"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hvilken rækkefølge ved salg?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Hvilken rækkefølge ved salg?

Indlæg af Birkefeldt »

Hej forum. Da jeg aldrig har prøvet at nedlægge et akvarium før har jeg et par spørgsmål i den forbindelse.

Hvis man skal sælge alt i sit akvarium, altså sten og fisk, hvilken rækkefølge er så bedst? Tænker at det er svært at fange fiskene hvis der stadig er sten, men på den anden side vil det så ikke stresse fiskene hvis alle stenene bliver solgt og de så går i et bart akvarium? Hvad er jeres erfaringer?
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
jesper kristensen
Reactions:

Re: Hvilken rækkefølge ved salg?

Indlæg af jesper kristensen »

Koraller, hiv sten op, sælg fisk, sten tilbage, sælg sten, teknik, akvarie til sidst.
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 23:16
14
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Re: Hvilken rækkefølge ved salg?

Indlæg af Valentin »

Enig med Jesper..

Dog skal du nok sørge for at dagen hvor du tager sten op, da har du alle mand til at komme efter de fisk de skal købe også, så stresser de ikke over flere gange ihvertfald..

Da jeg lige lukkede ned for godt en måneds tid siden, da startede jeg med alle koraller, enkelte fisk som kunne fanges med fælde, så havde jeg aftaler med folk der kom og hentede fisk om morgenen, og bag efter tog jeg alle sten op og fangede alle de sidste fisk som jeg kørte til sjælland med og solgte alle der.. Alle aftaler var lavet præcis til denne dato, ellers kunne det ikke lykkes..

Ved godt det er et nærigheds spørgsmål dette, men syntes da også at det var rart for strøm regningen at den kunne få helt ro på det jeg lukkede ihvertfald ( har stadig to fragtanke kørende ) men det koster da lidt at have alt kørende fordi der kommer en og henter en sandsøstjerne en uge efter man egentlig ville have lukket, så syntes jeg at det er billigere at lave en forærings tråd med det sidste, og så er en anden akvarist også glad.. Jeg fik solgt alt på nær to stk glas fisk, som fik sig et dejligt nyt hjem på sjælland, kvit og frit, og alle var glade..

Men syntes man skal tænke på først og fremmest ikke at stresse sine fisk, eller ihvertfald mindst muligt, og dette kan JEG kun se at det kan ske at gøre alt samme dato..

Mine 5 cent.. Eller blev det til 50.. smiler..
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Hvilken rækkefølge ved salg?

Indlæg af Birkefeldt »

Det lyder fornuftigt Jesper og Troels, tak for jeres råd! :GO Jeg skal dog ikke af med akvariet hvis det er, men lægge det om med stenopbygning i døde sten og det kan jo så kun lade sig gøre hvis jeg får tømt akvariet. Jeg er ellers rigtig glad for alle mine fisk, især mine kejsere og og min nye flotte mirakelbars, så det er lidt en svær beslutning. Men har endelig fået konen med på det, så overvejer lige situationen lige PT. Har også overvejet at få min Diacanthus i pleje, men ved ikke hvordan det praktisk vil kunne lade sig gøre når jeg ikke kender andre med saltvand. Ikke nemt at beslutte sig til hvad man skal gøre med det hele. :headache:
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 23:16
14
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Re: Hvilken rækkefølge ved salg?

Indlæg af Valentin »

Hvis din kejser er 110 % reefsafe så kan jeg måske godt passe den for dig, alt efter hvor lang tid..

Held og lykke med din beslutning
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Hvilken rækkefølge ved salg?

Indlæg af Birkefeldt »

Valentin skrev:Hvis din kejser er 110 % reefsafe så kan jeg måske godt passe den for dig, alt efter hvor lang tid..

Held og lykke med din beslutning
Wow Troels du er en flink fyr. :beer: Den har aldrig rørt mine koraller, men jeg har heller ikke haft så mange, da det mest er gået op i fisk (men det skal der laves om på:). Så det vil være lidt risikabelt at garantere 110% at den ikke vil røre noget, selvom den indtil videre aldrig har gjort det.
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 23:16
14
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Re: Hvilken rækkefølge ved salg?

Indlæg af Valentin »

Birkefeldt - Jeg lever og ånder for vores elskede hobby, så syntes det er fedt når vi kan hjælpe hinanden.. Alt efter hvornår du havde tænkt dig din ombygning, så hvis det først bliver i feb, så ka jeg nok opbavre alle dine fisk og andet, får frag tank 2 x 240 og så sætter vi bare en gang tagrende net i et af dem, og så har dine ting sin egen lille plads..

Vi bor jo i samme by, så du kan endda nemt komme og sige hey og fordre dem .. :beer:
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Hvilken rækkefølge ved salg?

Indlæg af Bingocaller »

Valentin skrev:Birkefeldt - Jeg lever og ånder for vores elskede hobby, så syntes det er fedt når vi kan hjælpe hinanden.. Alt efter hvornår du havde tænkt dig din ombygning, så hvis det først bliver i feb, så ka jeg nok opbavre alle dine fisk og andet, får frag tank 2 x 240 og så sætter vi bare en gang tagrende net i et af dem, og så har dine ting sin egen lille plads..

Vi bor jo i samme by, så du kan endda nemt komme og sige hey og fordre dem .. :beer:
God stil! Det er fedt at vi kan hjælpe hinanden!

Har haft flere til til opbevaring hos andre og har pt. lidt ude af baljen for recovery da det jo gik lidt galt! Det er rart at nogen gider give en hånd med når det er noget lort - det er jo ikke ligesom at man kan smide tingene ned i et 54 liters startsæt og så bare lade det stå indtil der kommer styr på resten
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Hvilken rækkefølge ved salg?

Indlæg af Birkefeldt »

Valentin skrev:Birkefeldt - Jeg lever og ånder for vores elskede hobby, så syntes det er fedt når vi kan hjælpe hinanden.. Alt efter hvornår du havde tænkt dig din ombygning, så hvis det først bliver i feb, så ka jeg nok opbavre alle dine fisk og andet, får frag tank 2 x 240 og så sætter vi bare en gang tagrende net i et af dem, og så har dine ting sin egen lille plads..

Vi bor jo i samme by, så du kan endda nemt komme og sige hey og fordre dem .. :beer:
Tusind tak for din hjælpsomhed Troels! Har skrevet en PB. :beer: Tror kun det bliver aktuelt med min Diacanthus, da jeg vil tilføre fisk langsomt efter jeg har startet op igen med døde sten.
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 23:16
14
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Re: Hvilken rækkefølge ved salg?

Indlæg af Valentin »

Birkefeldt.. Skal vist lige have set på hvordan der kan laves et nemt skillerum hvis din diacanthus skal passes hos mig, har lige haft tid til at tjekke fisken og den har vi endda selv haft, og den spiste straks af vores dyre yuma skiver.. Saltvands wikien siger desvære også at den ikke er reefsafe, men hvis det er muligt kan vi stadig finde ud af det, med visse forbehold..
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Hvilken rækkefølge ved salg?

Indlæg af Birkefeldt »

Valentin skrev:Birkefeldt.. Skal vist lige have set på hvordan der kan laves et nemt skillerum hvis din diacanthus skal passes hos mig, har lige haft tid til at tjekke fisken og den har vi endda selv haft, og den spiste straks af vores dyre yuma skiver.. Saltvands wikien siger desvære også at den ikke er reefsafe, men hvis det er muligt kan vi stadig finde ud af det, med visse forbehold..
Ja man kan desværre aldrig være 100% sikre på at en kejser ikke får smag for lidt koral. Men lige præcis en Diacanthus er en af dem hvor chancerne er bedre med end de fleste andre kejsere. Også derfor jeg egentlig gerne vil beholde den selvom jeg gerne vil til at holde SPS og LPS efter omlægning, da jeg er vild med kejsere. Men vil også selv have dårlige nerver hvis den skulle gå sammen med dine dyre acans eller lignende. Havde dog forstået det som om den evt kunne få lidt plads uden koraller. Men hvis det bliver for besværligt eller af anden grund ikke kan lade sig gøre alligevel forstår jeg det også godt. :beer:
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 14. jun 2009 23:16
14
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Re: Hvilken rækkefølge ved salg?

Indlæg af Valentin »

Din fisk skal bare have en tank for sig selv.. Vi kan nok bare stykke alle vores frags sammen i den ene af vores tanke, og så kan din fisk få sin egen tank, dog med min lys over.. Pladsen skal vi nok finde til den.. :beer:
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"