ikke enes, HAST!

Indlæg af Bingomolly »

Du har nok ikke fået så mange svar, da de er meget indlysende at den svage klovn skal ud. Den dør efter nok stres og bid. Så gi den væk og lad den få en chance:)
J. Andersen
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 860
Tilmeldt: søn 28. mar 2010 21:22
14
Postnummer: 4800 Nykøbing Falster
Saltvand siden?: 2010

Re: klovnefisk kan ikke enes, HAST!

Indlæg af J. Andersen »

Ja op med den.
Brugeravatar
Bingomolly
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 96
Tilmeldt: søn 9. okt 2011 22:26
12
Postnummer: 4622 Havdrup
Saltvand siden?: 2008

Re: klovnefisk kan ikke enes, HAST!

Indlæg af Bingomolly »

Og grunden til de ikke kan sammen er højst sansynligt fordi de er 2 hunner du har skaffet dig. Hannen er mindre end hunnen. Dine er begge store. Håber du gør noget.
Brugeravatar
Hr. Jørgensen
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 577
Tilmeldt: lør 10. sep 2011 15:13
12
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Esbjerg

Re: klovnefisk kan ikke enes, HAST!

Indlæg af Hr. Jørgensen »

Tror ikke der bliver grundt til at oprette flere tråde på den her... Fisken skal op, skulle den have været for længst. Så igang med nettet...:)
[center]viewtopic.php?f=93&t=46618

Akvastabil Mark II 360l:
  • 2 Ecotech Radion XR30W - 2 Ecotech MP40WES

112l sump:
  • MS Red Devil RDC-1600 skummer - Hydor Seltz L30 Returpumpe
    APS UV-C 36W + MS Red Devil D3000 pumpe - Eheim Jaeger 3615
[/center]
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2058
Tilmeldt: tirs 29. aug 2006 08:24
17
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Re: klovnefisk kan ikke enes, HAST!

Indlæg af Stefan »

Enig med alle andre. Det er nok to hunner. Det er kun et spørgsmål om tid, før den får taget livet helt af den svage! Og jeg taler desværre af erfaring med netop det problem...
MichaelogIda
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 256
Tilmeldt: søn 2. okt 2011 17:39
12
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2011

Re: klovnefisk kan ikke enes, HAST!

Indlæg af MichaelogIda »

Altså tidligere var det den svage der jagtede den der jager nu, så de er jo i gang med at finde ud af hvem der bestemmer. Det ville selvfølgelig altid hjælpe at tage den op, så er der ingen uenigheder. Men et eller andet sted, så skal de jo finde ud af det. Det er vel naturens gang, at de kæmper om hvem der bestemmer?
Hilsen Michael & Ida

- 130l RSM - to klovne + en bubbletip anemone 3snegle, 2 eremit

- 58l Boyu akvarie -SÆLGES
Brugeravatar
Fyensgade
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 326
Tilmeldt: ons 30. dec 2009 23:20
14
Postnummer: 2200 København N
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Kbh N

Re: klovnefisk kan ikke enes, HAST!

Indlæg af Fyensgade »

MichaelogIda skrev:Altså tidligere var det den svage der jagtede den der jager nu, så de er jo i gang med at finde ud af hvem der bestemmer. Det ville selvfølgelig altid hjælpe at tage den op, så er der ingen uenigheder. Men et eller andet sted, så skal de jo finde ud af det. Det er vel naturens gang, at de kæmper om hvem der bestemmer?
Det er naturens gang, men i naturen kan den kuede hun svømme væk fra den dominerende og slippe for yderligere tæsk.. Hvis det er to hunner (og størrelserne tyder på det) så bliver der ikke harmoni og du/I vil blive gladere for at give den kuede væk og købe en meget mindre når du kommer i nærheden af sådan en..
Billede
...og 27L Softies fragmentakvarium
MichaelogIda
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 256
Tilmeldt: søn 2. okt 2011 17:39
12
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2011

Re: klovnefisk kan ikke enes, HAST!

Indlæg af MichaelogIda »

Fyensgade skrev:
MichaelogIda skrev:Altså tidligere var det den svage der jagtede den der jager nu, så de er jo i gang med at finde ud af hvem der bestemmer. Det ville selvfølgelig altid hjælpe at tage den op, så er der ingen uenigheder. Men et eller andet sted, så skal de jo finde ud af det. Det er vel naturens gang, at de kæmper om hvem der bestemmer?
Det er naturens gang, men i naturen kan den kuede hun svømme væk fra den dominerende og slippe for yderligere tæsk.. Hvis det er to hunner (og størrelserne tyder på det) så bliver der ikke harmoni og du/I vil blive gladere for at give den kuede væk og købe en meget mindre når du kommer i nærheden af sådan en..
Det er klart. Det forstår jeg godt. Det må være ret svært at finde en der er mindre end den store, fordi de to jeg har er i forvejen ret små.. Men hvis jeg finder en mindre skal det så være af samme art(percula) eller må det være en anden art? Der er vel ingen der stemmer for, at jeg skal gå af med begge? Tænker bare hvis jeg får andre fisk, om den aggressive så vil angribe dem også?
Hilsen Michael & Ida

- 130l RSM - to klovne + en bubbletip anemone 3snegle, 2 eremit

- 58l Boyu akvarie -SÆLGES
Brugeravatar
9000 l+5000l sump
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 165
Tilmeldt: lør 13. mar 2010 22:56
14
Postnummer: 3600 Frederikssund
Saltvand siden?: 2009

Re: klovnefisk kan ikke enes, HAST!

Indlæg af 9000 l+5000l sump »

Klovnefisk er generelt ret ligeglade med andre fisk. Har selv 3 klovne hvor der er to hunner og de skiftes til at bestemme. Der er dog ingen af dem der lider da der er masser af plads og tusind gemmesteder. Alligevel jagter de hinanden så vandet sprøjter ind imellem. Helt enig med alle de andre - det er dyrplageri at have dem sammen - op og afsted med den og få dig evt et par grønne chromis eller en dværgkejser eller lignende
Akvarie 3,2x2,44x1,6 m= 12493 l
Sump 2,80x2.22x0.8 m= 4973 l
Samlet volumen= 17466 l
Salt 611 kg
Aktuel pumpekapacitet 310.000 l/t
Belysning 5x400 W HQI 12-18000 Kelvin
Natlys 2 T5 blå
Se friske billeder her http://dk.fotoalbum.eu/Jimbo/a668954
Brugeravatar
Bingomolly
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 96
Tilmeldt: søn 9. okt 2011 22:26
12
Postnummer: 4622 Havdrup
Saltvand siden?: 2008

Re: klovnefisk kan ikke enes, HAST!

Indlæg af Bingomolly »

Du skal ha en percula som din anden. Og de er tit i de forskellige saltvandsforum butikker. Alle klovne er hanner når de klækker og de stærkeste og mest dominerende blir til hunner. så hvis du smider en lille hen til din store hun, vil hun dominere den så den forblir han. 2 hunner kan ikke sammen i et akvarie, og slet ikke en 130 liters. Den burde ikke angribe andre fisk, de er kun aggressiv over for artsfæller.
MichaelogIda
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 256
Tilmeldt: søn 2. okt 2011 17:39
12
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2011

Re: klovnefisk kan ikke enes, HAST!

Indlæg af MichaelogIda »

Er der ingen herinde der vil have den? Den bortgives, så den kan få et bedre hjem?
Hilsen Michael & Ida

- 130l RSM - to klovne + en bubbletip anemone 3snegle, 2 eremit

- 58l Boyu akvarie -SÆLGES
Brugeravatar
Bingomolly
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 96
Tilmeldt: søn 9. okt 2011 22:26
12
Postnummer: 4622 Havdrup
Saltvand siden?: 2008

Re: klovnefisk kan ikke enes, HAST!

Indlæg af Bingomolly »

Opret en tråd under bortgives.
MichaelogIda
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 256
Tilmeldt: søn 2. okt 2011 17:39
12
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2011

Re: klovnefisk kan ikke enes, HAST!

Indlæg af MichaelogIda »

Fisken er givet væk til den lokale dyrhandel, så nu håbet vi den trives der :-) tsk for hjælpen!
Hilsen Michael & Ida

- 130l RSM - to klovne + en bubbletip anemone 3snegle, 2 eremit

- 58l Boyu akvarie -SÆLGES
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"