"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Jeg har lidt spørgsmål!

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1709
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
20
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Indlæg af ttkthomsen »

den gennemføring jeg har fra min returpumpe sidder møtrikke indvendig. og jeg har givet den en lille fin stribe silikone udvendig, det kan ikke ses og så er man da helt sikker på at det holder.

MVH
Tonning
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 6410
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 21:16
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

engelquist skrev:Brian: Kig lige på dette link: http://www.akvarieudstyr.dk/database/vi ... uktID=4525
Jeg er ikke ene om at anbefale silikone- selvom du mener at det er det "dummeste" man kan gøre.
Det er måske en smagsag og vi bør derfor nok ikke diskutere det alt for meget... Men hvis man tror at forskellige producenter har udviklet gennemføringer til brug i gud ved hvad(de er nok ikke udviklet bare fordi vi skal bruge dem i vores akvarier) og så at de har lavet dem så usandsynligt ringe at man er nødt til at køre silikone på også - ja så tror jeg faktisk at producenten havde måtte dreje nøglen om for længe siden. Kender ikke mange der i sin hverdag køber et produkt og så starter med at lime det sammen da det er noget lort.
Vi kan også sætte 20 wire i hver vores lampe så de ikke falder ned, lave akvariet i 8 cm tyk glas så det kan holde og derefter bygge et bord i samme stil som en storebælts bro - Nej vel.. Det ville også være dumt !

At Akvarieudstyr så sælger noget som de anbefaler at man starter med at lime inden man bruger det - ja det siger vist desværre mere om det enkelte produkt en et godt råd.
Mvh
Brian

Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)
Jason
Reactions:

Indlæg af Jason »

Jeg har også silikone på min rør gennemføring og møtrikken og gumming pakningen i akv.

MEN der kommer salt ud igennem så vis det var mig der skulle gøre det om igen så ville jeg prøve at gøre det uden silikone.
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Jeg har lidt spørgsmål!

Indlæg af S1m0n »

Har hørt om flere der har døjet med deres tank gennemføringer er blevet utætte ved brug af silicone som ''ekstra'' tætning, hvorimod folk der ikke har brugt silicone stort set aldrig har problemer.
Som de andre er inde på, er de jo LAVET til at holde og vigtigst - Slutte tæt.
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3806
Tilmeldt: ons 27. okt 2004 20:26
19
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Re: Jeg har lidt spørgsmål!

Indlæg af Peters1 »

WOW en gammel tråd du fandt frem her :K Der er da vist en der har været bagerst i mapperne :beer:
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Sylvest
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: fre 7. aug 2009 09:41
14
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2009

Re: Jeg har lidt spørgsmål!

Indlæg af Sylvest »

Der er vel ikke forældelsesfrist på gode råd :wink:
Brugeravatar
S1m0n
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1379
Tilmeldt: lør 28. feb 2009 01:09
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Aalborg

Re: Jeg har lidt spørgsmål!

Indlæg af S1m0n »

Hovsa, hehe, Fik slet ikke set den var så gammel tråden :)
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"