"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Video indlæg..?

Forum hvor du kan se og vise billeder.
Besvar
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 23:16
14
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Video indlæg..?

Indlæg af Valentin »

Kære forum..

Jeg har fået et canon camera af min kæreste i julegave, med 2 x zoom objektiver samt et original canon macro objektiv, og for satan det har fået mit indre barn op i mig..

Prøvede igår at tage en masse lækre akvarie billeder, men dog ikke så nemt som jeg troede det ville være, men det blev heldigvis bedre hen over aftenen/natten.. Jeg fik så også lavet en lille video af mine Snow flake onyx klovn par, så mit spørgsmpl er så - Hvordan oploader jeg en video her inde, enten i en ny tråd eller en tråd der allerede er igang....? Og nu vi er ved emnet, ville jeg også meget gerne have lidt hjælp til hvordan man sætter filmen på youtube....? Ved at hvis man sætter den på youtube så kan man bare linke der til ( dette virker nemmest for mig ) eller hva man nu nemmest gør..

Håber en kan hjælpe mig..

Godt nytår til alle :beer:
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
M&T
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 199
Tilmeldt: man 24. jan 2011 03:46
13
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Køge & Havdrup

Re: Video indlæg..?

Indlæg af M&T »

Hej Troels Godt nytår :beer:! Som du selv skriver er youtube hvordan de fleste gør herinde ved ikke om der er andre måder?? Men ihvertfald gemmer du din video med et navn du kan huske. Og hvis du ikke har en bruger på youtube skal du oprette en og derefter er der et link der hedder "upload" i højre hjørne på youtubes hovedside. Dette klikker du på også uploader du det fra din pc. Også giver du det tags og navn så din video vil komme op når der bliver skrevet de ønskede keywords. Håber det virker for dig vil virkelig gerne se dine onyx:wink:

Hvis ikke du får det til at funge så giv mig en pm det er super nemt når du lige er inde i det!
De venligste hilsner
Iversen

PT NUL BALJE

Biorb life 60 L hvid

Fluval edge 46 L (Moddet)

80 L shallow SPS og LPS reef
-DIY LED lampe DIY bord i hvid højglans.
Nu med sump og meget andet lir.
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3639
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 21:45
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Re: Video indlæg..?

Indlæg af amddurin »

Ja, læg videoen op på Youtube.com og link til videoen herinde eller brug youtube "Del Video" funktionen...

Et lille råd til skarpe akvariefotos:

Hvis du tager dine fotos lige direkte på ruden, altså vinkelret ind igennem akvarieruden, så vil du undgå forvrængninger og derved kunne tage knivskarpe fotos. Husk også at sikre en lukketid der er hurtig nok så fisk og koraller i bevægelse ikke tværes ud. (Bevægelses uskarphed)
Dette opnås ved at benytte Av og sætte blænden så langt ned du kan før dybdeskarphedden bliver for lille (f: 2.8 eller lign.) - kan ses direkte ved tryk på DOF knappen ved siden af objektivet. Er en stor blændeåbning stadigvæk ikke nok, må du sætte ISO op osse selv om det koster billedkvallitet...

:GO
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 23:16
14
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Re: Video indlæg..?

Indlæg af Valentin »

M&T - Takker mange gange for din gode vejledning, og ser frem til at prøve at få loaded en video op, men så smart jeg var igår ( lidt halv stiv ) så fik jeg slettet min video, havde så¨heldigvis kun brugt en halv time på det..griner.. Men så lærte jeg da hvordan man får slettet videoer og billeder man gerne ville beholde.. smiler.. Meeeeen jeg prøver at komme op på hesten igen senere og får lavet en ny film, og får jeg tid, så giver jeg det youtube en chance ( eller mig selv :h ) Må lige udfordre mig lidt og lave to videoer, en med mine klovne og en bare for sjov..

Amddurin - Ja det er sku ikke helt nemt at tage skarpe billeder, fandt da ud af at blitz ikke gør det bedre.. Men lige det med blænde hed og åbenhed, det er dog stadig russisk for mig, men det skal da forståes en dag, lige pt tager jeg bare billder, med knappen sat på landskaber og med mit macro objektiv, nogle bliver fantastiske og andre rigtig dårlige.. Har vildt lyst til at være en camera nørd og ikke kun akvarie, og tror ikke jeg er den eneste når man pludselig sidder med noget dyrt elektronik i hånden.. :K
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Video indlæg..?

Indlæg af Hougaard »

Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 23:16
14
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Re: Video indlæg..?

Indlæg af Valentin »

Hougaard - tusinde tak, det forklarede en del.. Tror tingene skal læses flere gange for mit vedkemmende ihvertfald.. :K
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3639
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 21:45
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Re: Video indlæg..?

Indlæg af amddurin »

Ja, hvis du vil have styr på dine fotos og ikke bare får et godt et i kassen i ny og næ, så må du sætte dig lidt ind i hvordan det virker - men du kan komme langt med programindstillingerne (Som der ikke er på mit DSLR.)
Sport sætter kameraet til kort lukketid, så du kan fryse bevægelser fra fisk mv.
Ulempen ved sport er at den køre med meget korte lukketider som er beregnet til fotos af folk som udøver sport udendørs i sollys og derved presser sport indstillingen ISO op for at kunne nøjes med en kort lukketid hvis der ikke er masse af lys i akvariet og en meget høj ISO giver fotos i skod kvallitet...

Disse ting kan du styre bedre ved brug af Av eller Tv indstillingen, så du ikke presser din ISO ret højt før end du har f.eks. 1/250 i lukketid, hvilket burde være nok til at fryse koraller i let bevægelse og langsomt svømmende fisk...
Er du pga. lys mangel + ISO sat på 100 nede på 1/15 eller 1/30 i lukketid bliver dine fotos rystede og alt der bevæger sig bare en lille smule tværes ud og derved ser dine fotos meget uskrape ud, selv om der faktisk VAR stillet skarpt der rigtige sted...

Bare mas på...

:beer:
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 23:16
14
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Re: Video indlæg..?

Indlæg af Valentin »

Lige en prøve.. Nå den var ikke god..
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 23:16
14
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Re: Video indlæg..?

Indlæg af Valentin »

Prøve igen -

Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
mipe
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1241
Tilmeldt: søn 6. jan 2008 17:55
16
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Re: Video indlæg..?

Indlæg af mipe »

Det går da fremad! :GO

Så mangler du bare, at få et par video tags rundt omkring linket

[video]link[/video]
Se mere om mine akvarier her: www.gotfred.com/akva.html
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 23:16
14
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Re: Video indlæg..?

Indlæg af Valentin »

Aha Mipe.. Lavede godt nok et enkelt tag med ocellaris onyx, men kunne ikke finde ud af mere.. Og kunne faktisk ikke engang finde skidtet igen da jeg søgte på det, så godt jeg har mit link her nu..griner..
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3639
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 21:45
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Re: Video indlæg..?

Indlæg af amddurin »

Sådan nogle har jeg ikke set før, hurra for video... :K
Og noget virker på Youtube, for der kommer massere af forslag til andre video'er af Snowflake Klovnfisk...

:beer:
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Besvar

Tilbage til "Billeder"